ח"כ יפעת שאשא ביטון, מספר 2 ברשימת תקווה חדשה, אמרה הבוקר (יום ג') כי ראש הממשלה בנימין נתניהו רואה בציבור כנתינים - ו"שוכח שאנחנו כאן כדי לשרת את הציבור ולא כדי שהציבור ישרת אותנו". לדבריה, בבחירות הקרובות "הציבור לא ישכח את זה, כי הוא ראה את ההתנהלות הזו לאורך כל השנה האחרונה".
בריאיון לאולפן ynet הגיבה יו"ר ועדת הקורונה לדבריו של סגן שר הבריאות יואב קיש שהאשים אותה באחריות ל-6,000 ההרוגים, ואמרה: "זה סינדרום חוזר. להטיל את האחריות על מישהו אחר. ראש הממשלה הטיל את האחריות עליי, אחר כך על גנץ, ואז על היועץ המשפטי לממשלה. מה שתרם למשבר האמון של הציבור זה ההחלטות הלא הגיוניות שקיבל רה"מ, ההתעקשות שלו לטפל בצורה כוללת ולקחת מדינה שלמה פעם אחר פעם כבת ערובה במקום לטפל בצורה דיפרנציאלית וכניעתו לסחטנות פוליטית".
4 צפייה בגלריה
יפעת שאשא ביטון
יפעת שאשא ביטון
יפעת שאשא ביטון
(צילום: הדר יואביאן)
שאשא ביטון ציינה כי "אני מציעה לבדוק מה קרה לפני שלקחו ממני את הסמכויות בחודש יולי, ומה קרה אחרי. רק בחודשים האחרונים ראינו את שיא התמותה ושיא התחלואה הקשה. איפה האחריות של ראש הממשלה? ראינו אותו עובר מ-0 ל-100 ומ-100 ל-0. הנה הקורונה עברה, הנה עוצר פורים, הנה עכשיו שוב הקורונה עברה. שמעתי שנתניהו מגיע לפה, הייתי שמחה להישאר ולשאול אותו בעצמי. אולי הייתם רואים סוף סוף את האמת - מי נמצא מאחורי הכישלון החרוץ של השנה האחרונה".
בהמשך להקלות הנרחבות במשק, אמרה שאשא ביטון כי "כולם יודעים הרי שהכול היה פוליטי וציני. כולם ידעו שרגע לפני הבחירות הכל ייפתח, מבינים שיש פה בלוף גדול. תסתכלי על מערכת החינוך: כולם חיים את השקר הזה, 'מערכת החינוך חזרה לשגרה'. איזו שגרה? הילדים נמצאים יום-יומיים בבית הספר במשך שעתיים, כאילו שהנגיף עובד לפי שעות. אין שום חזרה לשגרה, וזה לא השקר היחיד".
4 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
"רואה בציבור נתינים שלו". שאשא ביטון על נתניהו
(צילום: AP)
לדבריה, "אנחנו רואים שנתניהו מוביל אותנו לשלטון יחיד, לא מעניין אותו כלום. היועמ"ש אומר לא להשתמש בסלוגן משרד הבריאות, אומר נתניהו נשתמש גם נשתמש. עושה כנס בניגוד לחוק וכל מי שלא תומך בו מבחינתו 'בוגד'. השבוע הקרוב לא יעשה את השינוי, כי הציבור צריך לזכור מה יהיה ביום שאחרי, ואם הוא רוצה ממשלה שתדאג לאזרחים זו רק ממשלת השינוי בראשות סער".

"ליכודניקים לשעבר מפחדים להביע תמיכה"

