3 צפייה בגלריה
יירוט של כיפת ברזל
יירוט של כיפת ברזל
יירוט של כיפת ברזל מעל שדרות
(צילום: רויטרס)
הזרועות הצבאיות של ארגוני הטרור ברצועת עזה פרסמו בצהריים (שישי) הצהרה משותפת שבה הן מאיימות על ישראל: "ההתנגדות הגיבה ותגיב על כל פגיעה של ישראל במתקניה או כל תוקפנות נגד בני עמנו".
בהודעה המשותפת נכתב: "לא נסכים לכך שהאויב משתמש באמצעים בדרכי שלום כגון הבלונים כתירוץ להפציץ יעדים של ההתנגדות. לא נאפשר לאויב להמשיך המצור העושק על עמנו, וזוהי זכותו של עמנו להביע בכל הדרכים המתאימות את סירובו למצור הזה".

3 צפייה בגלריה
מחבלים מרצועת עזה מפריחים בלוני תבערה לכיוון שטח ישראל
מחבלים מרצועת עזה מפריחים בלוני תבערה לכיוון שטח ישראל
מחבלים מרצועת עזה מפריחים בלוני תבערה לישראל
משמעות ההודעה היא כי ארגוני הטרור שומרים על המשוואה שלפיה "כל הפצצה תיענה בהפצצה". כמו כן חמאס פורס את חסותו על פעילותם של הארגונים האחרים ברצועה. זאת בניגוד לשני סבבי ההסלמה האחרונים - בנובמבר ובפברואר - שבהם חמאס לא השתתף בירי.
בתוך כך, שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי קיימו בצהריים הערכת מצב בפיקוד הדרום לאור ההתפתחויות בימים האחרונים. בסיום הדיון שיגר גנץ מסר מאיים לחמאס, ואמר כי הוא "יספוג פגיעה קשה מאוד". לדברי גנץ, "צה"ל ערוך, מגן וימשיך להגן על תושבי הדרום, יתקוף את התוקפים אותנו, ויפגע בהם פגיעה קשה מאוד. תושבי עזה סובלים מחמאס. אנחנו נמשיך להגן על תושבי הדרום ואזרחי ישראל".
בהערכת המצב השתתפו מפקד פיקוד הדרום אלוף הרצי הלוי, מפקד אוגדת עזה תא"ל נמרוד אלוני ומפקדים נוספים. מדובר צה"ל נמסר כי כוכבי "שמע סקירה מודיעינית ואישר את תוכנית מוכנות הפיקוד לתרחישים האפשריים".
הלילה היו 12 שיגורים מהרצועה לעבר ישראל, וצה"ל תקף בתגובה בשלושה גלים. לאור ההתפתחויות, בצה"ל נערכים לאפשרות של הסלמה.

3 צפייה בגלריה
טילים יירוטים רקטות הסלמה ביטחונית עוטף עזה רצועת עזה חמאס נזק פגיעה בית שדרות
טילים יירוטים רקטות הסלמה ביטחונית עוטף עזה רצועת עזה חמאס נזק פגיעה בית שדרות
(צילום: רועי עידן, AFP, רויטרס)
בתקיפה האחרונה, סמוך ל-06:00, מסר דובר צה"ל כי מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו יעדים של חמאס בדרום הרצועה. "‫במהלך התקיפה הותקפו תשתיות תת-קרקעיות של ארגון הטרור. התקיפה בוצעה בתגובה לרקטות ששוגרו משטח רצועת עזה לשטח ישראל הלילה. שישה שיגורים יורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית".
בדובר צה"ל הדגישו כי "צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור לעבר שטח ישראל והוא ערוך ומוכן לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל ובריבונותה. חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל".
המטח האחרון שוגר ב-02:31 וכוון לשדרות ולקיבוצים ניר עם ואיבים. שלוש נפגעות חרדה טופלו בבית שנפגע, ואישה שנחבלה בדרך למרחב המוגן בעיר טופלה גם היא. בשלב זה, למרות הנזק הכבד בבית שנפגע, לא ידוע אם הרקטה שלא יורטה היא זו שפגעה בו ישירות, או שמדובר בתוצאה של יירוט שרסיסיו פגעו בחוזקה בבית.
פורסם לראשונה: 14:57, 21.08.20