4 צפייה בגלריה
מחלקת טיפול נמרץ קורונה בבית החולים איכילוב
מחלקת טיפול נמרץ קורונה בבית החולים איכילוב
מחלקת טיפול נמרץ קורונה בבית החולים איכילוב
(צילום: איתן אלחדז, TPS)

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שלישי) כי אתמול אובחנו 5,647 נדבקים בנגיף הקורונה. מאז חצות נוספו עוד 439 מאובחנים. בבתי החולים מאושפזים 1,650 חולים, מהם 875 במצב קשה. מספר המונשמים עומד על 220 בני אדם. שיעור הבדיקות החיוביות התייצב על כ-11% זה היום הרביעי ברציפות, כאשר אתמול בוצעו 52,059 בדיקות. עד כה נפטרו 1,757 חולים. מספר החולים הפעילים כעת בישראל הוא 63,305.

גם הנתונים הבוקר מראים את הפערים העצומים בתחלואה בין המגזר החרדי ליתר המגזרים. בבני ברק נרשמו ביממה האחרונה בלבד 738 מאובחנים נוספים, כמעט כמו במובילה הקבועה ירושלים, בה אובחנו 779 מאומתים. במודיעין עילית, השלישית ברשימה, נוספו עוד 335 ובאשדוד - שם נכחו אתמול אלפים בהלוויית "האדמו"ר מפיטסבורג" - נמנו עוד 229 נדבקים בקורונה.
לשם השוואה, בתל אביב אומתו ביממה האחרונה 173 חיוביים נוספים, בפתח תקווה 155, בנתניה 141 ובבאר שבע - השמינית ברשימת החולים הפעילים עד אתמול - עוד 94. בכל אחת מארבע הערים הללו מספר התושבים גדול יותר מאשר בבני ברק.
4 צפייה בגלריה
יעקב ליצמן בהלוויה לאדמו"ר מפיטסבורג
יעקב ליצמן בהלוויה לאדמו"ר מפיטסבורג
יעקב ליצמן בהלוויית האדמו"ר מפיטסבורג באשדוד
(צילום: שוקי לרר)
4 צפייה בגלריה
שוטרים אוכפים את סגר הקורונה בכיכר דיזנגוף בתל אביב
שוטרים אוכפים את סגר הקורונה בכיכר דיזנגוף בתל אביב
173 אובחנו בתל אביב. אכיפה בכיכר דיזינגוף
(צילום: מוטי קמחי)
גם שיעור הבדיקות החיוביות בשבוע האחרון מתאר סיפור דומה. הערים היחידות שבהן שיעור החיוביים גבוה מ-20% הן חרדיות בחלקן או ברובן: בני ברק, אלעד וביתר עילית, שם שיעור החיוביים בשבוע האחרון עומד על 26%, וכן בית שמש ומודיעין עילית (23%). בירושלים 16% חיוביים בשבוע האחרון, באשדוד 14% ובתל אביב, לעומת זאת, 8% - מתחת לממוצע הארצי.



דו"ח שפרסם מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה של אמ"ן קובע כי ישראל היא מהמדינות המובילות בעולם במספר המתים ליום מקורונה ביחס לגודל האוכלוסייה (לעיון בדו"ח המלא - לחצו כאן). מספר הנדבקים החדשים ליום (ממוצע שבועי) בישראל ממשיך להיות הגבוה בעולם ביחס לגודל האוכלוסייה. בימים האחרונים מסתמנת ירידה מסוימת בשיעור הבדיקות החיוביות. עם זאת, הערך הנוכחי (כ-11%) עדיין גבוה מאוד ומעיד על היקף תחלואה רחב בהרבה מזה המאותר בפועל. יידרשו עוד כמה ימים עד שניתן יהיה לקבוע מגמה ברורה יותר.
עוד אומרים באמ"ן כי היקף ההדבקה היומי הממוצע בשבוע האחרון עדיין גבוה בהרבה (יותר מפי 10) מהערכים שיאפשרו התמודדות יעילה עם קטיעת שרשראות ההדבקה. בקצב התחלואה הנוכחי יידרשו יותר מ-90 יום להגעה ליעד של 400 נדבקים חדשים ליום.
אתמול, אחרי יותר מחמש שעות של דיונים, קבינט הקורונה סיים את ישיבתו. ההערכה הרווחת בקרב השרים היא שההקלות לא יגיעו לפני 18 באוקטובר - ואף מעבר לכך אם העלייה בתחלואה תימשך, או שלא תרד מספיק לדעת הממשלה.
בהמשך הערב ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם סרטון בעניין הקורונה, ואמר כי "עוד שבוע לפחות נדע אם יש באמת ירידה לפני שנחליט על צעדי ההמשך".
לקראת הדיון התפרסמו נתונים על ירידה במספר החולים המאומתים, אך זאת לצד ירידה בכמות הבדיקות, במיוחד במגזר החרדי. כן נרשמה התמתנות בקצב העלייה בחולים הקשים ויציבות במספר המונשמים. אולם, שיא נפטרים מקורונה נרשם בשבוע החולף ויציבות במספר המאושפזים.
4 צפייה בגלריה
פתיחת המרכז
פתיחת המרכז
המרכז לחקר אפידמיולוגי שנפתח בת"א
(צילום: מוטי קמחי )
בתוך כך, עיריית תל אביב-יפו, בשיתוף משרד הבריאות, פיקוד העורף ומשטרת ישראל, פתחה הבוקר מרכז עירוני לחקר אפידמיולוגי. "אין ספק שמשרד הבריאות לא מספק את הסחורה מתחילת הדרך", אמר ראש העיר רון חולדאי.
במרכז החדש יעבדו 100 עובדי עירייה, תאגידים עירוניים וצעירים בשנת שירות. הוא יפעל במשך שבעה ימים בשבוע בשתי משמרות יומיות. בראש המרכז עומדות ראשת מנהל שירותים חברתיים בעירייה, שרון בלום-מלמד, ומפקדת יחידת הקישור של פיקוד העורף בתל אביב, אל"מ רונית לב. עובדי המרכז חולקו לקפסולות במטרה למזער סכנה מפני הידבקויות במהלך ימי הפעילות.
איתי בלומנטל השתתף בהכנת הכתבה