קשקשים. שלבו טיפול פנימי וחיצוני

שמן קוקוס וסודה לשתייה: 9 דרכים טבעיות ופשוטות לטיפול בקשקשים

מה גורם להופעת הקשקשים - תאי עור מתים על הקרקפת - ואיך אפשר להתמודד עם התופעה המבאסת בצורה טבעית: מטיפוח נכון, דרך מזונות מומלצים ועד הפחתת מתח ולחץ

פורסם:
האמת? דווקא קמתם הבוקר ליום שיער נפלא. התלבשתם, הסתרקתם, התבשמתם, אבל אז ראיתם אותם, מפוזרים על החולצה הכהה - פתיתים לבנים קטנטנים ויבשים המוכרים לכולנו בשם "קשקשים". "מדובר בהצטברות של תאי עור מתים על הקרקפת", מסבירה טרי אדלר, נטורופתית ומאמנת ב־NLP לבריאות ואיכות חיים. "אם המצב מחמיר, יכולים להופיע כתמים שמנוניים על הקרקפת ולהוביל גם לגרד. בין הגורמים להופעת קשקשים: נטייה לעור יבש, סבוריאה דרמטיטיס, רגישות למוצרי טיפוח לשיער, ולעתים אף פטריית עור שנקראת מלסזיה המתיישבת סביב בלוטות החלב בקרקפת וגורמת לדלקת בעור ולקשקשים מרובים. עם זאת, הטיפול בקשקשים הוא קל יחסית".
יש כיום לא מעט מוצרי מדף המיועדים לטיפול בקשקשים, אבל אם אתם בעניין של טיפוח טבעי, אדלר מציעה לכם לנקוט את הצעדים הבאים כדי למגר את הקשקשים:

1. הוסיפו לשמפו 3־4 טיפות של שמן עץ התה

מדובר בשמן אתרי בעל תכונות אנטי פטרייתיות, אנטי ויראליות ואנטי דלקתיות רבות עוצמה. במחקרים שונים נמצא ששמן עץ התה היה יעיל בטיפול בפטריית מלסזיה, ובאחד המחקרים אף נמצא שהטיפול בקשקשים בעזרת שמן עץ התה היה יעיל יותר בהשוואה לטיפול אנטי פטרייתי שניתן במרשם רופא.
מחקר נוסף הראה שאנשים שהשתמשו בשמפו המכיל 5% שמן עץ התה במשך ארבעה שבועות דיווחו על הטבה ניכרת בהופעת קשקשים, בשמנוניות העור ובגרד לעומת קבוצת הביקורת שהשתמשה בשמפו רגיל.
מה עושים: מוסיפים לשמפו 3־4 טיפות של שמן עץ התה וחופפים כרגיל (זהירות על העיניים!). אפשרות נוספת: מערבבים 3־4 טיפות שמן עץ התה עם 2 כפות שמן נשא, כמו שמן קוקוס או שמן זית, מורחים על הקרקפת, מעסים היטב, מחכים כחצי שעה ולאחר מכן חופפים את השיער כרגיל. רצוי לחזור על הטיפול פעמיים בשבוע.

2. עסו את הקרקפת בשמן קוקוס

שמן הקוקוס ידוע בתכונותיו הבריאותיות לעור. הוא אנטי חיידקי, אנטי פטרייתי, ומשתמשים בו לא מעט במוצרים קוסמטיים שנועדו לשיפור מראה העור ולהזנת עור יבש בלחות.
4 צפייה בגלריה
שמן קוקוס
שמן קוקוס
מוסיף לחות ומקל על היובש. שמן קוקוס
(צילום: Shutterstock)
מה עושים: מעסים את הקרקפת עם כמות של 3 כפות שמן קוקוס, ממתינים כשעתיים ושוטפים במים פושרים. השמן לא מסיר את הקשקשים אבל הוא מוסיף לחות ומקל על היובש, ופעמים רבות זה מה שתצטרכו, תלוי בחומרת המצב. בשימוש קבוע הוא עשוי גם למנוע הופעת קשקשים. רצוי לחזור על הטיפול פעמיים בשבוע.

3. או בשמן זית

גם שמן הזית, שעשיר בנוגדי חמצון, הוא אנטי דלקתי ומשפר לחות ולכן עשוי להקל על הופעת קשקשים.
מה עושים: מורחים 2־3 כפות שמן זית על הקרקפת, מעסים היטב ועוטפים בכובע רחצה מניילון. משאירים על הראש למשך הלילה ובבוקר חופפים את השיער כרגיל. רצוי לחזור על הפעולה פעמיים בחודש.

