המשטרה הצבאית ומפקדי חטיבת הנח"ל אישרו ללוחם מגדוד 50 שירה בשוגג בחברו במחנה תבץ בבקעת הירדן לבקרו בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. במקביל להחלטת בין הדין הצבאי ביפו להאריך את מעצרו של הלוחם עד יום שלישי הבא, אושר לו באופן חריג להגיע היום (ד') לזמן קצר לבית החולים ולבקר את החבר שעדיין לא חזר להכרה ומצבו מוגדר אנוש.
הלוחם היורה בכה היום בפני מקורביו בעקבות פציעת חברו, ואמר שכל מעייניו ומחשבותיו בתקווה שהוא ישרוד ויישאר בחיים. לדבריהם, חיי חברו חשובים הרבה יותר מעצם מעצרו.
עם סיום התחקיר הראשוני בעקבות פליטת הכדור שהובילה לתקרית הקשה ואירוע דומה בשבוע שעבר שהסתיים עם פציעה קלה של חייל בבסיס מפקדת חטיבת כפיר באזור מודיעין, החליט מפקד זרוע היבשה אלוף יואל סטריק על עוצר בטיחות ליחידות היבשה למשך כמה שעות לחידוד נוהלי הבטיחות.
1 צפייה בגלריה
לוחם נפצע קשה מירי בראשו, כל הכיוונים נבדקים
לוחם נפצע קשה מירי בראשו, כל הכיוונים נבדקים
הלוחם שנפגע מהירי מאושפז במצב אנוש
(צילום: גיל יוחנן)
הלוחם שלפי החשד פלט את כדור הרוגר (נשק לפיזור הפגנות) מרובה שזמן קצר לפני כן נעשה בו שימוש במטווחים, טוען בגרסתו הראשונית כי הוא לא ירה בנשק אלא רק הזיז אותו מעמדת הנשקים בבסיס. עם זאת, מהתחקיר הראשוני שנערך בחטיבת הנח"ל ועיקריו פורסמו הבוקר לראשונה ב-ynet עולה כי כלי הנשק הושבו מהמטווח לאחר שמפקד מחלקה דאג לפרוק אותם בתום המקצים ולפני הכניסה חזרה לבסיס.
במקביל, במסמך שהופץ הערב בצבא על ידי מחלקת הבטיחות בזרוע היבשה, הוגדר האירוע ומקרים נוספים של פליטות כדור בעת האחרונה כ"עבריינות בנשק". לפי מחלקת הבטיחות, הלוחם היורה בתקרית אמש דרך את הנשק לאחר שנכנס בין כוונות.
מהפרטים הידועים, כוח צבאי ערך במקום אימון במטווח בכדורי הרוגר כחלק מהכנות לתעסוקה מבצעית באוגדת עזה. מפקד המחלקה פרק את נשקי החיילים במטווח, והציב אותם בקרבת עמדת השומר הפלוגתי. בהמשך, הרים גורם פיקודי את אחד מכלי הנשק, כיוון למרחב שבו צעד הלוחם עם חייל אחר באזור מרפאת הבסיס - ובאותו שלב - ככל הנראה - נפלט כדור שפגע בראשו של הלוחם, שהתמוטט ואיבד הכרה.