2 צפייה בגלריה
זדורוב, ראדה וקרבצ'נקו
זדורוב, ראדה וקרבצ'נקו
זדורוב, ראדה וקרבצ'נקו
(צילום: אלכס קולומויסקי, באדיבות המשפחה, גבריאל בהרליה)
המשפט החוזר של רומן זדורוב: עורך דינו של זדורוב, שהורשע ברצח הילדה תאיר ראדה בקצרין, ממשיך לטעון שאולה קרבצ'נקו היא הרוצחת - ודורש לזמנה לעדות מוקדמת. כך נודע ל-ynet.
לטענת עו"ד ירום הלוי, לאחר שיחקור אותה בבית המשפט לא יהיה צורך בהגשת כתב אישום מחודש נגד זדורוב, שכן "יתברר שהיא הרוצחת של המנוחה". קרבצ'נקו, שכונתה בראשי התיבות א"ק עד שנחשפה לאחרונה, מכחישה בתוקף את הטענות נגדה, שלא הוכחו מעולם.

2 צפייה בגלריה
רומן זדורוב
רומן זדורוב
רומן זדורוב
(צילום: גיל יוחנן)
קרבצ'נקו, שנחשפה בשמה המלא רק לאחרונה בריאיון ב-7 ימים ובסרט "צל כבד", הכחישה מספר רב של פעמים את מעורבותה ברצח - אך סנגורו של זדורוב, עו"ד ירום הלוי, טוען שהיא הרוצחת. בבקשתו לבית המשפט הוא אף מכנה אותה "רוצחת סדרתית". לטענת הלוי, יש צורך בחקירה המוקדמת עוד לפני קבלת ההחלטה על כתב אישום מחודש נגד זדורוב, שכן - לדבריו - היא עלולה לברוח מהארץ.
בריאיונות שקיימה אחרי שנחשפה בשמה המלא סיפרה קרבצ'נקו על מחלת הנפש שממנה היא סובלת ובגינה הייתה מאושפזת כמה פעמים, ושיתפה את גרסתה לנסיבות שבהן עלה שמה בחקירה. לטענתה, בן זוגה לשעבר - א"ח - שנהג להכות אותה ולהתעלל בה, ניסה להפליל אותה ברצח כדי לנקום בה וכחלק ממסכת ההתעללות בה.

עו"ד ירום הלויעו"ד ירום הלוי

א"ח פנה למשטרה בשנת 2012 וטען כי קרבצ'נקו התוודתה בפניו שהיא הרוצחת של תאיר ראדה, ולטענתו אף הציגה בפניו ראיות לכך. במועד מאוחר יותר התברר כי בשערה שנמצאה על גופתה של ראדה נמצאו שרידי דנ"א שעשויים לקשור אותה לא"ח. לדברי עו"ד הלוי, מדובר בממצא מרשיע, שכן לפי גרסתו של א"ח, קרבצ'נקו ביצעה את הרצח כשהיא לבושה במכנסיו. עם זאת, אין כל הוכחה ודאית לכך שהשערה אכן שייכת לא"ח - אלא רק שהיא עשויה להיות שייכת לו.
בבקשה של עו"ד הלוי, שמשתרעת על 63 עמודים, הוא פירט את כל הראיות, לכאורה, נגד קרבצ'נקו, וטען לסתירות בין אמירות שונות שלה מהעבר. בסך הכל הוא מביא כ-25 טיעונים שונים נגד קרבצ'נקו, בונסף לראיית הדנ"א, ובהם פרטים מוכמנים לכאורה שידעה על הרצח לטענתו. עו"ד הלוי טוען גם שקרבצ'נקו מעולם לא נחקרה באזהרה. לדבריו, "למרות החשדות החמורים נגדה, הפרקליטות נהגה בה בכפפות של משי ולמעשה סיפקה לה 'מטריית הגנה'".

לקראת סיום הבקשה טען עו"ד הלוי כי לאחר שיחקור את קרבצ'נקו בעדות מוקדמת לא יהיה צורך בהגשת אישום מחודש נגד זדורוב. הוא ביקש לחקור אותה "במועד קרוב ככל הניתן", והוסיף כי הוא "יודע שקרבצ'נקו לא תעמוד בחקירה נוכח הראיות הרבות והעוצמתיות נגדה, שמוכיחות שרצחה את תאיר". לטענת הלוי, "כשתסתיים חקירתה של קרבצ'נקו, ונוכח הדברים שתשיב או תימנע מלהשיב עליהם, הפרקליטות לא תגיש כתב אישום נגד זדורוב - משום שסוף סוף ייצא המרצע מהשק".
עו"ד הלוי טען כי קרבצ'נקו מעוניינת לברוח מהארץ, והוסיף כי ציינה ברשתות החברתיות שהיא עומדת לנסוע לסבתה שמתגוררת באוקראינה.
עורכי הדין שמייצגים את קרבצ'נקו, תומר שוורץ ודניאל חקלאי, אמרו כי "גם לפי בית המשפט העליון העדות של א"ח היא שקרית ומדובר בעלילת דם זדונית. היא לא קשורה לרצח תאיר ראדה ולא הייתה קשורה לרצח הזה". לגבי האפשרות שתעזוב את הארץ אמרו: "היא אדם חופשי. לפעמים היא מתגוררת בארץ ולפעמים במקומות אחרים. אין שום סיבה להתייחס לזה מעבר לכך".