ראיתם שבלינקאדין מדברים רק אנגלית? ממש לא בהכרח

שעת סיפור: 5 צעדים לסטוריטלינג מושלם בלינקדאין

איך מספרים את הסיפור השלם על עצמכם בצורה ממוקדת שתרשים את המגייסים, או במילים אחרות – כך תעשו סטוריטלינג כמו מומחים. ד"ר לינקדאין בסדרת מדריכים לפלטפורמה שתעזור לכם למנף את עצמכם בעולם הקריירה והעסקים | כתבה שלישית בסדרה

פורסם:
לספר את ה"סיפור" שלנו בדרך נכונה ומרשימה יכול לחסוך פגישה שלמה עם מנהלת משאבי אנוש
בסופו של דבר, תאמינו או לא, כולנו בני אדם. לכן, כשמגייסים פונים אלינו דרך הפרופיל כדי לגייס אותנו למשרה חדשה, הם למעשה נכנסים אלינו הביתה. הם רוצים לראות מי הבן אדם שעומד מאחורי הפרופיל שלנו ועם מי הם עומדים לבלות בעתיד שעות רבות. הדרך הכי טובה לערוך עימנו היכרות היא באמצעות סטוריטלינג. לספר את ה"סיפור" שלנו בדרך נכונה ומרשימה יכול לחסוך פגישה שלמה עם מנהלת משאבי אנוש. הסטוריטלינג הולך איתנו לכל אורך פרופיל הלינקאדין שלנו. אבל איך עושים את זה? על ידי יצירת איזון בין המקצועי לאישי - וזה לא פשוט כיוון שעובר ביניהם קו דק. הנה חמישה כלי דווקא כן פשוטים ליישום, שיעזרו לכם למקסם את הסטורטלינג דרך השימוש בטייטל.
עוד כתבות במדריך ללינקדאין:

5 צעדים לסטוריטלינג מושלם בטייטל שלנו

1. הציבו מטרה בטייטל גם אם אין לנו ניסיון ההמלצה היא להציב מטרה - גם אם עברתם הדרכה, קורס או תואר, בסופו של דבר יש טייטל שאתם שואפים אליו. את התואר הזה מציינים ב-Headline. לדוגמה: אם אתם עובדים בתפקיד מסוים כתבו שם: מתכנת באינטל. אם אין לכם ניסיון, עדיין חשוב להציב שם מטרה. לדוגמה, אם סיימתם תואר הנדסאי אבל עדיין לא עבדתם בתחום, כתבו בטייטל "מהנדס". זה אמנם לא מדויק כי אין לכם ניסיון בפועל, אבל החשיבה שעומדת מאחורי ההחלטה הזו היא שברגע שיחפשו מהנדסים, הפרופיל שלכם יעלה ואז המגייסים יוכלו להתרשם (אולי הם מחפשים עובדים בלי ניסיון לשכר נמוך).
2 צפייה בגלריה
לינקדאין
לינקדאין
ראיתם שבלינקאדין מדברים רק אנגלית? ממש לא בהכרח
(צילום: Natee Meepian/shutterstock)
2. הדגישו מילות מפתח זקקו את שתיים-שלוש מילות המפתח החשובות ביותר בתחום שלכם וציינו אותן מיד אחרי הטייטל (אחרי רווח, מקף ועוד רווח). למשל: מתכנת באינטל - Loves to code או מנהלת משאבי אנוש - My strength is working with people. משפטים כאלה יכולים להעצים את הרלוונטיות שלכם דרך מילות המפתח.
ומה אם אתם לא נולדתם קופירייטרים? ובכן, יש אפשרות פחות יצירתית אמנם, אבל כזו שדווקא נחשבת למקצועית יותר - להקליד את מילות המפתח כמו שהן (התפקיד/ תפקיד המטרה – מילות המפתח). הרציונל שמאחורי זה הוא עלייה בחיפושים - בהמון משרות וגם כשמחפשים נותני שירות, המגייסים יודעים מה הם מחפשים לפי מילות מפתח. בואו נשקיע בהן.
הטייטל שלנו הוא קריטי. לא תמיד השם והתמונה שלנו אומרים משהו למישהו, אם נספר את הסיפור שלנו נכון בצורה מדויקת, כללי המשחק יכולים להשתנות בכל מה שקשור למציאת עבודה
3. חפשו את הבידול אחרי הצבת המטרה ושזירת מילות המפתח, הגיע הזמן למצוא את הבידול שלכם. הדוגמה הקלאסית היא שנות ניסיון, או לחילופין, אם אין ניסיון - מוטיבציה ותשוקה לתחום.
4. צרו טייטל מנצח דגש נוסף וחשוב לא פחות הוא צורת הכתיבה של הטייטל, לפי הפורמט הבא: כל אות ראשונה במילה היא אות גדולה, אלא אם כן היא מילת קישור. מדובר אגב בטעות נפוצה שיכולה באופן מעשי לפגוע בחשיפה של הפרופיל שלכם. כך למשל, אם יש מנהל שעובד בעברית אבל דובר אנגלית כשפת אם, הוא יכול לפסול אתכם כי המילים פשוט לא מסתדרות לו בעין.
2 צפייה בגלריה
אומנות הסיפור
אומנות הסיפור
אומנות הסיפור
(צילום: shutterstock)
5. נצלו עוד כלי בונוס ראיתם שבלינקאדין מדברים רק אנגלית? ממש לא בהכרח. הכל תלוי בתחום שבו אתם מחפשים עבודה. שימו לב שסטוריטלינג נכון ומדויק יכול להגיע בעיקר משפת האם שלכם, או לחילופין להעיד על מקצועיות נטו אם שפת התחום היא אנגלית. לכן, הקפידו לכתוב בצורה שתהיה תואמת לרמה אותה תציגו במפגש פרונטלי, כדי שלא יהיו פערים שיוכלו לפגוע במועמדות שלכם לתפקיד.
הידעת? החשיפה לטייטל שלנו מתחילה עוד הרבה לפני הכניסה לפרופיל. זה אומר שצריך לחשוב על כל אות וכל מילה. הטייטל יעלה בחיפושים בגוגל, בלינקדאין, והוא זה שיקבע אם ייכנסו אליי לפרופיל, אם יאשרו אותי ואת בקשת החברות שלי, ואם בכלל יענו לי
תשאלו את ד"ר לינקדאין - המומחה שלכם לפלטפורמה שתעזור לכם למנף את עצמכם בעולם הקריירה והעסקים
אבי צדקהאבי צדקהצילום: אופיר לביא
ד"ר לינקדאין הוא אבי צדקה, מומחה ואחד מחלוצי פלטפורמת לינקדאין. במסגרת המדור הוא יעניק לכם כלים וטיפים חשובים להתמצאות ולמינוף היכולות שלכם ברשת החברתית העסקית הזאת. מוזמנים לפנות אליו במייל: avitzdaka1@gmail.com
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button