שני לוחמי מילואים נפצעו אמש (יום רביעי) באורח בינוני מירי לעבר עמדה צבאית בשומרון, סמוך לחוות גלעד. הם השיבו אש לעבר המחבל והרגו אותו.
3 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בחוות גלעד
זירת הפיגוע בחוות גלעד
זירת הפיגוע בחוות גלעד
(צילום: דוברות איחוד הצלה)
3 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בחוות גלעד
זירת הפיגוע בחוות גלעד
האקדח של המחבל
(צילום: הצלה ללא גבולות)
3 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בחוות גלעד
זירת הפיגוע בחוות גלעד
הרכב שאיתו הגיע המחבל
(צילום: הצלה ללא גבולות)
המחבל, מוחמד נג'אר, בן 35 משכם, הגיע למקום ברכב. הוא היה חמוש באקדח וירה לעבר עמדה שהייתה מאוישת בלוחמים - שהשיבו אש וחיסלו אותו. שניים מהלוחמים נפצעו בגפיים, נמצאים בהכרה ומצבם בינוני.
מצה"ל נמסר: "מחבל חמוש באקדח וסכין הגיע לצומת אצבע גביע, סמוך למוצב סלע שבמרחב החטיבה המרחבית שומרון, פרק מרכבו וירה לעבר לוחמי צה"ל שהיו בפעילות מבצעית במרחב. הלוחמים הגיבו בירי ונטרלו את המחבל. שניים מהחיילים פונו להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים".
ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר לאחר הפיגוע: "אני רוצה להגיד בצורה הברורה ביותר לברברים הפחדנים והשפלים שבאים ויורים באישון לילה בפחדנות - לעולם לא תנצחו אותנו, לעולם לא תשברו אותנו. אנחנו חזקים, ההתיישבות בשומרון תנצח אתכם, כמו ההתיישבות היהודית בלוד בירושלים ובכל מקום אחר במדינת ישראל. עם ישראל חי ואנחנו ננצח אתכם".
הירי בוצע על רקע מתיחות רבה בישראל בימים האחרונים, שכוללת - מלבד מבצע "שומר החומות" בעזה - גם עימותים בין המשטרה לקיצונים יהודים וערבים בכמה יישובים ברחבי ישראל, שבחלקם אירעו גם לינצ'ים בעוברי אורח חפים מפשע. הירי התרחש גם לאחר כמה פיגועים וניסיונות לפיגועים בימים האחרונים, בהם תקרית שבה שני מחבלים שהגיעו במיניבוס של פועלים ירו לעבר לוחמי צה"ל במחסום סאלם. הלוחמים, שלא נפגעו, פתחו באש לעבר המחבלים, הרגו שניים מהם ופצעו באורח קשה את השלישי.
התסיסה בעזה ובשטחים הגיעה לאחר תקופה ארוכה של מתיחות בירושלים על רקע חודש הרמדאן, שהגיעה לשיאה ביום ירושלים - אז התעמתו פורעים ערבים עם כוחות המשטרה במסגד אל-אקצא ויידו לעברם אבנים וחפצים. חמאס, שהבטיח "להגן על ירושלים", החל בשיגור רקטות על ישראל - והוביל להסלמה הנוכחית. תרמה למתיחות גם החלטתו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, לבטל את הבחירות ברשות בטענה שישראל מסרבת שיתקיימו גם במזרח ירושלים.
פורסם לראשונה: 23:31, 12.05.21