יו"ר האופוזיציה קורא לראש הממשלה להתפטר וטוען שבמקרה כזה ניתן יהיה להקים "תוך 48 שעות ממשלת חירום אמיתית". בפתח ישיבת סיעת יש עתיד אמר יו"ר המפלגה יאיר לפיד כי "ברגע שנתניהו יתפטר, כולם יצטרפו. יאחדו כוחות. אנחנו, בנט, ליברמן".
"נתניהו צריך להתפטר. הוא נכשל. הוא איבד שליטה. הוא צריך ללכת הביתה. היום", אמר לפיד על רקע המשבר הבריאותי והכלכלי והעימותים בצמרת הליכוד, ויממה לאחר שהוחלט שמינואר הבא יגיע נתניהו לשלושה דיונים בשבוע במשפטו.
"אין לאזרחי ישראל זמן יותר, אנחנו במצב חירום", הוסיף יו"ר יש עתיד. "אני קורא לכל סיעות הבית - הגיע הזמן להראות לו את הדרך הביתה. המדינה יותר חשובה מכולנו. נתניהו צריך ללכת הביתה. היום".
2 צפייה בגלריה
יאיר לפיד
יאיר לפיד
יאיר לפיד
(צילום: ערוץ הכנסת)
לפיד אמר כי "זה כישלון מקיר לקיר, הכול על שמו. בינואר הקרוב, בשיא גל החורף של הקורונה, הוא יישב שלוש פעמים בשבוע על ספסל הנאשמים. נתניהו עשה בעבר דברים טובים, אבל זה נגמר. אי אפשר להמשיך ככה. הוא צריך ללכת".
"אומרים לנו, 'מה אתם רוצים, בחירות?'. לא. לא צריך בחירות", הבהיר לפיד. "אם נתניהו יתפטר, תוך 48 שעות נקים פה ממשלת חירום אמיתית. ממשלת אחדות אמיתית. לא ממשלת המנותקים הענקית שנתקענו איתה. הדבר האמיתי. 18 שרים. ממשלה יעילה, חדה, חדורת מטרה. נביא לשולחן ניסיון, תוכניות עבודה מסודרות, יכולות ניהול משברים. כל מה שאין עכשיו.

ליברמן: "זה משבר ניהולי"

בפתח ישיבת ישראל ביתנו אמר יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן כי "המשבר הנוכחי הוא משבר ניהולי. זה לא משבר קורונה, זה לא משבר כלכלי, זה משבר ניהולי. זה כשל מערכתי, זה חוסר יכולת להכריע וזה אובדן שליטה מוחלט. ב-5 ביולי הודיע שר הבריאות יולי אדלשטיין שהוא ממנה מפקד קורונה. מאז, מה שראינו זה רק מאבקי כוח, רק ריב סמכויות, אבל עדיין מפקד לקורונה לא קיים.


2 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן
(צילום: ערוץ הכנסת)
"ב-15 ביולי, ברעש גדול, הודיע ראש הממשלה על התוכנית הכלכלית על מנת להגביר צריכה פרטית. הוא מעניק 750 שקלים לכל אזרח. אנחנו, גם היום, עדיין לא יודעים אם זה ייצא לפועל, מתי זה ייצא ומה יהיה בסוף עם כל התוכנית הזאת. ביום שישי לפנות בוקר מחליטה הממשלה לסגור את כל המסעדות, ביום שישי אחר הצהריים מחליטים לפתוח את כל המסעדות".
ליברמן קרא "לראש הממשלה הרזרבי ולשר הביטחון, בני גנץ, לדרוש מראש הממשלה להעביר את כל הסמכויות וכל המאבק נגד נגיף הקורונה לצה"ל ולמשרד הביטחון. אנחנו, בישראל ביתנו, מתחת לאלונקה. אנחנו לא רוצים לא ג'ובים, לא תפקידי שרים, אנחנו מוכנים לתת יד ולתמוך בכל החלטה נבונה, שקולה, שמבוססת על הנתונים ונהיה פרטנרים להחלטות נכונות. אבל אני חייב להגיד - קשה מאוד להיות מתחת לאלונקה כשכל הממשלה בוורטיגו".