חומוס הוא הכרובית החדשה

ביי ביי פיצה כרובית: מה הולך להיות הלהיט החדש בצלחת?

תחזית הטרנדים בתזונה: האם דיאטת ה-Volumetrics (צפיפות אנרגטית נמוכה) היא הדבר הבא? באילו מזונות חדשים אתם צפויים למצוא את הקפה והוויטמינים שלכם ואיך תעשו דיאטה גם למען כדור הארץ?

פורסם:
אחרי 2020 כבר לאף אחד אין ספק: וולנס הוא לא מותרות – חייבים להשקיע בבריאות הפיזית וברווחה הנפשית. אז מה נראה בעקבות לקחי הקורונה בתחומי התזונה והדיאטה?
עוד בתחזית הטרנדים:

יש ויטמין במרק שלי: אוכל חסון

חיסוניות תהיה שם המשחק ב־2021, כשתוספי התזונה ייצאו מקופסאות הזכוכית החומות וייכנסו גם לאוכל שלנו. לפי מחקר שוק שפרסמה Innova Market Insight באוקטובר האחרון, 60% מהצרכנים בעולם מחפשים היום מזונות ומשקאות שיתמכו במערכת החיסון שלהם, והיצרנים מרימים את הכפפה. אל תתפלאו אם תפגשו בשנה הקרובה ויטמינים ותוספים גם בצלחת או בבקבוק שלכם, כמו למשל חליטות עם ויטמינים ורכיבים מעודדי חיסוניות (כמו C ו־D או כורכום וג'ינג'ר), מוצרי פרוביוטיקה חדשים (גם טבעוניים), פטריות למיניהן, ואפילו מסטיקים לחיזוק החיסוניות או Wellness Shots (שיקויי בריאות) בהתאמה אישית.
אל תתפלאו אם תפגשו בשנה הקרובה ויטמינים ותוספים גם בצלחת או בבקבוק שלכם, כמו למשל חליטות עם ויטמינים ורכיבים מעודדי חיסוניות

טבע גם על המדף: השוק הצמחי צומח

6 צפייה בגלריה
המבורגר טבעוני
המבורגר טבעוני
המבורגר צמחי: כבר לא טרנד אלא חלק מתפריט המיינסטרים
(צילום: Shutterstock)
המודעות להשלכות שיש לתזונה שלנו על הסביבה, על בעלי החיים ועל הבריאות נמצאת בשנים האחרונות במגמת עלייה, ו־2020 נתנה דחיפה נוספת בעקבות תובנות הקורונה. לכן לא מפתיע שהשוק הצמחי (Plant Based), והטבעוני בפרט, ימשיך להתרחב גם מבחינת קהלים וגם בפיתוח ובגיוון של המוצרים. כמה רחוק זה ילך? אם זה טוב לענקית המזון מק'דונלדס, שהשיקה לאחרונה המבורגר מהצומח (שפותח במיוחד עבורה על ידי Beyond Meat), זה כבר לא טרנד אלא חלק מתפריט המיינסטרים.

הדיאטה הטרנדית: Volumetrics (צפיפות אנרגטית נמוכה)

הדיאטה הזאת מככבת בתחזיות ל־2021 של כל המגזינים המובילים וגם בספר שהוציאו לאחרונה מומחים מאוניברסיטת הרווארד, שבו זכתה בדירוג גבוה בכל הפרמטרים שנבחנו. הרעיון מאחוריה: אנשים שנוטים להשמנה זקוקים לכמות גדולה יותר של מזון לעומת אנשים רזים, ולכן הדיאטה שלהם צריכה לכלול יותר מזון - אבל מופחת קלוריות.

"דיאטה" לכדור הארץ: תזונה אקלימית

גם ה־Climatarian, גישה תזונתית שנגזרת מערכים של קיימות והתחשבות בסביבה, נשארת ב־2021 בקדמת הבמה בזכות תובנות הקורונה, שנתנו לה רוח גבית לא פחות מהנערה גרטה תונברג. היא מתמקדת, כאמור, בצריכה של מזונות בעלי השפעה אקלימית, שהם בעיקר מוצרים מהחי (ובכך חופפת לטבעונות), אבל גם בהעדפה של תוצרת מקומית במטרה להפחית את פליטת הפחמן שנגרמת כתוצאה משינוע של מזון למרחקים ארוכים.

בלי התחייבות: דיאטת ה־Flexitarian

הדיאטה, או ליתר דיוק: הגישה התזונתית הגמישה, שזכתה גם לכינויים כמו "חצימחונות", היא אחת הגישות שהולכות מצוין עם 2021 – שמסתמנת כשנה של ניסיונות לאזן ולשלב. אם אתם שוקלים להמעיט באכילת בשר, עוף ודגים, אבל בלי להתחייב על הגדרות או להחליט מה מותר ומה אסור, נראה שזו התזונה שלכם.

