שר הביטחון בני גנץ התייחס אחר הצהריים (יום ב') לדבריו של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שקרא מוקדם יותר לציבור לסרב למלא אחר הגבלות הקורונה החדשות שייקבעו. גנץ אמר: "אני שומע פוליטיקאים שקוראים לא להישמע להנחיות מסוימות, ואני מציע להם לסייע בשמירה על הציבור ולא על עצמם". שר הביטחון דיבר בישיבת סיעת כחול לבן.
גנץ הוסיף: "אני שומע כל מיני אמירות לא-אחראיות ואני מבקש להזכיר שהקורונה לא כאן כדי להעביר מנדטים מפה לשם. זה הזמן להתייחס אליה רק כאל אתגר משותף ולא ככלי לניגוח פוליטי. הקורונה היא סוג של אויב, ובאויב נלחמים יחד עד שמכריעים אותו. זה הזמן להתעשת ולהפסיק את המריבות וחילוקי הדעות".
שר הביטחון התייחס גם לעוצר הלילי: "ההחלטות שהתקבלו הן לא פשוטות, אבל שמירת בריאות הציבור בצד הסתכלות מאוזנת ליתר הצרכים חייבת להישאר הדבר היחיד שבאמצעותו מקבלים החלטות. לא צריך לחשוש מקבלת החלטות או להסס לערוך התאמות אם זה מה שמתחייב".

גם השר אריה דרעי, חרף התנגדותו להנחיות, תקף את דברי ליברמן: "אנחנו מחוייבים להישמע להוראות ולהנחיות עד הפסיק הקטן. זה שאני מצביע נגד לא פוטר אותנו מאחריות; זה לא אומר שאנחנו נגד הצעדים וצריך להפר אותם, חלילה וחס.
"יש לשמור על כל ההנחיות של משרד הבריאות - אם זה בנושא סגר לילי, איסור התקהלויות וכמובן עטיית מסכות והקפדה על ריחוק. זה עניין של פיקוח נפש. אוי ואבוי אם תהיה פה אנרכיה וכל אחד יעשה מה שהוא רוצה".
נשיא המדינה ראובן ריבלין הגיב גם הוא לדבריו של ליברמן. "ההתמודדות עם מגפת הקורונה היא מאבק של כולנו, יחד. קריאות לאי ציות אזרחי פוגעות בעקרונות המבטיחים את שלומנו ואת שלום הציבור כולו, במיוחד ברגעי משבר. מנהיגים - אופוזיציה כקואליציה, אנא, היזהרו בדבריכם", אמר ריבלין.
שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן אמר כי "קריאת ח"כ ליברמן למרי אזרחי ולאנרכיה מהווה קו אדום מסוכן שמעיד יותר מכל על אובדן דרך ומצפן, מצד אדם שפשוט איבד כל ערך של אחריות ציבורית. מנסה לתאר אם נציג חרדי היה יוצא כך בקריאה רשמית להפקרות ופגיעה בהוראות החוק, איזו סערה ציבורית הייתה קמה כאן".
יו"ר ימינה נפתלי בנט התייחס לאמירה: "אנחנו אמנם בסירה ששטה לשום מקום, אבל הקריאה הזו לאנרכיה דומה לאחד בסירה שקודח חור בסירה כדי להעניש את מפקד הסירה אבל הוא יטביע את כולנו".
קודם לכן, כפי שצוין, אמר ליברמן כי "לא יכול להיות שהחלטות קריטיות כמו דחיית תקציב, פתיחת שנת הלימודים או מגבלות בערים אדומות מתקבלות ברגע האחרון. שום דבר לא מתקבל באופן מסודר הכל, ב'שלופים' וכתוצאה מלחצים ומקומבינות. אני ממליץ לציבור להתנהל בהתאם לשכל הישר ולא בהתאם להנחיות הממשלה".
"לא יכול להיות שאזרחי מדינת ישראל יהפכו לבני ערובה של דרעי, ליצמן וגפני. החלטות קבינט הקורונה לא מתקבלות על סמך נתונים מדעיים, לא בשקיפות ולא באופן הגיוני", הוסיף.


"בימים האחרונים מדינת ישראל נמצאת באנדרלמוסיה. אנו שומעים אינספור דיבורים על סגר אבל מה שדרוש זה סדר. נתניהו הקריב את בריאות הציבור על מזבח שמירת הקואליציה ולכן כל ההחלטות שמתקבלות הן החלטות בלתי חוקיות בעליל". ועדת השרים לאזורים מוגבלים עדיין לא התכנסה ורשימת היישובים האדומים שייכנסו לסגר לילי טרם גובשה.
שר הבריאות יולי אדלשטיין תקף את יו"ר ישראל ביתנו ואמר: "ליברמן משחק באש. אנחנו צריכים אנשים מתחת לאלונקה, לא כאלה שיפריעו לנושאים אותה. ליברמן מתנהל בהפקרות ובחוסר אחריות תוך ניצול מצב שברירי מבחינה בריאותית וכלכלית. בושה".
יו"ר הכנסת יריב לוין השיב לליברמן ואמר: "הצטערתי מאוד לשמוע את הדברים שאמר יו"ר ישראל ביתנו. כמנהיגי ציבור חלה עלינו חובה לנהל את הוויכוח הדמוקרטי בינינו באופן ראוי תוך שימוש בכל הכלים הפרלמנטרים, אך קריאה לאזרחים לעשות איש הישר בעיניו, באופן שייצור אנרכיה ויסכן את הבריאות של כלל אזרחי המדינה - היא חסרת אחריות. זהו ההיפך מהדוגמא האישית ומהמנהיגות הנדרשת מכולנו כדי להתגבר ביחד על המשבר".