עשרות תושבים הפגינו הערב (שבת) בכניסה לערד למען אריה שיף (70) החשוד ברצח באדישות של מוחמד אלאטרש שבו ירה כשניסה לגנוב את מכוניתו. המפגינים אוחזים שלטים וקוראים קריאות כגון "אריה שיף היקר, ערד איתך כל הדרך", "משטרת ישראל - אם אין אני לי, מי לי?" ו"מחזקים את אריה".
2 צפייה בגלריה
ההפגנה בערד
ההפגנה בערד
ההפגנה בערד
(צילום: רועי עידן )
בין המפגינים גם בועז קוקיא שבנו רון נרצח בפיגוע בערד. "רון נרצח פה לפני שלוש שנים. אולי אם רון היה יותר חשדן ואקטיבי, אני מקווה שהוא היה יורה בו לפני שהוא מתקרב אליו עם הסכין. הייתי שמח אם רון היה עומד למשפט בגין הריגת המחבל. לצערי, הוא לא הבחין במחבל והוא דקר אותו בצוואר".
2 צפייה בגלריה
בועז קוקיא
בועז קוקיא
בועז קוקיא
(צילום: רועי עידן )
בועז קוקיא קרא למשטרה ולפרקליטות לשחרר את אריה שיף למעצר בית: "באתי לתמוך באריה ובמשפחתו בעקבות המקרה. הוא התגונן מפני מעשה פשיעה חמור בצורה אקטיבית. הוא אדם ערכי ולא מסוכן לציבור". עוד קרא למדינה להשקיע בביטחון האישי, "ולהשקיע בטיפול בפשיעה במגזר הערבי".


שלומי טבנציק אמר: "באנו לתמוך באריה מסיבה פשוטה. לא כי אנחנו בעד להרוג אנשים. יש פה מכה של גניבות שמגיעה בעיקר מהמגזר הבדואי. אריה בעצמו סבל מגניבות רכב וחברות ביטוח לא הסכימו לבטח אותו. כמוהו יש עוד רבים בערד שנפגעו יותר מפעם אחת. זה הכול בגלל אוזלת היד של המדינה והמשטרה. לצערי, אריה נפל קורבן כי הם לא עושים את עבודתם. המדינה מזניחה את המגזר הבדואי מכל הבחינות".
שירי דוכנר אמרה כי אריה שיף "הוא איש מהמעלה הראשונה. שמו הולך לפניו. הוא 30 שנה במשמר האזרחי. אדם שמתנדב, ממשפחה שהם מלאכים".
גם פלג אברהם סבור ש"אריה הוא מלח הארץ. אדם משכמו ומעלה. המקרה שקרה הוא מאוד מאוד מצער. לדעתי, אדם צריך להגן בחוק על ביתו, בני ביתו ורכושו".
מוקדם יותר, בפוסט זועם שפרסם בפייסבוק הבוקר, כתב בן, בנו של אריה שיף כי "זה יכול היה להיות הוא שגומר בשק גופות".
"אבא שלי הוקפץ משנתו באמצע הלילה עם תחתונים ונתקל בחוליית רעולי פנים, לא אחד ולא שניים, חולייה שלמה של פושעים רעולי פנים שלא יהססו לתקוף אדם מבוגר באישון לילה", כתב הבן שיף, בפוסט שאותו הפנה ל"כל גיבורי המקלדת והמזגן שמברברים על כן סכנת חיים או לא".
קרובי משפחת ההרוג זעמו על הירי וטענו כי הוא "נרצח בדם קר. למה הוא ירה בו ולא התקשר למשטרה? הוא יכול היה לירות באוויר". איבראהים אלאטרש, קרוב משפחתו של החשוד בגניבת הרכב שנורה למוות, אמר: "מדובר באסון קשה מאוד. גם אם הוא צודק - אסור לו לירות באדם. הוא יכול היה לירות ליד הרכב, או לכוון לפלג הגוף התחתון. הוא פגע בחלק הגוף העליון".
מוחמד אלאטרש היה בעל עבר פלילי עשיר בעבירות רכוש, התפרצות לרכב והתפרצויות לדירה. הוא הורשע בעבר גם באיומים ברצח על בת הזוג שלו, ונעצר אשתקד בחשד לתקיפת אשתו. 
אלאטרש ריצה שני עונשי מאסר בעבר: בשנת 2017 נגזרו עליו שבעה חודשי מאסר בגין איומים על בת זוגו, ובשנת 2012 נגזרה עליו שנת מאסר במסגרת הסדר טיעון שבמסגרתו אוחדו כמה תיקי עבירות רכוש. במסגרת העונש שקיבל, אלאטרש התחייב גם שלא לבצע עבירות רכוש כגון אלה שבהן הורשע.