2 צפייה בגלריה
שוחחו "פעם או פעמיים". נתניהו ומילצ'ן
שוחחו "פעם או פעמיים". נתניהו ומילצ'ן
שוחחו "פעם או פעמיים". נתניהו ומילצ'ן
(צילום: רויטרס, EPA)
צוות בכיר בפרקליטות המדינה יבחן את משמעות השיחות שניהל ראש הממשלה בנימין נתניהו עם איש העסקים ארנון מילצ'ן, שמוגדר כעד תביעה מרכזי בתיק 1000 (פרשת המתנות) ובתיק 2000 (שיחות נתניהו-מוזס). נתניהו מואשם בתיקים אלה במרמה ובהפרת אמונים, והפרקליטות תבחן אם השיחות של נתניהו עם מילצ'ן נחשבות לעבירה של הטרדת עד.
נתניהו אישר אתמול בריאיון בחדשות קשת כי שוחח עם מילצ'ן לאחר הגשת כתב האישום, וכשנשאל על תוכן השיחות השיב: "בירכתי אותו, אני לא זוכר". ראש הממשלה הוסיף כי הוא זוכר ששוחח עם מילצ'ן "פעם או פעמיים".
2 צפייה בגלריה
עו״ד בועז בן צור וישראל כהן דודה של נעמה ישככר מחוץ לפגישה עם אמיר אוחנה
עו״ד בועז בן צור וישראל כהן דודה של נעמה ישככר מחוץ לפגישה עם אמיר אוחנה
ניסה לקשר בין נתניהו למילצ'ן - והוזהר. עו"ד בן צור
(צילום: רועי רובינשטיין)

כשנשאל נתניהו אם אין זה משונה שהנאשם מדבר עם עד תביעה מרכזי נגדו, השיב ראש הממשלה: "מותר לדבר, אבל על מה דיברתי? אמרתי לו חג שמח, אני לא זוכר". מיד אחר כך הוסיף נתניהו שהייתה אולי יותר משיחה אחת: "פעם, פעמיים, אני כבר לא זוכר".
בתשובה לשאלה אם הדבר יכול להתפרש כמסר סמוי למילצ'ן בנוסח 'אנחנו חברים, אל תפליל אותי', השיב נתניהו: "מה פתאום, שום דבר. שום מסר ושום בטיח. אלה ספינים של התביעה".
הישיבה תתקיים גם משום שלפני כשבועיים הזהירה הפרקליטות את פרקליטו של נתניהו, עו"ד בועז בן צור, שפנה למילצ'ן בניסיון לקשר בינו לנתניהו. בן צור היה בעבר פרקליטם של מילצ'ן ושל ראש לשכתו הדס קליין, ואשתקד החליט "לעבור צד" ולייצג את נתניהו בפרשה אחרת - תיק 4000. עניין זה התגלה לאחר שמילצ'ן עצמו דיווח לפרקליטות שעו"ד בן צור התקשר אליו והמליץ לו להתקשר לנתניהו, ש"אוהב אותו מאוד". בחילופי מכתבים בנושא בשבוע שעבר רמזה הפרקליטות כי עו"ד בן צור עבר קו אתי אסור, ואילו בן צור - שהודה ששוחח עם מילצ'ן - האשים את הפרקליטות בהתערבות ביחסי עורך דין-לקוח. גם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ביקר את עו"ד בן צור בחריפות על התנהלותו.
נתניהו, נזכיר, טען במענה לכתב האישום כי הוא ראה במילצ'ן כחברו הקרוב, "אולי הקרוב ביותר", והשניים שוחחו לדבריו אחת לכמה ימים באותן שנים. לפי כתב האישום בתיק 1000, נתניהו קיבל ממילצ'ן טובות הנאה שכללו קופסאות סיגרים ומארזי שמפניות בשווי מאות אלפי שקלים. בשל יחסי החברות, נתניהו היה אמור להימנע מלעסוק בענייניו של מילצ'ן - אך התערב כמה פעמים לטובתו. נתניהו פעל כדי שתינתן למילצ'ן אשרת כניסה לארה"ב, ופנה גם לשר האוצר לשעבר יאיר לפיד כדי להאריך את הפטור מתשלום מס הכנסה לתושבים חוזרים. הוא גם הורה לסייע בעניין מיזוג "רשת" ו"קשת". לפי כתב האישום, בכך שפעל בניגוד עניינים חריף ומתמשך בין מחויבתו למילצ'ן למחויבתו לציבור, נתניהו עשה מעשי הפרת אמונים.
יש לציין - בהיעדר הקלטות של השיחות שניהלו נתניהו ומילצ'ן ועו"ד בן צור ומילצ'ן, לא ברור אם אכן תיפתח חקירה פלילית בגין השיחות. אולם, לאור הצטברות הדברים, החליטה צמרת הפרקליטות לקיים ישיבה מיוחדת ולבחון את הסוגיה.