3 צפייה בגלריה
אבי מעוז
אבי מעוז
יו"ר מפלגת "נעם", אבי מעוז
(צילום: דוברות נעם)
גוברים הסיכויים כי נציג של מפלגת "נעם", המתנגדת ללהט"בים, ייכנס לכנסת הבאה. במסגרת ההסכם בין מפלגת "הציונות הדתית" בראשות בצלאל סמוטריץ' למפלגת "עוצמה יהודית" שמוביל איתמר בן-גביר, שוריינו לבן-גביר מקומות 3 ו-6 הריאליים. במקום 6 הוצב יו"ר "נעם" אבי מעוז - שאיתו חתם בן-גביר על הסכם כמה ימים קודם לכן.
כל העדכונים על בחירות 2021 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet

הערב (שלישי) מתברר כי סמוטריץ' התחייב שאם המפלגה תקבל חמישה מנדטים ומעלה, ותיכנס לקואליציה, היא תשתמש בחוק הנורבגי כדי להכניס חבר כנסת נוסף מהרשימה. המשמעות: נציג המפלגה הפועלת נגד להט"בים וזכויותיהם צפוי לכהן בכנסת הבאה בסיכוי גבוה. זאת לאור העובדה שמרבית הסקרים מעניקים כעת לרשימה זו ארבעה-חמישה מנדטים.
סמוטריץ' ובן-גביר הסכימו להתאחד בעקבות לחץ כבד שהפעיל על שני הצדדים ראש הממשלה בנימין נתניהו. כמו כן העניק להם נתניהו מתנה בדמות שיריון לנציג מפלגתו של סמוטריץ' אופיר סופר ברשימת הליכוד במקום ה-28. בן-גביר סיפר היום בריאיון בערוץ כנסת כי לסמוטריץ' ולו הוצגו סקרים פנימיים של הליכוד, שלפיהם הם לא עוברים את אחוז החסימה בנפרד, ולכן הם החליטו להתאחד.
3 צפייה בגלריה
שלטים באיילון
שלטים באיילון
שלטי תעמולה של "נעם" ב-2019
(צילום: PayPerLens)
מפלגת נעם הוקמה לקראת בחירות ספטמבר 2019, אך פרשה ימים ספורים לפני הבחירות. בתקופת מערכת הבחירות הפיצה המפלגה תעמולה הומופובית ולהט"בפובית. על שלטים שתלתה ועלונים שהפיצה נכתבו מסרים כגון "שהבן שלי יתחתן עם אישה", ו"ישראל בוחרת להיות נורמלית".
במצע של "נעם" נכתב: "מדינה שמעצימה את המשפחה הכוללת אבא, אמא וילדים, זה נורמלי. מדינה בה שני אבות או שתי אמהות מוכרים כמשפחה, זה לא נורמלי".