מעצרו של אמיר רז, השוטר החשוד ברצח אשתו דיאנה דדבייב, הוארך היום (ראשון) בחמישה ימים נוספים. בהסתכלות פסיכיאטרית הוא נמצא כשיר לעמוד לדין.
מיד לאחר התקרית הודה רז ברצח בחקירתו במח"ש ואף השתתף בשחזור, אך כעת שינה את גרסתו ובחקירה האחרונה טען כי פעל מתוך הגנה עצמית. אמיר רז עצמו לא הובא לדיון, מכיוון שהוא נמצא בבידוד עד היום בלילה לאחר שנחשף לחולה קורונה, אך השתתף בו בשיחת וידאו. מח"ש ביקשה להאריך את מעצרו בעשרה ימים, אך בית משפט השלום בראשון לציון נעתר לבקשה רק באופן חלקי.
1 צפייה בגלריה
דיאנה דדבייב ואמיר רז
דיאנה דדבייב ואמיר רז
דיאנה דדבייב ואמיר רז

"מדובר באירוע טרגי", אמר השופט בדיון. "החשד הוא שהחשוד רצח את אשתו מול ילדיהם. עיון בתיק החקירה מעלה כי מאז בקשת המעצר האחרונה נעשו פעולות חקירה רבות, וכי היחידה החוקרת עבדת ללא לאות. עם זאת נדרשות פעולות חקירה נוספות".
נציגי מח"ש אמרו: "ביצענו את רוב פעולות החקירה, אבל כל פעולה מצריכה פעולות נוספות. גבינו כ-30 עדויות מאנשים ואנחנו עובדים ללא הפסקה, ועדיין יש דברים שצריך לבדוק". מנגד אמר סנגורו עו"ד משה אלון: "למה צריך כל כך הרבה ימים? ראינו תיקים מורכבים מזה".
לאחר הדיון אמר עו"ד מיכאל יוספוב, בן דודה של דיאנה: "הייתה טענה להגנת עצמית. אנחנו שמענו את זה פעם ראשונה פה. מבחינתנו לא הייתה שם שום הגנה עצמית. אנחנו לא מכירים דבר כזה. התחושות הן מאוד קשות, זה לא קל לראות אותו יושב נינוח".

סנגורו של החשוד הוסיף: "החשוד העלה טענה של הגנה עצמית. החשוד נחקר פעמיים: ביום האירוע שבו הוא היה במצב מאוד לא טוב מבחינה נפשית ולא היה 'מחובר' כל כך למציאות. בחקירתו השנייה שהייתה בשבוע שעבר, ביום רביעי, הוא העלה טענה שצריכה להיבדק מבחינה עובדתית על ידי מח"ש. אני לא יכול לפרט מה קרה לטענתו, אבל הטענה שהוא טען בפניי, היא טענה שאם היא נכונה, היא מוצדקת במאה אחוז. הוא מצטער מאוד על האירוע ועל תוצאותיו החמורות".
יו"ר איגוד הפסיכיאטריה ד"ר צבי פישל קרא בעקבות הדיון היום: "די לשלוח באופן אוטומטי חשודים ברצח להסתכלות פסיכיאטרית. ישנה זילות מצד מערכת החוק והמשפט בשליחת חשודים ברצח להסתכלות פסיכיאטרית. יש בהפניה כזאת אמירה מובלעת כאילו אם אדם רצח, אז הוא בהכרח חולה במחלה פסיכיאטרית. לא כך הדבר: רוב החולים הפסיכיאטרים לא אלימים, ולרוב המכריע של הרוצחים אין מחלה פסיכיאטרית. הפניה לבדיקה פסיכיאטרית של חשוד ברצח היא ניצול של המערכת על ידי העבריין או סנגוריו".
דיאנה דדבייב נורתה למוות בביתה שביישוב נעלה במועצה האזורית מטה בנימין ביום שישי שעבר. בעלה אמיר רז חשוד שירה בה בזמן שארבעת ילדיהם היו בבית. לאחר המעשה הוא התקשר לאמו וקרא לה לבוא לקחת את הילדים. לאחר מכן התקשר למפקדו במשטרה ודיווח לו כי ירה למוות באשתו. בפעם הקודמת האריך בית המשפט את מעצרו בתשעה ימים.