הפסד לשר לביטחון פנים: בג"ץ הורה הערב (ראשון) למחוק את תגובתו של אמיר אוחנה לעתירת עמותת "האקדח על השולחן", שהוגשה מטעמו באופן פרטי ובנפרד מעמדת מחלקת הבג"צים והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.
מדובר בעתירה שמתנהלת בבג"ץ בשנתיים האחרונות, שבה נטען בין היתר כי קביעת קריטריונים למתן רישיון פרטי לנשק מחייבת עיגון בתקנות הנקבעות באישור ועדה של הכנסת, ולא ניתן להסתפק בהוראות מינהליות מטעם השר לביטחון פנים בלבד, כפי שהיה עד כה.
1 צפייה בגלריה
היועמ"ש מנדלבליט והשר אוחנה
היועמ"ש מנדלבליט והשר אוחנה
היועמ"ש מנדלבליט והשר אוחנה
(צילום: דנה קופל, אלכס קולומויסקי)
לאחר שגורמי הייעוץ המשפטי לממשלה בחנו את הדברים במסגרת העתירה, הם הגיעו למסקנה כי בהתאם להוראות החוק נדרשות תקנות לעיגון תבחיני הרישיון. הודגש, כי אין בכך התערבות במדיניות הדרג הנבחר בעניין זה, אלא בהכרעה משפטית לגבי האופן שבו החוק מחייב לקבוע מדיניות זו.
השופטים עוזי פוגלמן, נועם סולברג ומני מזוז נימקו את דחיית העתירה בכך ש"כל עוד לא הושגה לעניין זה הסכמה של היועץ המשפטי לממשלה, לא ניתן היה להגיש את ההודעה האמורה, ואנו מורים על הוצאתה מהתיק".
העתירה הובילה לעימות חריף בין היועץ המשפטי לממשלה לבין אוחנה, שפורסם לראשונה ב-ynet. מנדלבליט הודיע לבג"ץ כי התגובה שהגיש אוחנה לבג"ץ אינה משקפת את עמדתה המשפטית של המדינה, וכי הודעתו של השר על הפסקת ייצוג משרדו באותה עתירה על-ידי פרקליטות המדינה היא חסרת כל תוקף.