מורינגה. הצמח ההודי בעל סגולות הריפוי - מהורדת כולסטרול ורמות הסוכר בדם ועד פעילות אנטי סרטנית

חטיפי בריאות לנפש ודיאטת מפחיתנים: תחזית המגמות והטרנדים של 2022 בתזונה

השנה נחפש יותר מזונות שתומכים בבריאות המעיים ומחזקים גם את הרווחה הנפשית. מי יהיו הכוכבים החדשים בצלחת?

פורסם:

מורינגה סטאר: הסופר־פוד שיחליף את המאצ'ה

אם השנים האחרונות היו שייכות למאצ'ה שצבעה בירוק זוהר כל תה, גלידה או קינוח, 2022 הולכת להיות שנת הפריצה הגדולה של צמח ירוק אחר - המורינגה. כבר הקדמנו לזהות ולספר לכם במגזין לפני חמש שנים על הצמח ההודי בעל סגולות הריפוי - מהורדת כולסטרול ורמות הסוכר בדם ועד פעילות אנטי סרטנית - אבל הבשורה החדשה היא המעבר שלו ממדף תוספי התזונה לקדמת הבמה.
מלבד אבקת עלי מורינגה שתעשיר שייקים, רטבים ומאפים, הצמח עתיר הוויטמינים, המינרלים, החלבון וחומצות האמינו ייכנס גם לחטיפי חלבון, לתערובות דגנים ולגלידות.

גולדן Boy: הכורכום כובש את השוק

הכורכום הוא אחד התבלינים העתיקים בעולם שמחזיק ברזומה מפואר כצמח מרפא במיטב האסכולות של הרפואה המסורתית וגם בלא מעט מחקרים מערביים שהוכיחו את התועלות שלו. אבל כשאנחנו אומרים שהוא "כובש את השוק", אנחנו ממש לא מתכוונים לעובדה שהוא חבר של כבוד בתרופות סבתא, בתוספי התזונה או כרכיב האופנתי שצובע את משקאות ה"גולדן מילק".
7 צפייה בגלריה
מנטה שיווקי
מנטה שיווקי
ייכנס אפילו לגלידות. כורכום
(צילום: Shutterstock)
הכורכום המסורתי צועד השנה קדימה, ובקרוב אנו צפויים לפגוש את הכוכב המוזהב גם בשלל מזונות ארוזים כמו דגני בוקר, ירקות כבושים, מותססים ואפילו בגלידות מהצומח.

מעצמה גרעינית: גרעיני החמנייה קופצים ממגרש הכדורגל לזירה הבריאה

אפשר לנחש שהאסוציאציות הראשונות שעולות לכם בראש על גרעינים זה מונדיאל במקרה הטוב או טוטו במרכז המסחרי במקרה הפחות זוהר. על סף 2022 גרעיני החמנייה הישנים והטובים קופצים מגזרת הפנדלים לשלל מזונות כמו קרקרים, פריכיות, גבינות ואפילו גלידות וקינוחים קפואים ללא חלב (של ענקית הגלידות בן אנד ג'ריס - מה שאומר ביג טרנד).
7 צפייה בגלריה
 קופצים מגזרת הפיצוחים לשלל מזונות
 קופצים מגזרת הפיצוחים לשלל מזונות
קופצים מגזרת הפיצוחים לשלל מזונות
(צילום: shutterstock)
היתרונות התזונתיים לטרנד הבריאות המתפצח: הם מספקים חלבון ושומנים בלתי רוויים, שימושיים לשוק הטבעוני (כמו הקשיו והשקדים שמוכרים לכם מהגבינות הטבעוניות) וידידותיים לאלרגיים (חלופה לאגוזים בחטיפי ילדים).

