הכל מוער: משקיעים ב־Skinmunity

אנטי־סטרס במקום אנטי־אייג'ינג: כך נטפח את עצמנו בעדינות השנה

קרמים ירוקים משאריות קנאביס וקמבוצ'ה לפנים, טקסי טיפוח בשילוב כלי פנים מרגיעים ומעל הכול - ויטמין E. תחזית הביוטי שלנו ל-2022, עם הטרנדים, המגמות ומילות הבאזז שכדאי לכם להתחיל לשנן

פורסם:
אחרי שבדקנו מה צפוי לנו השנה בתחום התזונה והדיאטות, ומי יהיו הכוכבים החדשה בצלחת, אילו טרנדים חדשים יעזרו לנו בניהול הרווחה הנפשית וכל המגמות בתחום הכושר, הנה תחזית הביוטי שלנו ל-2022.

הכל מוער: משקיעים ב־Skinmunity

חשבתם שתימלטו מהמילה "חיסוניות" השנה? תשכחו מזה. כי מילת הבאזז הזאת, שמורכבת מהשילוב של Skin ו־Imunuty, מגיעה כעת גם לזירת הביוטי והולכת לתגבר את חיסוניות העור שלכם. המונח נולד בעקבות השימוש הממושך במסכות נגד קורונה שגרם לתופעות כמו אדמומיות, גירויים בעור ואף ל־Maskne (אקנה ממסכות). בשנה הקרובה נפגוש תכשירים שיתמקדו בשמירה על מחסום העור ועל חיזוק ההגנה הטבעית שלו.
3 צפייה בגלריה
ביוטי, טרנדים 2022
ביוטי, טרנדים 2022
ביוטי, הטרנדים ל-2022
(צילום: sjutterstock)

נשק יום עדין: Skin Kindness

עוד מגמה שנולדה בעקבות השימוש המוגבר במסכות נגד קורונה היא ה־Skin Kindness, גישה שמציעה התייחסות עדינה יותר לעור הפנים. הצפי הוא שתכשירי הטיפוח יתמקדו פחות בתוצאות אגרסיביות ומהירות וישמרו על המיקרוביום של העור (כן, אותה אוכלוסיית חיידקים מגוונת שמוזכרת גם בהקשר של המעיים שלנו), ושוב - על המחסום העורי המדובר. בתכל'ס זה אומר שימוש מופחת בסבונים מקציפים, בפילינגים מרובי חומצות או אגרסיביים או בוויטמין C, לטובת רכיבים עדינים, תומכים ומתקנים יותר כמו סרמידים ושמן חוחובה.

יאללה, תרגיעו: אנטי־סטרס במקום אנטי־אייג'ינג

מכיוון שהגישה הכללית בעולם הוולנס הולכת ונהיית הוליסטית יותר ויותר, אפשר להבחין בזליגה של תחומים שונים זה לזה ואפילו בטרמינולוגיה משותפת. כך למשל, גישת ה"אנטי־סטרס" שסימנו כאן כמגמה מובילה בניהול הבריאות, מופיעה גם בתחזיות של תחום הביוטי. במקום להתמקד באנטי־אייג'ינג שמושל שנים בכיפה, עולם הטיפוח ייתן יותר דגש לרגיעה, בין אם זה בטכניקות נשימה ובין אם זה בטקסי טיפוח בשילוב כלי פנים מרגיעים כמו ג'ייד רולר ואבן גוואשה.
3 צפייה בגלריה
ביוטי, טרנדים 2022
ביוטי, טרנדים 2022
ג'ייד רולר ואבן גוואשה
(צילום: sjutterstock)

אי המטמון: ויטמין E מככב

אם ויטמין C, חומצה היאלורונית ורטינול הם כוכבי הרגע (כפי שעולה מחטיבת המחקר של ענקית הטיפוח לוריאל), הכוכב הבא של 2022 הוא ויטמין E. הוא ממש לא חדש בשוק, אבל השרביט עובר אליו כי גם הוא נחשב למזין (שמתאים בעיקר לעור יבש), למרגיע גירויים בעור (הלו אנטי־סטרס), לנוגד דלקת ולמגן עוצמתי של מחסום העור (שוב חסינות), בייחוד אם משלבים אותו יחד עם ויטמין C.

קמבוצ'ה לפנים: המותססים מגיעים גם ליופי

אחרי שמזונות מותססים כמו הקמבוצ'ה הפכו ללהיט תזונתי הודות להשפעה שלהם על אוכלוסיית חיידקי המעי, הטרנד מגיע גם לעולם הטיפוח. כמו לא מעט מחידושי הביוטי, גם הוא מגיע מהשוק הקוריאני ומהשוק היפני שנחשבים מכתיבי טרנדים. בדיוק כמו במזונות המותססים (תחשבו על חמוצים וכבושים למיניהם), השימור מאריך את חיי המדף של התכשירים ומשתלם ליצרנים. מה העור שלנו מרוויח מכך? תהליך התסיסה עוזר לפרק את החומרים הפעילים למולקולות קטנות יותר, מה שמקל על הספיגה שלהן בעור.

מסכת קיימות: ניצול חכם של שאריות

תעשיית היופי היא מהמזהמות הגדולות של הסביבה, ויצא לנו להזכיר כאן לא אחת את היקף הנזקים של התכשירים, האריזות וגם השימוש הלא אחראי במשאבי טבע שהיא גורמת. עם זאת, בשנים האחרונות הפנים מועדות לקיימוּת. אחת המגמות הבאות, שכבר הזכרנו כאן בהקשר של בישום בר קיימא, היא ניצול פסולת מתעשיות אחרות. כך למשל, שיירים מתעשיות היין, שמן הזית, הקנאביס והשוקולד (קקאו) הופכים לרכיבים מזינים ומטפחים בקרמים שונים.
והאם צדקנו בתחזיות ל-2021? בואו לבדוק
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button