5 צפייה בגלריה
מטוס עם חיסונים של מודרנה נחת בנתב"ג
מטוס עם חיסונים של מודרנה נחת בנתב"ג
נתניהו ידרוש: לסגור את נתב"ג מיידית
(צילום: מסוף המטענים ממן בנתב"ג)
המוטציות יביאו לסגירת השמיים? ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים הערב (שבת) דיון בהשתתפות נציגי משרד הבריאות, התחבורה והמטה לביטחון לאומי (מל"ל). נתניהו דורש לסגור מיד את נמל התעופה בן גוריון בשל התפשטות המוטציות של נגיף הקורונה.
לפי הטיוטה שמשרד הבריאות הציג בדיון - שלא בטוח שיוכרע הלילה - נתב"ג ייסגר למשך 14 ימים. אם וכאשר ההחלטה תתקבל, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט יאמר מתי יוכל המהלך להיכנס לתוקף.
בעקבות הדיון מסתמן כי ייסגר גם הקו בין ישראל לאיחוד האמירויות. בין היתר גורמי הבריאות אמרו כי זיהוי המוטציות החדשות קשה ומורכב יותר - ולא מתגלה בבדיקה פשוטה. עוד מסתמן כי היציאה מהארץ תיאסר לצורכי תיירות גם אחרי תום הסגר, ב-31 בינואר, וגם עבור אנשים שקיבלו את מנת החיסון השנייה.
5 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
נתניהו בחניכת עמדת בדיקות הקורונה בתנתב"ג
(צילום: אוהד צויגנברג)
משרד הבריאות הציג בדיון תמונה מדאיגה בנושא מוטציות נוספות שייתכן וקיימות בעולם - וחסינות מפני החיסון.
נציגי הבריאות ציינו כי אין ברירה אלא לצמצם כניסה לישראל, וזאת לאור העובדה שמשרד הבריאות לא מאמין בבדיקות שנערכות 72 שעות לפני מועד הטיסה שכן אנשים יכולים להידבק לאחר מכן, או ייתכן שבדיקתם תצא גבולית והם יאובחנו במוטציה רק כעבור כמה ימים שכן "המוטציה לא מתגלה בבדיקה רגילה".
שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר מוקדם יותר כי "במצב האידאלי, מי שאין לו סיבה לטוס מישראל - לא יטוס. עדיין לא ברור אם הסגירה תהיה הדרגתית או מוחלטת, מבחינתנו צריך לסגור מיידית. ייתכן שיש אילוצים שלא מאפשרים זאת, והם צריכים להיפתר".

5 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
(צילום: אלכס גמבורג)
5 צפייה בגלריה
יולי אדלשטיין
יולי אדלשטיין
שר הבריאות אדלשטיין. "מבחינתנו מי שלא צריך לטוס - שלא יטוס"
(צילום: קובי קואנקס )
זמן קצר קודם לכן הודיע משרד הבריאות כי שש מתוך שבע נשים הרות שאושפזו במצב קשה לאחר שחלו בקורונה אותרו עם המוטציה הבריטית.
במשרד הבריאות אמרו כי "למעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות הגיעו עד כה 10 דגימות. ב-6 מתוך 7 בהן הסתיים תהליך הריצוף, אותר הווריאנט האנגלי". עוד נאמר כי "משרד הבריאות ימשיך לעדכן בממצאים נוספים ככל שיהיו". במשרד הוסיפו כי לנוכח ממצאי התחלואה האחרונים נשים בהיריון קודמו בתעדוף לקבלת החיסונים ומסרו כי כל מי שמעוניינת תוכל לקבל זימון.
כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, משרד הבריאות הורה למנהלי בתי החולים להעביר דגימות של נשים הרות חולות קורונה במצב קשה לבדיקה במעבדה המרכזית לנגיפים במרכז הרפואי שיבא בתל השומר, וזאת בעקבות אשפוזן של עשר נשים תוך ימים בודדים שהגיעו לבתי חולים שונים במצב קשה לאחר שחלו. בהמשך פורסם ב-ynet כי האינדיקציות הראשוניות של שלוש מהן נמצאו חיוביות למוטציה. כעת מפרסם המשרד את התוצאות הסופיות, כאמור של שש מתוך שבע הנשים שדגימותיהן הגיעו לריצוף.
5 צפייה בגלריה
בני הנוער מתחסנים
בני הנוער מתחסנים
גם בני הנוער מתחסנים, הערב
(צילום: AFP)

מנתוני התחלואה העדכניים שפרסם הערב משרד הבריאות עולה כי מאז חצות נפטרו עוד 13 חולים. מספר הנפטרים מאז פרוץ המגפה בישראל עומד על 4,326. כמו כן, אתמול אובחנו 7,316 מאומתים חדשים. בסך הכול בוצעו כ-83 אלף בדיקות. ברחבי הארץ מאושפזים 1,171 חולים במצב קשה. 335 חולים - מספר שיא - מחוברים למכונות הנשמה.
בישראל 76,783 חולי קורונה פעילים: 15,197 מהם מתגוררים בירושלים. בבני ברק 5,319 חולים פעילים, במודיעין עילית 3,119, בבית שמש 2,496, בפתח תקווה 2,471, בתל אביב יפו 2,238, באשדוד 1,928, בחיפה 1,579, בביתר עילית 1,482, באלעד 1,392, בנתניה 1,333, בראשון לציו 1,281, בחולון 1,196 ובבאר שבע 1,180.