חטיף לנפש: לאכול בשביל המיינד

זה ממש לא סוד שהמגפה הגבירה את העיסוק ברווחה הנפשית. החיפוש אחר השלווה המיוחלת הוביל אותנו לחפש דרכי התמודדות הוליסטיות. ב־2021 עשינו זאת בעיקר באמצעות מיינדפולנס, יוגה, ואימוני כושר מוכווני נפש, גינון תרפויטי או יצירת סביבה ביתית מרגיעה. ב־2022 מסתמן שגם התזונה מצטרפת לחבילה של חיזוק המיינד.
37% מהצרכנים ברחבי העולם מצפים שחטיפי הבריאות שהם אוכלים ישפרו את מצב הרוח שלהם (מתוך מחקר שוק שערכה לאחרונה חברת ADM המתמחה בתזונה בת קיימא)
ממחקר שערכה חברת Innova Market Insights (המתמחה בניתוח מגמות שוק בתחומי המזון והמשקאות), יותר ויותר צרכנים כיום מחפשים רווחה הוליסטית, ויש דרישה מוגברת למזונות, לתוספי תזונה ואף לחטיפי בריאות שיסייעו לבריאות המוח ולשיפור מצב הרוח.

פרו ורבו: מיקרוביום בצלחת

זוכרים את המיקרוביום? אז אם עד כה הוא היה בעיקר תגלית מרעישה אבל לא השפיע ממש על הרגלי האכילה שלנו, ב־2022 הוא הולך לתפוס יותר מקום גם במסעדות וגם בצלחת. הגישה כלפי בריאות המעיים צפויה להפוך מתגובתית (חיפוש מזון כדי להקל על אי־נוחות) לפרואקטיבית ויזומה (פתרונות פרה, פרו ופוסט ביוטיים מותאמים). מה זה אומר? שנחפש יותר מזונות, משקאות ותוספי תזונה שתומכים בבריאות המעיים ובעיקר הרבה יותר פרוביוטיקה.
חיפושי גוגל אחר המושג "בריאות המעי" עלו ב־ 83% ב־2021 (ממחקר מקיף שערכה חברת ביטוח הבריאות הבינלאומית Bupa)

היביסקוס שולט: הפרח הוורוד יוצא מהתה

עד כה פגשנו בהיביסקוס רק בחליטות או מקסימום במיץ. אבל על רקע הביקוש המוגבר למוצרים שתומכים בחיזוק המערכת החיסונית, ב־2022 הפרח היפה והעתיר בוויטמין C הולך לכבוש את השוק הבריא. מלבד בתה, הוא יככב בשלל מזונות צפויים פחות, החל ביוגורט ובממרחים ועד תוספי קולגן ומשקאות אלכוהוליים.
7 צפייה בגלריה
היביסקוס
היביסקוס
היביסקוס. הפרח היפה והעתיר בוויטמין C הולך לכבוש את השוק הבריא
(צילום: shutterstock)

מביאים את החממה לסופרמרקט: חקלאות אולטרה־אורבנית

אם אתם רוצים לדעת לאן הרוח נושבת בתעשיית המזון ולאן מועדות פניה של עגלת הסופר שלכם, כדאי להציץ מה קורה ב־Whole Foods Market. אם הטרנד הקודם היה Farm to Table (מהשדה לשולחן), הדבר הבא הוא חקלאות אולטרה־אורבנית (Ultraurban Farming) שמביאה את החממה לסופרמרקט השכונתי. בתפריט: עשבי תיבול וירקות טריים ובני קיימא שמשתזפים במערכות חממה באמצעות אור שמש ו־100% חשמל מתחדש, תוצרת הידרופונית ואקוופונית, ואפילו פטריות שגודלו מעל מעברי המרכול או תוצרת טרייה שגודלה על ידי רובוטים.
7 צפייה בגלריה
הידרו
הידרו
חקלאות אולטרה־אורבנית (Ultraurban Farming) שמביאה את החממה לסופרמרקט השכונתי
(צילום: shutterstock)

הקורנפלקס מתחשב בסביבה

קונים את התוצרת החקלאית היישר ממגדלים ומיצרנים? כל הכבוד, אבל סביר להניח שלא חשבתם שגם הפסטה, קערת דגני הבוקר או הבירה שלכם יכולות להיות ממקורות בני קיימא. ב־2022 צפויים לעלות על המדפים יותר דגנים חדשים שגודלו באמצעות שיטות חקלאות ותהליכי חקלאות ששומרים על בריאות הקרקע. למשל, דגן רב שנתי חדש בשם Kernza שפותח במטרה לסייע במחזוריות התזונתית והאקולוגיה של הקרקע ויככב בשלל פסטות, דגני בוקר ובירות, או חטיפים מגרעיני תירס שלמים שגודלו בחקלאות בת קיימא.

