אריה שיף, שירה למוות בפורץ לרכבו בשבוע שעבר, שוחרר הערב (יום א') למעצר בית בבית חברים באילת, תחת פיקוחה של בתו. בצהריים דחה בית המשפט המחוזי בבאר שבע את בקשת המשטרה להשאיר את שיף במעצר והורה לשחררו למעצר בית. המדינה הודיעה כי תערער, אך חזרה בה. גורם המעורה בחקירה ציין כי "מדובר בהוצאה להורג".
אל נציג המשטרה, רפ"ק יוסי שרפי מתחנת ערד, התלווה בדיון עורך הדין יניב צרי מפרקליטות מחוז דרום. "אנחנו רוצים לסיים את החקירה הזאת בצורה רגועה ובלי להתעסק עם עררים", טען עורך הדין צרי. "הגשת כתב האישום היא עניין של ימים, אפילו עד לסוף השבוע". נציג המשטרה הדגיש כי שיף חשוד כעת בעבירת כוונת רצח באדישות - וכי המסוכנות שלו גלומה בסעיף העבירה שבה נחשד.
2 צפייה בגלריה
אריה שיף משתחרר למעצר בית
אריה שיף משתחרר למעצר בית
ישהה בבית חברים באילת בפיקוח בתו. אריה שיף משתחרר למעצר בית
(צילום: הרצל יוסף)
2 צפייה בגלריה
אריה שיף משתחרר למעצר בית
אריה שיף משתחרר למעצר בית
אריה שיף משתחרר למעצר בית
(צילום: הרצל יוסף)
"החשוד נראה מכוון את הנשק לעבר חלון הרכב, רואה את הנהג ויורה ללא היסוס לעבר פלג גופו העליון", אמר קצין המשטרה שהוסיף כי קיים חשש ששיף יימלט מ"אימת הדין".
השופט עמית כהן העיר כי טענת המדינה לפיה שיף יינסה להימלט "נטענה בעלמא", כלשונו. לבסוף החליטה הפרקליטות שלא לערער על שחרורו למעצר בית.


סנגורו של שיף, עורך הדין עידן שני ממשרדו של עו"ד ששי גז, אמר כי שיף היה זה שהזמין את המשטרה ומד"א - ואף הפנה את המשטרה למצלמות האבטחה. "הוא פעל בעיניים של איש חוק וניהל את האירוע. עבריין היה מוחק את הריאיון", התעקש שני. "שיף מסר גרס ולא שמר על זכות השתיקה".
אמש הפגינו עשרות מתושבי ערד בעד שיף. "באנו לתמוך באריה מסיבה פשוטה, לא כי אנחנו בעד להרוג אנשים אלא כי יש פה מכה של גניבות שמגיעה בעיקר מהמגזר הבדואי", סיפר שלומי טבנציק. "אריה בעצמו סבל מגניבות רכב וחברות ביטוח לא הסכימו לבטח אותו. כמוהו יש עוד רבים בערד שנפגעו יותר מפעם אחת". תושב אחר בשם פלג אברהם הוסיף כי "אריה הוא מלח הארץ. אדם משכמו ומעלה. המקרה שקרה הוא מאוד מאוד מצער. לדעתי, אדם צריך להגן בחוק על ביתו, בני ביתו ורכושו".
פורסם לראשונה: 15:40, 06.12.20