מקדם ההדבקה שוב גבוה מ-1, ודווקא בזמן שבמגזר הערבי הוא נמצא בירידה: על פי הנתונים המעודכנים מהבוקר (יום ו') מקדם ההדבקה עלה ל-1.01. במגזר הערבי המקדם ירד ל-1.06 ואילו אצל החרדים הוא זינק ל-0.96, לאחר שכבר היה נמוך מ-0.7.
העובדה שמקדם ההדבקה גבוה מ-1 משמעותה שהמגפה שוב בהתפשטות. עם זאת, יש לזכור שהמקדם אינו לוקח בחשבון את מספר המאומתים, ולנתון זה חשיבות שאינה מכרעת לאור התקדמות מבצע החיסונים.
החדשות הטובות הן ששיעור בדיקות הקורונה החיוביות אתמול היה 4%, הנמוך ביותר מאז 24 בדצמבר. בסך הכול אובחנו אתמול 3,628 נדבקים מתוך כ-89 אלף בדיקות. 43% מהחולים הפעילים כרגע הם תלמידים, 4% הם אנשי צוות הוראה. מספר החולים שמאושפזים במצב קשה עומד הבוקר על 690, מהם נזקקים לתמיכה נשימתית 225 חולים.

באמ"ן ציינו הבוקר כי "נראה שהיקף ההדבקה הנרחב והעובדה שחלק ניכר מהאוכלוסייה בגילאי הביניים טרם חוסן, גורמים לעצירה בירידת התחלואה הקשה".
עוד אמרו באמ"ן כי "מחלימים מצויים כנראה בסיכון להדבקה חוזרת מהזן הדרום אפריקני שנמצא בישראל, וייתכן למול זנים נוספים הדומים לו. מומלץ למחלימים ללכת להתחסן בהקדם.
"חזרת עשרות אלפי ישראלים לישראל ממגוון מדינות החל בשבוע הבא עלולה להכניס מגוון וריאנטים אשר יציבו גם את המחלימים בסיכון, לצד אנשים שטרם התחסנו. ייתכן אף שייכנסו וריאנטים אשר יפחיתו ממועילות החיסון. מומלץ שכל חוזר מחו"ל יקפיד הקפדה יתרה על בידוד וכללי הריחוק החברתי גם משאר בני הבית, כדי לצמצם ככל הניתן הפצה של וריאנטים בעייתיים".
הבוקר התבקש קבינט הקורונה לאשר טלפונית את תקנות החינוך לקראת הפעימה השלישית של מתווה היציאה מהסגר. בין היתר תאושר חזרתם ללימודים של תלמידי כיתות ז'-י' באזורים ירוקים, צהובים ו"כתומים גבוליים".
בנוסף יאשרו השרים את פתיחתם של המוסדות להשכלה גבוהה, מוסדות הכשרה ומוסדות תורניים על תיכוניים לתלמידים בעלי תו ירוק בלבד (למוסדות שיבטיחו קיומם של לימודים מרחוק לתלמידים שאינם בעלי תו ירוק), בתנאים דומים לאלה שנקבעו לאירועי תרבות.
מלבד זאת הם יאפשרו פעילות של חוגים לילדים ויאשרו את העלאת מגבלת ההשתתפות בקורסים ובהכשרות מעשיות למבוגרים ל-20 משתתפים.