ולדימיר ספיטלניקוב, תושב באר שבע בן 65, נאשם שרצח את בת זוגו אירינה גריבנב בת ה-67 בחודש שעבר באמצעות מכות פטיש - ולאחר מכן יצא מהדירה לקנות אוכל.
על פי כתב האישום, שהוגש היום (ה') באמצעות עו"ד מירב עמר כהן, הנאשם התווכח בחודש שעבר עם אשתו במטבח ביתם. במהלך חילופי הדברים ביניהם אמרה גריבנב כי אינה רוצה לראותו עוד וקראה לו "מכוער". הוא הלך בתגובה למרפסת השירות הצמודה לו, הביא פטיש שהיה מונח על הרצפה והכה אותה פעמים רבות בראשה, בידיה, בכתפיה, בגב ובעורף.
3 צפייה בגלריה
אירנה גריבנב ז"ל
אירנה גריבנב ז"ל
אירינה גריבנב ז"ל
(באדיבות המשפחה)
3 צפייה בגלריה
הנאשם ברצח זוגתו אירנה גריבנב
הנאשם ברצח זוגתו אירנה גריבנב
הנאשם ברצח, היום בבית המשפט
(צילום: בראל אפרים)
3 צפייה בגלריה
שוטרים בזירת הרצח בבאר שבע
שוטרים בזירת הרצח בבאר שבע
שוטרים בזירת הרצח בבאר שבע
במהלך המכות, אירינה הרימה את ידיה על מנת להגן על עצמה והלכה לכיוונו של ספיטלניקוב, אך הוא לא הפסיק והמשיך להכותה עד שהתמוטטה. לאחר מכן, הביא כרית והניח אותה בסמוך לראשה, וכן כיסה אותה בשמיכה. בשלב מאוחר יותר, עלה לגג הבניין, נטל כדורים על מנת להירגע, חזר הביתה ויצא לקנות אוכל. לאחר מכן הלך לישון בדירה.
מכתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, עולה כי ספיטלניקוב ישן בדירה כל הלילה ורק בבוקר למחרת עלה שוב לגג הבניין. בעקבות דיווח שהתקבל במשטרת ישראל אודות אדם העומד על קצה הגג ויש חשש להתאבדות, הגיעו כוחות משטרה למקום, הורידו אותו מהגג והעבירו אותו לבדיקה פסיכיאטרית. כל אותה העת, לא אמר לשוטרים דבר ביחס לגופת זוגתו שנמצאה בדירה ועל העובדה שהרג אותה במהלומות פטיש יום קודם לכן. הוא נשלח לבדיקה פסיכיאטרית שממנה עלה כי הוא כשיר לעמוד לדין.


שוטרי תחנת באר שבע גילו את גופתה רק לאחר מכן, כשניסו להשיג אותה כדי לעדכן אותה על אשפוזו של בן זוגה. הם יצרו קשר עם הבן שלה שהגיע לדירה עם שוטרים ואז התגלה לעיניהם המחזה הקשה. המשטרה פתחה בחקירה, שבמהלכה הודה ספיטלניקוב במעשה ושחזר את האירוע. במהלך החקירה אותר פטיש מגואל בדם של אירינה.
בבקשה להארכת מעצרו עד תום ההליכים התגלה כי הנאשם ביקש מהשוטרים שלא לעדכן את בת הזוג שלו, ובכך שיבש את החקירה. "הנסיבות המתוארות בכתב האישום יש בהן כדי להעיד כמאה עדים על המסוכנות הנובעת מן הנאשם לציבור. ויכוח הוביל לקטיעת חייה של זוגתו באופן כה אכזרי וברוטלי. ברי הוא כי לא היה לה סיכוי מולו", נכתב בבקשה.