5 צפייה בגלריה
עצרת הגאווה בשדרות הנשיא בחיפה
עצרת הגאווה בשדרות הנשיא בחיפה
עצרת גאווה בחיפה ביוני
(צילום: גיל נחושתן)
קואליציית הקהילה הגאה, המונה 18 ארגונים, פנתה היום (רביעי) לכל ראשי המפלגות והזמינה אותם לפגישות, במטרה להבין את מידת מחויבותם לסיום האפליה נגד להט"בים. "תתחברו לרוב המוחלט של הציבור שתומך בשוויון זכויות מלא ללהט"ב", כתבו הארגונים בפנייתם.
כל העדכונים על בחירות 2021 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet

בפניות שנשלחו ליו"ר תקווה חדשה גדעון סער וליו"ר ימינה נפתלי בנט ביקשו הארגונים להבין האם יציאתם לדרך פוליטית חדשה מבשרת על שינוי גישה כלפי להט"ב. הארגונים קראו לסער "לעשות היסטוריה, ולהיות המנהיג הישראלי הראשון של מפלגה מן הצד הימני של המפה הפוליטית שמציג אג'נדה סדורה וברורה בנושאי להט"ב".
בפנייה לבנט, לאור אמירותיו האחרונות בעד "שוויון בזכויות אזרחיות ללהט"ב" לעומת הצבעתה של סיעתו נגד קידום העניין, ציינו הארגונים: "אין ביכולתנו להעריך אם מדובר בשינוי עמדות אותנטי, או במהלך תקופתי שלא עומדת מאחוריו כוונה אמיתית". הם ביקשו להיפגש עמו "לשיח כן, ענייני ומכבד שיתמקד בגישת מפלגת ימינה ביחס ללהט"ב מכאן והלאה".
הארגונים פנו גם לראש הממשלה בנימין נתניהו וציינו את העובדה שלא עמד בהבטחותיו בפגישה איתם לפני בחירות אפריל 2019, אז הבטיח "לדאוג" לקהילה הגאה. מאז סיעת הליכוד הצביעה בכנסת היוצאת נגד הצעות חוק לשוויון באימוץ, בפונדקאות ונגד איסור טיפולי המרה. זאת בנוסף למאמצי נתניהו להביא לאיחוד פוליטי בין בצלאל סמוטריץ', איתמר בן-גביר ומפלגת "נעם" הפועלת נגד זכויות הלהט"ב - אשר קירבו מועמדים להט"בפובים לכנסת הבאה.
5 צפייה בגלריה
גדעון סער
גדעון סער
"עשה היסטוריה". סער
(צילום: AFP)
5 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
"שינוי עמדות אותנטי או מהלך תקופתי". בנט
(צילום: הדר יואביאן )
5 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
"התנסינו בעיקר באכזבות ובהבטחות שהופרו". נתניהו
(צילום: EPA)
במכתב אל רה"מ ציינו: "חלפו כמעט שנתיים ושלוש מערכות בחירות מאז פגישתנו, ולצערנו לא עמדת בהבטחותיך. ברצוננו להבין אם יש סיכוי לשינוי בגישת הליכוד כלפי הקהילה הגאה, לאחר שנים ארוכות שבהן התנסינו בעיקר באכזבות ובהבטחות שהופרו".
מול ראשי המפלגות שמפלגותיהם תמכו בזכויות להט"ב בכנסת האחרונה, ביניהם יאיר לפיד, מרב מיכאלי, אביגדור ליברמן, בני גנץ וניצן הורוביץ, ביקשו בקהילה להבין האם יעמדו על שוויון זכויות לקהילה הגאה במשא ומתן הקואליציוני וידרשו זאת כתנאי בקווי היסוד של כל ממשלה בהשתתפותם. בפנייה לח"כ ליברמן, ביקשו "לעדכן את המצע של ישראל ביתנו כך שיתייחס מפורשות גם לזכויות להט"ב".
בקהילה הגאה פנו גם לשלושת מנהיגי המפלגות המרכיבות את הרשימה המשותפת וביקשו להבין עד כמה הם מודעים לבעיית האלימות והאפליה המופנית כלפי להט"ב בחברה הערבית, והאם יהיו מוכנים לטפל בבעיה בכנסת הבאה.
כמו כן בקהילה פנו באופן תקדימי לאריה דרעי, משה גפני, בצלאל סמוטריץ' ומנסור עבאס, שמנהיגים מפלגות עם קו מדיניות להט"בפובית מובהקת. הם הזמינו את הארבעה להיפגש כדי לשמוע ממקור ראשון על הסבל והייסורים הנכפים על להט"ב בקהילות שלהם.
5 צפייה בגלריה
יאיר לפיד, בני גנץ, ניצן הורוביץ, מרב מיכאלי, אביגדור ליברמן
יאיר לפיד, בני גנץ, ניצן הורוביץ, מרב מיכאלי, אביגדור ליברמן
מפלגותיהם תמכו בזכויות להט"ב בכנסת היוצאת. לפיד, גנץ, הורוביץ, מיכאלי וליברמן
(צילום: קובי קואנקס, הדר יואביאן)
בקהילה מנו את הצעדים הנדרשים לקידום זכויות להט"ב בכנסת הבאה. הם כוללים בין היתר תיקון של כל החקיקה המפלה בתחום ההורות (אימוץ, פונדקאות ותרומת ביציות), יישום המלצות הצוות הבין-משרדי לקידום האוכלוסייה הטרנסג'נדרית, חקיקת חוק לאיסור טיפולי המרה, חקיקת חוק נישואים אזרחיים, רישום שוויוני של הורות במשפחות גאות ואישור חוזר מנכ"ל מחייב בנושא שילוב מיטבי של להט"ב במערכת החינוך.
בנוסף הדגישו בארגונים את החשיבות בחקיקת חוק להכרה בנפגעי פשעי שנאה והחמרת הענישה והאכיפה בנושא, קידום הכשרות חובה בנושא להט"ב לנותני שירותים במערכות הציבוריות, פיתוח מעני רווחה הולמים ללהט"ב בסיכון, בדגש על להט"ב בחברה החרדית והערבית, וכן הקצאת 180 מיליון שקל בבסיס התקציב לטובת מעני רווחה, בריאות, חינוך ותרבות עבור הקהילה הגאה.
יו"ר ארגון ההומואים הדתיים "חברותא", שי ברמסון, אמר בשם קואליציית ארגוני הקהילה הגאה: "אחרי שלוש מערכות בחירות, הגיע הזמן לשווין זכויות לקהילה הגאה שסובלת מאפליה חסרת תקדים בכל תחומי החיים. לא נסתפק במילים חלולות והבטחות ריקות מתוכן. על כל פוליטיקאי שמציג עצמו כתומך בקהילה הגאה לחתור לתיקון האפליה נגדנו ולהתחבר לרוב המוחלט של הציבור שתומך בשוויון זכויות מלא ללהט"ב. הקהילה הגאה נמצאת בכל המגזרים ובעלי השקפות פוליטיות מגוונות ולכן פנינו לכל הרשימות".