שנה וחצי מאחורי סורג ובריח לפדופיל שהורשע פעם נוספת. זה העונש שגזר אתמול (ג') בית משפט השלום בנתניה על שי איתי אמיר (47) מקדימה, לאחר שהודה במסגרת הסדר טיעון בעבירות של ניסיון למעשה מגונה והטרדה מינית של ילד בן 10 וכן הטרדה מינית של ילד נוסף, בן 12.
בעבר הורשע אמיר בעבירות דומות והוטלו עליו עבודות שירות ומאסר על תנאי. אמו של אחד הילדים הביעה סיפוק מהחלטת השופטים, אך התרעמה על החוק שלטענתה מגן על עברייני מין. בנוסף גזר בית המשפט על אמיר מאסר על תנאי ופיצוי לילדים שבהם פגע.
2 צפייה בגלריה
שי איתי אמיר
שי איתי אמיר
שי איתי אמיר שהורשע במסגרת הסדר טיעון
(צילום: גליה דרור עשור)
אמיר הודה והורשע בשני אישומים. באישום הראשון נטען כי הבחין בילד בן 12 והחל לשוחח עמו. הוא הציג את עצמו כעובד משרד הבריאות שעורך סקר בנושא בריאות בקרב תלמידים, שאל אותו שאלות אינטימיות, כמו אם הוא רוצה לראות "איבר מין שלא נימול". הילד סירב, אך אמיר אמר לו: "אתה בטוח? רוב הילדים רוצים לראות".
אמיר חזר מספר פעמים על הצעתו והציע לילד ללכת למקום מסתור שבו לא יראו אותם, אך הילד סירב ועזב את המקום. באישום השני נטען נגדו כי פגש את הילד בן ה-10 הלומד בחינוך המיוחד והתחזה לאדם בשם "יוסף" שעובד במשרד הבריאות. הוא הוביל את הילד למבנה נטוש והורה לו לחשוף את איבר מינו, כדי שיראה לו "היכן חותכים לתינוק בברית המילה". הילד סירב ואמיר הורה לו להוריד את מכנסיו ותחתוניו. כשסירב הילד שוב, הושיט יד לגעת באיבר מינו ולהוריד מכנסיו ותחתוניו של הילד - אך זה נמלט.
לאחר שהילד בן ה-10 נמלט הוא סיפר מתנשף ונסער להוריו כי עבריין המין "לקח אותי למקום נטוש. ליטף אותי, ביקש ממני שאראה לו את הבולבול וניסה לגעת בי. ברחתי." אמו אמרה בעבר ל-ynet: "הגבר הזה כבר ביצע מעשים דומים בעבר בילד וקיבל עבודות שירות. צריך לסרס אותו להכניס אותו להרבה שנים בכלא. מאז האירוע הילד שלי מתנהג אחרת".

ב-2010 הורשע אמיר בביצוע מעשה מגונה בשיטה דומה למדי. הוא הציג עצמו בפני ילד בן 10 כסוקר של משרד החינוך, הכניס אותו לרכבו ונסע לחורשה מבודדת - שם ערך לו "חידון" לגבי איברי גוף שונים וביצע בו מעשה מגונה.
לאחר הרשעתו נערכה לאמיר הערכה שבה נקבע כי רמת המסוכנות המינית שלו גבוהה. בשלב הטיעונים לעונש העידה אשתו של אמיר וסיפרה שבעלה עבר תהליך לא פשוט, ומקבל כעת אחריות ומבין שפגע באחרים. היא תיארה אותו כ"אדם טוב לב".
בגזר הדין קבעה השופטת הדס רוזנברג שיינרט כי "בחינה של נסיבות ביצוע העבירות מצביעה על פגיעה ממשית ומהותית בערכים המוגנים. חומרת המעשים היא לא רק גם בגלל הניסיון לביצוע מעשה מגונה של ממש, אלא מדרכי הערמה והתחבולה, על מנת להוביל שני קטינים זרים לו לחלוטין למקומות מבודדים, כדי שיהיו נתונים לגחמותיו המיניות".
השופטת הוסיפה: "העבירות נגועות בכיעור רב ובוטה נוכח העובדה שבוצעו באותה שיטה, לאחר מחשבה ותכנון, תוך שהנאשם בוחר את קורבנותיו הצעירים, בהיותם לבד, ומנצל את פערי הכוחות הניכרים בינו לבינם".
השופטת החליטה לגזור על אמיר 11 חודשים מאסר בפועל ולהפעיל שנת מאסר על תנאי שכבר הייתה תלויה נגדו – אך זו תרוצה בחופף ובמצטבר. הוא ירצה 18 חודשים מאסר בפועל, 10 חודשים מאסר על תנאי ויידרש להעניק פיצוי בסך 7,500 שקלים לילד בן ה-12 ופיצוי בסך 15 אלף שקלים לילד בן ה-10. לאחר גזר הדין ביקש סנגורו של אמיר לדחות את תחילת המאסר על מנת לשקול הגשת ערעור.
2 צפייה בגלריה
שי איתי אמיר, עבריין המין המורשע המואשם בניסיון לבצע עבירות מין בילדים בקדימה
שי איתי אמיר, עבריין המין המורשע המואשם בניסיון לבצע עבירות מין בילדים בקדימה
שי איתי אמיר. אשתו העידה: "עבר תהליך לא פשוט, מבין שפגע"
(צילום: גליה ד.)
אמו של הילד בן ה-10 אמרה לאחר גזר הדין: "הסיוט של הורים אחרים הוא סיוט שאצלי התממש לצערי הרב. משפחתי ואני ובעיקר הילד שלי נכנסנו לעולם שחור ואפל, שדרך היציאה ממנו והשיקום עדיין ארוכה. אני מודה לשופטת ולפרקליטות שרדפו את הצדק בצורה הכי טובה שביכולתם, לטעמי".
האם מתחה ביקורת חריפה על החוק הקיים, והעונשים הקלים שמתאפשרים בו לדבריה לעברייני מין: "יש בי כעס על החוקים המקלים במדינה לעברייני מין בעיקר ולסדרתיים בפרט. אני מצרה שרף הענישה לעברייני מין בילדים במדינה הוא לא גבוה יותר, והחוק לא מאפשר, שלא לומר 'לא מעז', לשלוח עברייני מין לשנים ארוכות לכלא. החוק, לצערי הרב מתמקד בשיקום הפדופילים ולא בשיקום הילדים שנפגעו".
"לצערי, החוק מאפשר הגנה טוטאלית לפדופילים ואפילו לא מאפשר לפרסם את שמם של פדופילים מורשעים, על מנת שאנחנו ההורים נדע להיזהר גם מהשכן שלידינו, במידת הצורך", הוסיפה האם. "אני יודעת שהבן שלי רק בתחילת הדרך של השיקום, של בניית האמון מחדש שייקח ככל הנראה שנים ארוכות".
פורסם לראשונה: 00:10, 30.12.20