פלקסיטריאנים מנגה, מפחיתנים ממאדים: "דיאטות" במזון מהחי

זוכרים את דיאטת ה־Flexitarian משנה שעברה? הגישה התזונתית הגמישה שנהוג גם לכנות חצימחונות אפשרה לכל מי שלא ממש רוצה להתחייב על צמחונות או על טבעונות להמעיט באכילת בשר, עוף ודגים. אז אחרי שלמדתם להגמיש את הלשון כדי להגיד "פלקסיטריאנז", תתאמנו על "מפחיתנים". מה שמאפיין אותם הוא לא רק הצמצום בצריכת מזונות מהחי, אלא העדפה של מוצרים כאלה ממקור איכותי, כמו למשל חלב אורגני מלא, בשר שהוזן בעשב מובחר או ביצים שגודלו במרעה.
בשנת 2035 חלבונים אלטרנטיביים יהוו 11% מכלל שוק החלבונים (מתוך מחקר שערכה לאחרונה חברת ADM המתמחה בתזונה בת קיימא)

לחיי הוולנס: שתיית אלכוהול מודעת

אנחנו לא בדיוק מעצמת שתייה אלכוהולית, כך שהמגמה ה"יבשה" הזאת שדיווחנו עליה בעבר במדור הטרנדים שלנו אולי תורגש פחות בארצנו הקטנטונת. ובכל זאת, אי אפשר להתעלם ממנה בתחזיות. שתייה מודעת ומיינדפולית היא חלק בלתי נפרד מתפיסת הרווחה הנפשית של 2022, הגורסת שוולנס זה גם לנהל מערכת יחסים בריאה עם הדרינקים שלנו. כלומר, למנן ולהתענג יותר לאט על המעט.

יוצאים מהבועה: משקאות מבעבעים מועשרים

גם מחוץ לגזרה האלכוהולית העניינים מבעבעים כל טוב של בריאות. עוד דרך לשדרג את חוויית השתייה שלנו מגיעה מקטגוריית המשקאות המבעבעים החדשים, שלא רק מבטיחים חוויית שתייה קלילה, מוגזת וכיפית, אלא מביאים איתם גם ערך מוסף. יתחרו על לבכם: סודה מחוזקת בפרוביוטיקה ומשקאות טוניק תוססים מועשרים בפרה־ביוטיקה או בצמחים.
7 צפייה בגלריה
טרנדים תזונה 2022
טרנדים תזונה 2022
מערכת יחסים בריאה עם הדרינקים שלנו
(צילום: יח"צ)

יוזו לכל פועל: הכוכב הקולינרי יורד לעם

אם ביליתם בשנים האחרונות במסעדות שפים (או מול תוכניות בישול בטלוויזיה), קרוב לוודאי שלא יכולתם לפספס את האלמנט האופנתי החוזר - יוזו (yuzu). השפים, והשפים־וונאביז, התאהבו בהדר הנחשק מהמזרח הרחוק וניסו להתהדר בו במנות רושם ובקינוחים שאפתניים. כעת הוא יורד מגזרת היוקרה לסופר השכונתי וייתן טאץ' חמצמץ־מריר לרטבים, למרינדות וגם למשקאות מתגברי חיסוניות.
7 צפייה בגלריה
יוזו, ההדר הנחשק
יוזו, ההדר הנחשק
יוזו, ההדר הנחשק
(צילום: יח"צ)

משקיעים ברקסי: תזונת פרימיום לחיות מחמד

עוד מגמה שהלכה והתחזקה ב־2021 היא התפיסה שחיות המחמד הן חלק מהמשפחה, בעיקר בעקבות השהייה הממושכת איתן בבית בעת הקורונה. ב־2022 המגמה תתחזק ונראה אותה בעיקר בצלחת של רקסי ומיצי, שהולכת ומשתדרגת. בפועל זה אומר שנשקיע יותר בבחירת מזונות מרכיבים טבעיים או מרכיבי פרימיום לחיות המחמד. עדות ראשונה למגמה חשפה לאחרונה חברת הביוטק ההולנדית Veramaris, שהשיקה תוסף אומגה 3 על בסיס אצות לחיות מחמד.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button