סוכנות הידיעות הרשמית של קטאר מסרה בצהריים (יום ה') כי שר האוצר של המדינה המפרצית העשירה, עלי שריף אל-עימאדי, נעצר לחקירה בחשד למעילה. לפי ההודעה, הוא חשוד גם בניצול סמכות וב"פשעים הקשורים למגזר הציבורי".
3 צפייה בגלריה
שר האוצר של קטאר עלי שריף אל עימאדי נעצר חשד ל מעילה
שר האוצר של קטאר עלי שריף אל עימאדי נעצר חשד ל מעילה
שר האוצר שנעצר, עלי שריף אל-עימאדי
(צילום: AP)
אל-עימאדי מכהן כשר האוצר של קטאר מאז שנת 2013, ומשמש גם כיו"ר דירקטוריון הבנק הלאומי של קטאר וכנשיא הדירקטוריון של חברת התעופה "קטאר איירווייז". הוא גם חבר במועצת המנהלים של רשות ההשקעות הקטארית.
לפי הסוכנות הקטארית, אל-עימאדי נעצר בהוראת התובע הכללי, וההחלטה לעצור אותו התקבלה בעקבות בחינה של מסמכים הנוגעים לפשעים שבוצעו במגזר הציבורי.
3 צפייה בגלריה
דוחא, בירת קטאר
דוחא, בירת קטאר
דוחא, בירת קטאר
(צילום: EPA)
קטאר שבמפרץ הפרסי היא אחת המדינות העשירות בעולם, ומדורגת במקום השישי מבחינת תוצר מקומי גולמי לנפש. הודות לעושרה היא נהנית גם ממשקל דיפלומטי לא פרופורציונלי לגודלה. קטאר משמרת יחסים קרובים הן עם מדינות במערב, ובראשן ארה"ב, והן עם יריבותיהן, ובראשן איראן. לחיזוק מעמדה בעולם הערבי תרמה מאוד גם רשת הטלוויזיה הנצפית-למדי "אל-ג'זירה", שאותה היא מפעילה. כמו מדינות אחרות במפרץ, התעשרותה של קטאר הפכה אותה למוקד סחר בינלאומי, וגורדי שחקים מעטרים את שמי הבירה שלה, דוחא.
השחיתות היא עדיין תופעה נפוצה בנסיכויות המפרץ הערביות, אבל מעצרים של אישים בכירים בחשד לשחיתות הם מאורע נדיר בקטאר. בדו"ח השחיתות העולמי של Transparency International לשנת 2020 דורגה קטאר כמדינה הכי פחות מושחתת באזור, עם ציון 63 מתוך 100. המדד נע בין 0, שפירוש "מושחתת מאוד", ל-100, שפירושו "נקייה למדי משחיתות".
בשנה הבאה תהיה קטאר למדינה הערבית הראשונה שמארחת את המונדיאל, אחרי שהבחירה בה עוררה סערה וטענות לשחיתות, במיוחד בהתחשב בעובדה שמזג האוויר בה לא יאפשר לקיים את המשחקים בקיץ, ובעובדה שברמה המקצועית היא מעולם לא הותירה חותם בכדורגל העולמי. ביקורת חריפה נמתחה גם על הפרות לכאורה של זכויות אדם במהלך בניית האצטדיונים למונדיאל בקטאר, תהליך שבו נהרגו לדברי עיתונאים זרים אלפי פועלים.