1 צפייה בגלריה
בית חולים ברזילי
בית חולים ברזילי
בית חולים ברזילי
רופאי בית החולים ברזילי באשקלון קבעו הבוקר (יום ג') את מותו של התינוק בן הארבעה חודשים שהוריו, צעירים בשנות ה-20 לחייהם מיישוב באזור, עצורים בחשד להתעללות בו - וכעת גם בהמתה. התינוק הובהל בשבוע שעבר במצב אנוש ובימים האחרונים נלחם הצוות הרפואי על חייו.
"אתמול בשעות הבוקר נקבע מוות מוחי לפעוט בן הארבעה חודשים, שאושפז לפני כשבוע בטיפול נמרץ ילדים עם חבלת ראש קשה. לפני כשעה קלה נדם לבו של הפעוט – הודעה בנושא נמסרה למשפחה", הודיע בית החולים. המשטרה מסרה בעקבות ההודעה על פטירתו של התינוק כי חוקרי הצוות המיוחד בתחנת אשקלון ממשיכים בחקירת המקרה גם תחת חשד לעבירת המתה.

ביום שישי הורשו ההורים לבקר את בנם בבית החולים ברזילי לאור מצבו הקשה. מפקד תחנת המשטרה של שדרות ליווה אותם ומנע מהם לגעת בו. ביום ראשון, בדיון בבית המשפט בו הוארך מעצרם של ההורים בחמישה ימים, הודיע נציג המשטרה כי התינוק אינו מגיב וכי נגרם לו נזק בלתי הפיך.
בדיון הוצגו הודעות וואטסאפ שכתבו ההורים אחד לשני ולקרובי משפחה שחיזקו את החשדות נגדם. בין היתר כתב האב לאם: "תמרחי לו אלוורה על עמוד השדרה עד שייספג, לפחות שלא יכאב לו".
האב טען בבית המשפט כי הרים את בנו בזמן שהשתנק, וייתכן שקיבל מכה מהמיטה. בחקירה במשטרה הוא אמר כי ייתכן ש"קרה משהו" גם בזמן שקילח אותו לפני כמה ימים, אך לא ידע לומר מה בדיוק. הוא ציין בדיון שהחוקרות הטיחו בו: "אנחנו אמהות בעצמנו. אתה אבא חסר אחריות, שקרן והזוי, והגרסה שלך היא בדיחה". השוטרת הודתה כי צעקה עליו והסבירה: "התשובות שלו לא נתנו הסבר מניח את הדעת, אין לי מה להסתיר".