4. נטרלו בעזרת סודה לשתייה

סודה לשתייה היא "תרופה" מהירה, זולה וזמינה לטיפול בקשקשים. לסודה תכונות אנטי פטרייתיות והיא פועלת כמו פיליניג עדין להסרת תאים מתים, מפחיתה גרד ויעילה לטיפול בקשקשים.
4 צפייה בגלריה
"תרופה" מהירה, זולה וזמינה לטיפול בקשקשים
"תרופה" מהירה, זולה וזמינה לטיפול בקשקשים
"תרופה" מהירה, זולה וזמינה לטיפול בקשקשים
(צילום: shutterstock)
מה עושים: מרטיבים את השיער, מערבבים כפית סודה לשתייה עם מעט שמפו, מורחים על השיער הרטוב ומעסים את הקרקפת היטב. ממתינים כ־2 דקות ולאחר מכן חופפים את השיער כרגיל.

5. נסו להירגע

זה לא חדש שמתח ולחץ מתמשכים משפיעים על בריאות הגוף שלנו. אמנם הלחץ עצמו אינו גורם ישיר לקשקשים, אך הוא בהחלט יכול להחמיר יובש בעור ולפגוע בתפקוד מערכת החיסון, מה שעלול לפגוע ביכולת הגוף להילחם בזיהומים פטרייתיים ובמחלות עור שגורמות לקשקשים.
מה עושים: יוצאים לאימון כושר, מתרגלים מדיטציה, יוגה, תרגילי נשימה או כל דבר אחר שגורם לכם להירגע טיפה ולהפחית את רמות הלחץ.

6. צמצמו צריכת מזונות מעובדים ומעודדי דלקת ככל האפשר

נסו לצמצם (או אפילו להימנע לחלוטין) מצריכה של לחם לבן, פסטות, עוגות, ממתקים, מזונות מעובדים, מאכלים מטוגנים ומשקאות ממותקים. מזונות אלה ידועים כמזונות מחמירי דלקת ומעודדי צמיחה של פטריות.

7. תגברו באומגה 3

חומצת השומן הזאת ידועה בתרומתה לבריאות הלב, המוח, מערכת החיסון וגם לבריאות העור. מחסור באומגה 3 יכול להוביל לעור ולשיער יבשים, ומכאן - להופעת קשקשים.
4 צפייה בגלריה
קשקשים
קשקשים
מחסור באומגה 3 יכול להוביל לעור ולשיער יבשים, ומכאן - להופעת קשקשים
(צילום: shutterstock)
מה עושים: מתגברים את התפריט בדגים כמו סלמון, פורל ומקרל, זרעי פשתן, זרעי צ'יה ואגוזי מלך. ניתן גם להגדיל את הצריכה על ידי נטילת תוסף תזונה של אומגה 3.

8. אכלו מזונות פרוביוטיים

לחיידקים הטובים שנמצאים במערכת העיכול שלנו יש תפקיד חיוני בפעילות מערכת החיסון, והם גם עוזרים לגוף להילחם בזיהומים פטרייתיים הגורמים לקשקשים. כך לדוגמה, באחד המחקרים נמצא כי נטילת פרוביוטיקה במשך 56 ימים הפחיתה באופן ניכר את חומרת הקשקשים במשתתפים.
מה עושים: מתגברים את התפריט במקורות טובים לפרוביוטיקה - מזונות מותססים, כמו יוגורט, כרוב כבוש, קימצ'י, או נוטלים כמוסות פרוביוטיקה.

9. אמצו יופי של תפריט

מעבר לטיפול בקשקשים, ארגז הכלים לביוטי מהטבע כולל מזונות שכדאי לשלב בתפריט היומי לבריאות העור והשיער.
אז מה כדאי לאכול?
  • ביצים: מהוות מקור מצוין לחלבון ולביוטין החיוניים לבריאות העור והשיער.
  • פירות יער: מכילים נוגדי חמצון חזקים ועשירים בוויטמין C, המסייעים בייצור קולגן ובספיגת ברזל החשובים לבריאות העור והשיער.
  • תרד: מכיל חומצה פולית, ברזל וויטמינים A, C. ויטמין A מסייע לבלוטות העור לייצר חלב (חומר שמנוני) השומר על לחות הקרקפת.
  • בטטות: מקור נהדר לבטא קרוטן שהגוף ממיר לוויטמין A. בטטה בינונית אחת מכילה בטא קרוטן השווה לקצובה היומית המומלצת של ויטמין A.
  • אבוקדו ואגוזים: הם מקור מצוין לוויטמין E, נוגד חמצון המנטרל רדיקלים חופשיים ומגן על עור הקרקפת.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button