1 צפייה בגלריה
בית המשפט המחוזי בלוד
בית המשפט המחוזי בלוד
בית המשפט המחוזי בלוד. "הדברים לא מאפיינים אותי"
(צילום: שחר גולדשטיין )
בית הדין למשמעת של עובדי המדינה הרשיע לאחרונה עובד הנהלת בתי המשפט בגין התבטאויות ופרסומים גזעניים ברשתות החברתיות, כשבין השאר הוא כתב בקבוצת וואטסאפ של העבודה: "איך זה שהכושון עובד חיוני ואתה לא?". נגזרו עליו נזיפה חמורה, הפקעת מחצית משכורת, הורדה בדרגה למשך שנה ופסילה לקידום למשך שנה.
בדיון בבית הדין הוא הודה באישומים ובעבירות המשמעת שיוחסו לו. הוא סיפר כי הוא סובל מבעיות כלכליות וכי בגין האירועים הוגשה נגדו תביעה אזרחית על ידי עובד ממוצא אתיופי, שבסיומה שילם לו פיצויים של 4,500 שקל ונשא בתשלום שכר טרחת עו"ד.
הנאשם הוא פקיד עזר בבית המשפט המחוזי מרכז בלוד ויוחסה לו שורת התבטאויות שנפרשו על פני כשנתיים. ב-3 ביולי 2018 הוא פרסם בדף הפייסבוק שלו תצלום של שר הביטחון לשעבר עמיר פרץ עם משקפת הפוכה וכתב: "אתיופים מלא אתיופים". ב-18 ביוני 2019 הוא פרסם בפייסבוק שלו תצלום של אישה כהת עור ומעליו כתב: "אם היא מתעטשת כולנו ז"ל" ו"השם יצילנו".
ב-20 באפריל 2020, במהלך מגפת הקורונה, הוא כתב בקבוצת הוואטסאפ של עובדי בית המשפט: "יגאל, איך זה שהכושון עובד חיוני ואתה לא?".
בפני בית הדין אמר הנאשם כי הוא מתבייש במעמד ומתנצל על מעשיו: "כשלתי בלשוני. אינני גזען והדברים שאמרתי אינם מתאימים לי ואינם מאפיינים אותי. אני מכה על חטא".
מאגף המשמעת בנציבות שירות המדינה נמסר כי הוא "רואה בחומרה רבה בכל ביטוי של גזענות מצד עובד מדינה, לרבות התבטאויות ברשתות החברתיות, אפילו נעשו מחוץ לעבודה. בנושא זה הופץ חוזר משמעת שנועד להבהיר את הגבולות בנושא. אגף המשמעת ימשיך לקחת חלק במאבק בגזענות תוך העמדה לדין משמעתי של עובדים המתבטאים או פועלים באופן גזעני".