תתחילו לחמס: חומוס הוא הכרובית החדשה

העולם מגלה את מה שאנחנו כבר יודעים במזרח התיכון שנים רבות - חומוס זו מנה עיקרית - אבל לוקח את זה צעד אחד קדימה ברזולוציות. החומוס, העשיר בסיבים ובחלבון צמחי (וגם נטול גלוטן!), הוכתר בתחזיות העולמיות ל־2021 בתור "הכרובית החדשה" (ביי ביי פיצה כרובית!), או בקיצור: להיט הבריאות התורן. צפו לפגוש את הגרגרים המוזהבים השנה בשלל מוצרים – מפסטה וטופו (שכבר עלה על המדפים) ועד דגני בוקר מחומוס.
6 צפייה בגלריה
מנטה
מנטה
צפו לפגוש את הגרגרים המוזהבים השנה בשלל מוצרים – מפסטה וטופו ועד דגני בוקר מחומוס
(צילום: Shutterstock)

שתייה קלה: אלכוהול ברגוע

מגמה של איזון עדין אפשר לראות גם בתחום הרגלי השתייה. אחרי תקופה שבה שלטו משקאות המוקטייל והווירג'ין (קוקטיילים נטולי אלכוהול שנראים כמו הדבר האמיתי) והטרנד ה"נקי", 2020 החזירה את הדרינקים היותר כבדים לשולחן, שגם סיפקו אסקפיזם ונחמה וגם החליפו את הבר השכונתי ב"בר" ביתי. אבל ב־2021 כבר לא צריך לבחור צד (שתיינים או נקיים), כי נמצא שביל ביניים אלגנטי - המשקאות הכי טרנדיים לפי מגמות השוק העדכניות יהיו משקאות אלכוהוליים קלילים עם אחוזי אלכוהול מתונים כמו למשל ה־Hard Seltzer.

6 צפייה בגלריה
מנטה
מנטה
גם משקאות הקמבוצ'ה יקבלו השנה טוויסט אלכוהולי
(צילום: Shuterstock)

לחיי הקמבוצ'ה: גם משקאות הקמבוצ'ה שהיו טרנד בריאות לוהט בזכות הפרוביוטיות שלהם, יקבלו השנה טוויסט אלכוהולי. איך אמרנו? למה לבחור צד אם אפשר לערבב.

פוטו Tune: יפה כמו באינסטגרם, אבל פחות ג'אנק

כבר שנים שזירת האוכל המרכזית היא האינסטגרם, ו"אוכל אינסטגרמי" הוא לרוב שם קוד לאסתטיקה מוגזמת, לעתים עם תועפות של שומן וסוכר (כמו בורגרים או קינוחים), וגם לכך שלא מדובר באוכל בריא במיוחד או שימושי לחיי היומיום. אבל 2021 הולכת להיות שנה של איזונים וחיבורים בתחומים רבים, והמגמה הזאת תבוא לידי ביטוי גם כאן, באינטגרציה בין אוכל "יפה" ו"מושחת" לאוכל "פונקציונלי", שהוא גם יותר בריא, מזין ותורם לרווחה שלנו. במילים פשוטות: גם סלט הקייל שלכם שווה תמונה.

מועדון ארוחת הבוקר: פנקייקים ביום חול

אחרי שנים שבהן דילגנו על ארוחת הבוקר והסתפקנו בדגני בוקר, בחטיף אנרגיה או בקפה בלבד, המעבר לעבודה מהבית החזיר השנה עטרה ליושנה. לכן אין פלא שענקית המזון Whole Foods מכריזה על חזרתה של ארוחת הבוקר לראש השולחן ב־2021, ולא רק בשבתות. אם אתם מודאגים שהפנקייקים יחרבו לכם את הדיאטה, היצרנים מבטיחים פיתוח של מוצרים בריאים מיוחדים לארוחת הבוקר, לרבות תחליפי ביצים לטבעונים.
6 צפייה בגלריה
היצרנים מבטיחים פיתוח של מוצרים בריאים מיוחדים לארוחת הבוקר
היצרנים מבטיחים פיתוח של מוצרים בריאים מיוחדים לארוחת הבוקר
היצרנים מבטיחים פיתוח של מוצרים בריאים מיוחדים לארוחת הבוקר
(צילום: shutterstock)

ערים? הקפה זורם גם לאוכל הבריאות שלכם

לא ברור אם מישהו בתעשיית המזון חושב שאנחנו צריכים זריקת ערנות כי נרדמנו בשמירה, אבל הקפה יזרום השנה לא רק לכוס הקפה המוכרת והאהובה אלא גם למוצרים נוספים. תתכוננו לבוסט מפתיע של קפאין בגרנולה, בשייקים, בסמוזיס ואפילו ביוגורט שלכם.

לא רק שמן זית: הבריאים החדשים

למרות שכמה מהתחזיות אמרו ביי ביי לשמן הזית, אנחנו ממש חושבים שהוא לא הולך לשום מקום, ומקומו יציב ובטוח בתפריט הים תיכוני הבריא. מה שכן נראה השנה זו כניסה של שמנים נוספים לזירה הבריאה, בהם שמן אגוזים ושמן זרעי דלעת שמסתמנים כטרנדיים במיוחד.
6 צפייה בגלריה
מנטה
מנטה
כניסה של שמנים נוספים לזירה הבריאה, בהם שמן אגוזים ושמן זרעי דלעת
(צילום: Shutterstock)
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button