המיזם הלאומי "ישראל דיגיטלית" שפועל תחת משרד הדיגיטל בראשות השר דודי אמסלם, יושב בבניין משרדים בבני ברק - וזאת בניגוד להחלטת הממשלה שקבעה כי על כל היחידות הארציות לעבור לירושלים.
2 צפייה בגלריה
דודי אמסלם
דודי אמסלם
דודי אמסלם. "לאחר שנסיים את הקמת המשרד באופן הפיזי והארגוני נעסוק בסוגיית העברת המשרדים לירושלים"
(צילום: אבי מועלם)

המיזם אשר מעסיק מעל 30 עובדים קיבל בעבר אישור מיוחד מוועדת החריגים להקים מחוץ לירושלים מטה זמני ומצומצם בן שישה עובדים בלבד, אך בשבע השנים האחרונות, המיזם אשר יושב בבניין "צ'מפיון" בבני ברק (מול קניון איילון ברמת גן), צמח ומונה עשרות עובדים.
היחידה הייתה כפופה בעבר למשרד לשוויון חברתי של גילה גמליאל, אך בהחלטת ממשלה 3398 מיום 11.1.18, הוחלט על איחוד ארגוני של ישראל דיגיטלית ורשות התקשוב הממשלתי ליחידת סמך אחת שתיקרא "מערך הדיגיטל הלאומי". רשות התקשוב הממשלתי יושבת בירושלים, ולפי גורמים יודעי דבר אין בכוונת ישראל דיגיטלית לעבור לירושלים ו"להתאחד" איתה.
בינתיים, עם הקמת הממשלה ה-35 נוסד משרד חדש, משרד הדיגיטל הלאומי, שבראשו השר דודי אמסלם. ישראל דיגיטלית תחת סמכותו.
עו"ד אמנון לורך ממשרד עורכי הדין יגאל ארנון ושות' אומר כי החלטת ועדת החריגים מיום 29.9.14 אשר העניקה פטור ל"ישראל דיגיטלית" מישיבה בירושלים, ניתנה בחוסר סמכות, שכן היא אינה מוסכמת להורות על הקמת יחידה ארצית חדשה מחוץ לירושלים.
בנימוקים למתן הפטור נכתב כי "מטה התיאום של ישראל דיגיטלית הוא מטה מצומצם המונה 6 עובדים והאפקטיביות שלו נשענת על שת"פ עם וקרבה למוקדי ההיי-טק, המטה הקיברנטי והיחידה ליישומים ביומטריים הממוקמים כולם במרכז הארץ. בנוסף, מטה זה הינו מטה משימה זמני שנועד להניע תהליך מדינתי בפרק זמן מהיר. בחלוף שנים אין המדובר עוד במטה זמני ומצומצם אלא בגוף הצומח ומתפתח בקצב מהיר ושנותיו אינן קצובות".
2 צפייה בגלריה
בניין צ'מפיון בני ברק
בניין צ'מפיון בני ברק
בניין צ'מפיון בבני ברק
( צילום: google street view)
לדברי לורך, ישראל דיגיטלית היא יחידה המחזיקה כוח אדם איכותי, עם קירבה לעולם ההיי-טק (שאגב נוכח לא מעט גם בירושלים), והיא דוגמה לסוג היחידות שיוכלו לתרום רבות לשגשוג העיר ולפיתוח הון אנושי במבט צופה פני עתיד. האם השר דודי אמסלם, שמזוהה כל כך עם העיר ירושלים, מתכוון להורות לישראל דיגטלית לעלות לבירה?
מלשכת שר הדיגיטל הלאומי, חה"כ דודי אמסלם נמסר בתגובה: "נכון לשעה זו אנו עסוקים בהקמת המשרד ובהקמת המטה, בהתאם למדיניות השר, שכאמור מדובר במשרד חדש שעדיין נמצא בשלבי הקמתו, ובימים אלו אין שום מבנה ארגוני ואין שום מבנה פיזי.
"כידוע השר אמסלם הוא ירושלמי בכל רמ"ח איבריו, וירושלים חשובה לו במיוחד ותמיד על ראש שמחתו. פעלנו בעבר ונפעל תמיד לחיזוק העיר ולהעצמת משרדי הממשלה בעיר הבירה. ההחלטות שהתקבלו בעבר בתחום ישראל דיגיטלית ורשות התקשוב אינן רלוונטיות עוד מאחר והכל משתנה בעקבות הקמת המשרד החדש, משרד הדיגיטל הלאומי. לאחר שנסיים את הקמת המשרד באופן הפיזי והארגוני נעסוק בסוגיית העברת המשרדים לירושלים, אך כל דבר בעתו".