המערכת הפוליטית ממשיכה לסעור בעקבות חשיפת ynet ו"ידיעות אחרונות" על המגעים שניהל סגן השר פטין מולא עם גורמים רשמיים ברשות הפלסטינית בנוגע להמרצת ערביי ישראל לתמוך בליכוד. כעת, לצד הסערה הפוליטית, עולה דרישה לחקירה פלילית נגד סגן השר מולא.
התנועה לאיכות השלטון שלחה אתמול מכתב ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ולמפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי ובו דרישה לפתוח בחקירה נגד מולא בחשד לשימוש בנכסי הציבור כדי לתאם התערבות של ישות זרה, באופן שפוגע בהליך הבחירות לכנסת. בבקשה נכתב: "הרשות הפלסטינית הינה ישות זרה, והתערבותה במהלך הסדיר של הבחירות לכנסת מסוכנת".
2 צפייה בגלריה
צילום: טל שחר
צילום: טל שחר
הנציג הפלסטיני בשיחות. מוחמד אל-מדני
(צילום: טל שחר)
יו"ר התנועה לאיכות השלטון, עו"ד אליעד שרגא, אמר: "לא יעלה על הדעת שמדינה דמוקרטית עצמאית תסבול התערבות חיצונית בהליך הבחירות באופן כללי, ובפרט כאשר מדובר בישות עוינת. מדובר במהלך ציני, רקוב ומושחת שכל כולו נועד למלט את ראש הממשלה מאימת הדין".
בנוסף פנה יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ צבי האוזר (ממפלגתו של גדעון סער "תקווה חדשה"), ליושב ראש הכנסת בדרישה לקיים דיון דחוף במליאת הכנסת בנוגע למגעים שנחשפו. על פנייתו של האוזר חתמו 25 חברי כנסת. "פנייתו של מולא מנוגדת לחוק ויש בה חשש להתערבות בוטה של גורם זר בבחירות, ועל מליאת הכנסת לדון בדחיפות ולקבל הבהרות בנושא", אמר האוזר.
במקביל, הרשות הפלסטינית ממשיכה בחקירה שפתחה לאיתור הגורם שהדליף את המידע.

מולא אישר, הליכוד הכחיש

שלשום נחשף ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" כי סגן השר מהליכוד וחברים בוועדה של אש"ף הממונה על הקשר עם ישראל דנו יחד על "סיוע" אפשרי של הרשות הפלסטינית לראש הממשלה בנימין נתניהו. מקורות פלסטיניים ברמאללה שהסתייגו מהמהלך אמרו ל-ynet כי הרשות הפלסטינית ניהלה בשבועות האחרונים מגעים חשאיים עם הליכוד בנוגע לתמיכה שקטה של הרשות בנתניהו באמצעות פעילות מול ערביי ישראל ועידודם שיתמכו בליכוד - או שלכל הפחות לא יתמכו ברשימה המשותפת. המגעים הללו לא הבשילו ונעצרו לאחרונה, ככל הנראה בשל סיבות טכניות.

הליכוד יוצג במגעים הללו על ידי סגן השר במשרד ראש הממשלה, פטין מולא. את הצד הפלסטיני ייצגו גורמים בוועדה של אש"ף האחראית על הקשר עם החברה הישראלית, שבראשה עומד חבר הנהגת פת"ח ומקורבו של אבו מאזן, מוחמד אל-מדני.
על פי אחד המקורות, שיא המגעים היה אמור להתרחש בפגישה פרונטלית בין הצדדים ברמאללה בעקבות הזמנה של הצד הפלסטיני. אלא שהמפגש לא התקיים לבסוף משום שלא אושר בצד הישראלי, ככל הנראה בשל סיבות ביטחוניות של כניסה לרמאללה. המקור ציין כי בצד הפלסטיני נעלבו מאי קבלת ההזמנה ומאז הורידו פרופיל במגעים עד כדי הקפאתם.
בליכוד הכחישו את החשיפה, אך סגן השר מולא אישר שהשיחות התקיימו. הוא הגדיר אותן "כל מיני דיבורים על אש נמוכה", וטען: "אנחנו מנסים לעשות טוב לעם ישראל ולמזרח התיכון. אני לא יכול לפרט מעבר לזה. הרשימה המשותפת לא מייצגת את העם הפלסטיני, והמבין יבין".