2 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בית חולים שיבא תל השומר
מחלקת קורונה בית חולים שיבא תל השומר
מחלקת קורונה בתל השומר
(צילום: AFP)
משרד הבריאות הודיע הערב (שבת) כי שש מתוך שבע נשים הרות שאושפזו במצב קשה לאחר שחלו בקורונה אותרו עם המוטציה הבריטית. בעקבות נתוני התחלואה, ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס דיון עם משרדי התחבורה, הבריאות, היועץ המשפטי לממשלה והמל"ל ודורש לסגור את נמל התעופה בן גוריון.
2 צפייה בגלריה
ישראלים שנחתו מדובאי ונכנסים לבידוד במלונית
ישראלים שנחתו מדובאי ונכנסים לבידוד במלונית
ייסגר בעקבות המוטציות? נתב"ג
(צילום: מוטי קמחי)
במשרד הבריאות אמרו כי "למעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות הגיעו עד כה 10 דגימות. ב-6 מתוך 7 בהם הסתיים תהליך הריצוף, אותר הווריאנט האנגלי". עוד נאמר כי "משרד הבריאות ימשיך לעדכן בממצאים נוספים ככל שיהיו". במשרד הוסיפו כי לנוכח ממצאי התחלואה האחרונים נשים בהיריון קודמו בתעדוף לקבלת החיסונים ומסרו כי כל מי שמעוניינת תוכל לקבל זימון.
כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, משרד הבריאות הורה למנהלי בתי החולים להעביר דגימות של נשים הרות חולות קורונה במצב קשה לבדיקה במעבדה המרכזית לנגיפים במרכז הרפואי שיבא בתל השומר, וזאת בעקבות אשפוזן של עשר נשים תוך ימים בודדים שהגיעו לבתי חולים שונים במצב קשה לאחר שחלו. בהמשך פורסם ב-ynet כי האינדיקציות הראשוניות של שלוש מהן נמצאו חיוביות למוטציה. כעת מפרסם המשרד את התוצאות הסופיות של שש מתוך שבע הנשים שדגימותיהן הגיעו לריצוף.
במסמך של המועצה הלאומית לרפואת נשים שפורסם בתחילת השבוע נכתב כי "מתחילת השימוש בחיסון לא נרשמה עלייה בשיעורי ההפלות או המומים העובריים למיניהם, ולא היה בסיס כלשהו להנחה על פגיעה אפשרית בפוריות האישה. לעת הזאת, לאחר שניתנו כבר מיליוני חיסונים בעולם, אין כל תיאור בספרות המדעית לפגיעה בפריון בעקבות החיסון לא של נשים ולא של גברים ובוודאי שאין הוכחה לפגיעה וירידה בפריון של זוגות המנסים להרות".
במועצה הוסיפו כי ממחקרים שבוצעו בנושא עולה כי נשים הרות, ובמיוחד נשים עם סיכון בריאותי ומחלות רקע נדבקות בקורונה במהלך הריון, מצויות בסיכון מוגבר בהשוואה לנשים שאינן הרות לפתח סיבוכים נשימתיים הדורשים טיפול נמרץ וצורך בהנשמה וכן הפרעות בקרישת הדם. ממצאים ראשוניים מצביעים על כך שקיים סיכון ללידה מוקדמת או צורך באשפוז של היילוד. לכן, המליצה המועצה להשלים את שני החיסונים לפני התחלת טיפולי פריון ולפני הכניסה להריון.