לדברי מספר 2 במפלגת תקווה חדשה, תומכי ליכוד לשעבר שמתכוונים לבחור בסער חוששים להודות בכך. "יש הרבה מאוד ליכודניקים שרוצים להצביע לנו, והם לא אומרים כי הם מפחדים. הם יודעים שמתקשרים אליהם גם ממטות הליכוד ושואלים אותם כדי לבדוק את החשד. את יודעת מה קורה בליכוד למי שלא הולך בדרך שמצפים ממנו. הרבה חטפו כי אמרו את האמת", אמרה שאשא ביטון. "כשיושבת שרה בממשלה ואומרת שמי שלא יצביע ליכוד הוא כפוי טובה, ומי שלא מיישר קו עם רה"מ הוא בוגד - השיח הזה מחלחל. הציבור לא מוכן לשתף פעולה עם הפחד הזה ואת תראי שביום הבחירות הם ישימו את הפתק שלנו, כולל ראשי רשויות שבאופן מוצהר הם מהליכוד, אבל תומכים בנו".
4 צפייה בגלריה
גדעון סער
גדעון סער
"היחיד שעמד מול נתניהו". גדעון סער
(צילום: AFP)
- יש עריקים בליכוד שמחכים ליום פקודה? "אני לא אגיד דבר כזה. נחכה לאחרי הבחירות. כשאנחנו מדברים על הרכבת ממשלה אנחנו צריכים לראות מי מביא את מספר הממליצים הגדול ביותר ומי היחיד שמסוגל לחבר את כולם".
- האם יש עכשיו גורמים בליכוד שמביעים תמיכה גלויה ברה"מ ובסוף יעברו לצד שלכם? "אנחנו נחכה לאחרי הבחירות".
שאשא ביטון נשאלה על יכולותיהם הפוליטיות של סער ואלקין, שחוזרים כל הזמן על כך שיוכלו להרכיב ממשלה, והשיבה כי "גדעון סער הקים ממשלות במדינת ישראל, הוא שועל פוליטי ותיק. רה"מ יכול לא להסכים, אבל אלה דברים שאפשר לבדוק. אנחנו כל הזמן אומרים - אל תשפטו אותנו על מה שאנחנו מבטיחים לעתיד, אלא על מה שניסינו. גדעון סער התייצב באומץ מול רה"מ לאורך זמן. לסער יש רזומה של מי שיודע להשיג את מה שהוא רוצה במערכת הפוליטית, והיום יש הרבה אנשים שרוצים שינוי במדינת ישראל".

הקרב מול בנט: "לא מסוגל לעמוד מול ביבי"

בשבוע שעבר תקפה שאשא ביטון את יו"ר ימינה ואמרה כי הוא מתנהג כמו ילד. גם היום היא עומדת מאחורי האמירה הזו: "כשבנט אומר שאם נתניהו יצטרך אותו בשביל 61 מנדטים הוא ישאל אותו מה הוא מוכן לתת לו, זו התנהגות ילדותית. אנחנו צריכים מנהיגות אחראית, שקולה וממלכתית. גדעון מביא את זה עם שנים של ניסיון, ובניגוד לבנט הוא הצליח לעמוד מול רה"מ יותר מפעם אחת.
4 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
"אפילו לא היה מסוגל לדרוש שהצבא ינהל את הקורונה". נפתלי בנט
(צילום: אלכס קולומויסקי)
"בתחילת הקורונה בנט היה שר הביטחון ועשינו דברים טובים יחד, אבל בסוף הוא אפילו לא היה מסוגל לעמוד מול ביבי ולדרוש שהצבא ינהל את האירוע, וביבי לא נתן לו לנהל את זה רק בגלל עניין פוליטי. אפילו את העניין הקטן הזה לא הצליח לעשות מול נתניהו".
שאשא ביטון הגיבה גם לדבריו של אלון דוידי באולפן ynet, שטען כי סער אמנם פוליטיקאי מיומן אך לא מנהיג, ואמרה: "אני מציעה לדוידי קצת צניעות. סער לא רק עם ניסיון פוליטי עשיר, הוא באמת מנהיג שהרכיב ממשלות. עשה הרבה דברים שבנט לא הספיק לעשות גם כשהיה שותף של ראש הממשלה". במפלגת ימינה מסרו בתגובה לדבריה כי "מפלגת העריקים של גדעון ממשיכה בקמפיין הכפשות גלוי ואנונימי. ישראל לא זקוקה לעוד עסקנות פוליטית של סער, אלא למנהיגות של נפתלי בנט שיזניק את כלכלת ישראל באמצעות הורדה חדה ומיידית של נטל המיסים".
- אתמול הכריז כאן יו"ר מרצ שימליץ על לפיד. מי ימליץ על סער חוץ מכם? "כל המפלגות האחרות צריך להבין שזה הסיכוי האחרון לשינוי. אנחנו כן יודעים שאין אף ראש מפלגה שאמר שלא יישב תחת סער, לעומת זאת בנט ולפיד אומרים שלא ישבו אחד תחת השני. היחיד שלא מוחרם היום במערכת הפוליטית זה גדעון סער".