בעודו מאושפז בבית החולים, לוחם המילואים אלי ברגלס שנפצע בפיגוע הירי בשומרון שחזר את הרגעים שבהם הבחין במחבל מתקרב ופותח עליו ולעבר חברו באש.
"הגענו עם הרכב הממוגן ועמדנו על הגשר בכניסה לכפר מדמא. חיכינו להפרות סדר שבמהלכן הפפלסטינים עולים מהכפר ומידיים אבנים על הציר", סיפר ברגלס ל-ynet. "משום מקום הרגשתי מכה חזקה ברגל וזה העיף אותי ישר לרצפה. ראיתי את הרכב של המחבל, דרכתי מהר את הנשק ויריתי לו על הרכב".
3 צפייה בגלריה
אלי ברגלס
אלי ברגלס
הלוחם אלי ברגלס שמנע פיגוע
(צילום: אלישע בן קימון)
3 צפייה בגלריה
אלי ברגלס
אלי ברגלס
אלי ברגלס
ברגלס הוסיף כי "ראיתי את המחבל הולך מסביב לג'יפ כדי לחפש את חבר שלי (אריאל בן שטרית, שנפצע גם הוא - אב"ק) על מנת לפגוע גם בו. ניסיתי למצוא זווית כדי לירות במחבל, ביצעתי ירי וגררתי את עצמי אל מאחורי השיחים, זה היה כמו בסרט. הבנתי שאני פצוע ויריתי. הבנתי שכדאי שאני אירה בו, אחרת אני אמות".
ברגלס סיפר כי הגזרה נמצאת בכוננות מוגברת מאז הפיגוע בצומת תפוח. "הגזרה בוערת, אנחנו קופצים מהפרת סדר אחת לשנייה וכל הזמן יש מתח".
3 צפייה בגלריה
יוסי דגן מגיע לזירת הפיגוע בחוות גלעד
יוסי דגן מגיע לזירת הפיגוע בחוות גלעד
יוסי דגן (מימין) בחוות גלעד
(צילום: רועי חדי)
בפיגוע נפצע כאמור גם אריאל בן שיטרית שמאושפז במצב בינוני בבית החולים מאיר. המחבל, מוחמד נגאר בן 35 משכם, הגיע עם הרכב אתמול סמוך לחצות ליד הג'יפ, והתחיל לירות לעבר הלוחמים באקדח. מתחקור ראשוני עולה כי נגאר היה מבוקש ע"י המנגנונים הפלסטינים בגין עבירות אלימות במשפחה. עד עכשיו לא ברור אם השתייך לארגון טרור ואם מישהו שלח אותו.
יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, אמר: "אנחנו שולחים את תפילותינו להחלמת הפצועים. שניהם תושבי השומרון וגיבורים. אלי ואריאל פעלו בגבורה ומנעו פיגוע גדול בהרבה. הם הצליחו לנטרל את המחבל. אויבי ישראל לא יצליחו לשבור אותנו".