המערכת החורפית שפוקדת את אזורנו תלך ותתגבר: בשירות המטאורולוגי הזהירו מפני הצפות במישור החוף ובשפלה, אך בכפר כנא שבגליל התחתון ירדה אמש (שלישי) כמות גשם גדולה שהביאה להצפות ביישוב וגרמה לנזקים בדמות שקיעת מכוניות. חלק מהתושבים אף דיווחו כי המים חדרו לבתיהם.
כמו כן, הלילה יהיה גשום מאוד עם ברקים ורעמים ובאזורים רבים כגון גוש דן, העמקים והגליל צפויים לרדת עשרות מילימטרים של גשם. בחיפה, ההערכה היא שיירדו בין 50 ל-100 מ"מ.

4 צפייה בגלריה
הצפות בכפר כנא
הצפות בכפר כנא
מכוניות שקעו בהצפות בכפר כנא
תושבת כפר כנא אמרה: "לא יכול להיות שבכל פעם יורד גשם - יהיו אצלנו הצפות. מה עושים בעירייה? למה לא מטפלים בתשתיות? הם אחראים על כך. הבעיה הזו ידועה. הייתה להם אפשרות לתקן את התשתיות".
משעות הצהריים אתמול חלה ירידה ניכרת בטמפרטורות וגשמים החלו לרדת בצפון הארץ. הם התפשטו בהדרגה למרכז והתחזקו. בשירות המטאורולוגי אמרו כי הלילה צפויות סופות רעמים וברקים בצפון, בבקעת הירדן, במרכז מישור החוף, בשפלה, בהרי השומרון ובירושלים.
4 צפייה בגלריה
הצפות בכפר כנא
הצפות בכפר כנא
גשמים חזקים בצפון גרמו להצפות בכפר כנא
היום, יום רביעי, יהיה חורפי, קר וגשום. יירדו עשרות מילימטרים של גשם וקיימת סכנת הצפות, בעיקר בערי החוף. בחרמון צפוי שלג קל. הגלים בים התיכון יהיו גבוהים.
ביום חמישי הכול יירגע. רק בשעות הבוקר עוד ייתכן גשם מקומי קצר. בסוף השבוע כנראה לא יירד גשם, אבל עדיין יהיה קר יחסית.
4 צפייה בגלריה
ברקים בכנרת
ברקים בכנרת
ברקים בכינרת
(צילום: אלון דייזי, איגוד ערים כינרת)
4 צפייה בגלריה
נחל פארן
נחל פארן
שיטפון בנחל פארן
(צילום: בני שוורץ, הערבה התיכונה)
כבר שלשום ירד גשם באזורים רבים בארץ, אבל באף אחת מתחנות השירות המטאורולוגי לא נמדדו יותר מ-20 מ"מ גשם ביממה (עד אתמול ב-6 בבוקר). השיא נרשם במרום גולן (16 מ"מ). בערבה ירדו כמויות גשם משמעותיות יחסית לאזור ובאילת - שם הורגשה לפנות בוקר רעידת אדמה - נמדדו 7 מ"מ, כמעט רבע מהכמות השנתית.
בנוסף, מפלס הכינרת עלה בסנטימטר אחד ועמד על מינוס 209.965 מטר מתחת לפני הים. כך נמסר אתמול בוקר מרשות המים. ביממה האחרונה ירדו באזור כ-10 מילימטרים של גשם. עם זאת, מהרשות נמסר כי העלייה הגיעה לאחר ירידה של סנטימטר וחצי במפלס האגם במהלך סוף השבוע.
פורסם לראשונה: 23:37, 15.12.20