חבר הכנסת ניסים ואטורי מהליכוד צייץ בטוויטר "בן גביר זה אח", מחק - ולאחר מכן התחרט. בריאיון באולפן ynet הוא אמר היום (חמישי) כי "כל ישראל אחים", וכשנשאל מה היה אומר מנחם בגין על הציוץ שלו השיב: "אנחנו בתקופה אחרת. היום בגין היה נוהג אחרת מבחינה לאומית". בגין, נזכיר, חתם ב-1980 על צו למעצר מנהלי של איש הימין הקיצוני מאיר כהנא, וגם הוא וגם יצחק שמיר פעלו נגד הכהניסטים בכנסת.
2 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר באולפן ynet
איתמר בן גביר באולפן ynet
"יהיה בקואליציה, לא בממשלה". בן גביר
(צילום: הדר יואביאן)
2 צפייה בגלריה
ניסים ואטורי
ניסים ואטורי
"לא דיברו איתי מהקמפיין". ואטורי
(צילום: אבי חי)
למה מחקת את הציוץ? "החזרתי אותו, הייתה שם תקלה כי עלו רק שלוש מילים וזה לא היה מתאים וסתם עשה בלאגן. אמרתי וואלה אני מחזיר את זה. אף אחד לא אומר לי מה להגיד".
מה זאת אומרת תקלה? מחקת. הלחיצו אותך בקמפיין. "לא עניתי לאף שיחה, אף אחד לא התקשר ולא חיפשו אותי. הכל בסדר. העלו את זה עם שלוש מילים - 'בן גביר זה אח' - ואני רציתי לכתוב עוד כמה מילים כדי להסביר את העניין. החזרנו את זה אחרי זה מיד כדי להגיד שאין לי בעיה עם הציוץ. אני אומר במילים שלי - בן גביר זה אח. מה הבעיה?".
לטענת ואטורי, "נתניהו לא חיבר את בן גביר אלינו, הוא חלק מהמפלגה של סמוטריץ'. יש זרמים בשמאל שיגידו שגם סמוטריץ' לא ראוי. כל אדם בישראל ראוי להיות חלק מהקואליציה. השמאל מנסה לחבר אותנו לבן גביר כדי להוריד לנו מנדטים, אבל לא צריך לפסול אף אחד".
ואטורי הדגיש כי בן גביר "יהיה חלק מהקואליציה, אבל לא יהיה בממשלה". לדברי ואטורי, "בן גביר לא ראש הרשימה, אלא סמוטריץ' שהיה שר תחבורה מצוין ואני מאמין שגם יחזור להיות השר המוביל במפלגה הזו. לא צריך דווקא להבליט את בן גביר".