מעצרם של ההורים מאשקלון החשודים בהתעללות בבנם התינוק בן הארבעה חודשים, הוארך היום (ראשון) בחמישה ימים. המשטרה ביקשה להאריך את מעצר ההורים בשמונה ימים, בעקבות "התפתחות בחקירה".
ביום שישי הורשו ההורים לבקר את בנם בבית החולים ברזילי, שם הוא מאושפז מאז יום שלישי שעבר. מצבו של התינוק אנוש, הוא סובל מפגיעת ראש, מורדם ומונשם, ונשקפת סכנה לחייו. יש לציין כי הביקור לא מפחית כהוא זה מהחשדות נגד ההורים. היום ציין נציג המשטרה בדיון בבית המשפט כי התינוק "אינו מגיב, נגרם לו נזק מוחי בלתי הפיך".
בדיון הוצגו הודעות ווטסאפ שכתבו ההורים אחד לשני, ולקרובי משפחה – המחזקים את החשדות נגדם. בין היתר כתב האב לאם: "תמרחי לו אלוורה על עמוד השדרה עד שייספג, לפחות שלא יכאב לו". את ההורים ייצגו בדיון עורכי הדין שרון וקנין, ויקטור אוזן ואסתר בר-ציון
1 צפייה בגלריה
בית החולים ברזילי בו מאושפז התינוק. ארכיון(צילום: עידו ארז)
בית החולים ברזילי בו מאושפז התינוק. ארכיון(צילום: עידו ארז)
בית החולים ברזילי בו מאושפז התינוק. ארכיון(צילום: עידו ארז)
האב טען בדיון שהחוקרות הטיחו בו: "אנחנו אמהות בעצמנו. אתה אבא חסר אחריות שקרן והזוי, והגרסה שלך היא בדיחה". השוטרת הודתה כי צעקה עליו והסבירה: "התשובות שלו לא נתנו הסביר מניח את הדעת, אין לי מה להסתיר".
ביקור ההורים את בנם התאפשר בעקבות הערכת מצב שנערכה במשטרה, בראשות מפקד מרחב לכיש. השוטרים החליטו, מתוך רגישות למצב המורכב ועקב מצבו הקשה של התינוק, לאפשר להוריו לבקרו. מפקד תחנת שדרות, סגן ניצב מייק כהן, ליווה את הביקור, שבמהלכו לא התאפשר מגע פיזי בין ההורים החשודים לבנם.
ההורים העצורים ביקרו את התינוק בנפרד, תחילה האב ובהמשך האם, שנפגשה עם הרופאים שעדכנו אותה במצבו של בנה. עם סיום הביקור היא חזרה למעצר. לאורך כל הביקור משטרת ישראל דאגה שלא יהיה מגע פיזי עם התינוק, וכן שהנתונים הרפואיים שנמסרו להורים לא ישבשו את החקירה.
ההורים ביקרו את התינוק בנפרד. לאורך הביקור המשטרה דאגה שלא יהיה מגע פיזי עם התינוק
"המשטרה תמשיך למצות את החקירה באינטנסיביות, תוך רגישות זהירה למצב המורכב, וזאת מתוך רצון אמיתי להגיע לחקר האמת והגעה למסקנות מתאימות בהמשך", נמסר.
האב של התינוק, בשנות ה-20 לחייו, נעצר לאחר שפינה אותו לבית החולים ביום שלישי, ובהמשך הוארך מעצרו עד היום. בדיון בבית המשפט אמר נציג המשטרה כי בבית החולים נמצאו על גופו של התינוק חבלות בראשו, שברים בגולגולת וביד. לדבריו, ייתכן נזק מוחי קשה לתינוק שיתברר בהמשך.
האב טען בבית המשפט כי הרים את בנו בזמן שהשתנק, וייתכן שקיבל מכה מהמיטה. בחקירה במשטרה הוא אמר כי ייתכן ש"קרה משהו" גם בזמן שקילח אותו לפני כמה ימים, אך לא ידע לומר מה בדיוק. ביום חמישי הוארך גם מעצרה של האם, צעירה בת 24.
פורסם לראשונה: 14:22, 15.11.20