עימות חריף וחריג בין יו"ר הקואליציה לשר האוצר - בזמן שקרוב למיליון מובטלים מחכים שהממשלה תחלץ אותם מהמשבר הכלכלי: בישיבת ועדת הכספים היום (ב') תקף ח"כ מיקי זוהר, יו"ר הקואליציה, את חברו לליכוד שר האוצר ישראל כץ ואמר כי "יכול להיות מאוד שצריך לקרוא לראש הממשלה לשקול היטב את המשך כהונתו של ישראל כץ כשר האוצר".
העימות החל לאחר שזוהר התייחס במהלך הדיון לתקרת הפיצוי שמעגן החוק לעניין עסקים, ודרש להגדילה. כץ ענה לו: "זו עמדה אישית שלך, בניגוד לעמדת ראש הממשלה, ולנוכח כך שיש לך בן דוד עם אולם. אמר לי אחד הגורמים בתחום, מה הדחף שלך, שיש לך בן דוד עם אולם".
1 צפייה בגלריה
חצי חצי ישראל כץ מיקי זוהר ועדת הכספים עימות
חצי חצי ישראל כץ מיקי זוהר ועדת הכספים עימות
זוהר וכץ, היום
(צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
זוהר ענה: "אני מתייחס בסופו של דבר לגופם של דברים. לא צריך לרדת לרמה הנמוכה של שר האוצר. אני אתעלה על עצמי ואתעלם מהגישה האלימה והמתנשאת של שר האוצר ואדבר לגופם של דברים".
"צר לי שכחלק מתנועת הליכוד יש לנו שר אוצר מנותק מהעם, אני מצר על זה", הוסיף יו"ר הקואליציה. "ועם כל הכבוד לרצון של שר האוצר להפגין כוחניות, עלי זה לא עובד. אני באופן אישי חייב להודות שהייתה לי תקווה גדולה ממינויו של ישראל כץ". כץ קטע אותו תוך שהוא צוחק: "אלה הם חייך. כל אחד מדבר קצת ואני אמור לענות, לא?".
"יש לי מפח נפש גדול מההתנהלות שלו. בדיוק אותו ניתוק שאנחנו חווים פה ממשרד האוצר הוא זה שמביא אותנו לכשל ציבורי עמוק", המשיך זוהר במתקפה. "משם מגיעה גם כל הביקורת נגדנו של אזרחי ישראל, בגלל הניתוק של שר האוצר מהעם. יכול להיות מאוד שצריך לקרוא לראש הממשלה לשקול היטב את המשך כהונתו של ישראל כץ כשר האוצר. המשך כהונתו הופכת לסכנה להמשך כהונת הליכוד".

"זוהר: "יכול להיות מאוד שצריך לקרוא לראש הממשלה לשקול היטב את המשך כהותנו של ישראל כץ כשר האוצר"
השר כץ הגיב: "אתן לך עצה, פשוט אל תדבר ותצא". במקביל לקריאות לעצור את הדיון, כץ הוסיף: "לא צריך לעצור שום דבר". זוהר ענה: "זה השלב שבו אני מדבר על העסקים של אשתו של ישראל כץ". מיד לאחר מכן, יצאה ועדת הכספים להפסקה. בהמשך ראש הממשלה בנימין נתניהו את כץ וזוהר ללשכתו, ולאחר מכן התחדשו הדיונים.
לאחר מכן אמר נתניהו: "הבהרתי לכולם, וקודם כל לחברינו בליכוד שזה הזמן לאחדות ולשיתוף פעולה כדי להבטיח שנעשה הכל כדי לנצח את הקורונה ולמען אזרחי ישראל".
דקות לאחר העימות צייץ השר כץ בטוויטר את דבריו בוועדה לח"כ זוהר: "באת להפריע לדיון ענייני בגלל אינטרס אישי של בן דוד שיש לו אולם חתונות. זה מנוגד לעמדת ראש הממשלה והממשלה שרוצה להעביר את החוק כדי להעביר במהירות כסף לשכירים, לעצמאים ולבעלי העסקים. לצערי האופוזיציה מגלה יותר אחריות לציבור מאשר אתה שקרוי: יו״ר קואליציה".
"ח"כ מיקי זוהר פעם אחר פעם מנסה להכניס את הדעות הלוביסטיות שלו לדיוני הוועדה", הוסיף שר האוצר. "פעם ראשונה לטובת סוכני הביטוח, וכעת לטובת בעלי האולמות. אני בקשר מתמיד עם כל הגורמים בשטח, נפגש עם כולם ושומע באופן אישי. 'הניתוק' היחיד שלי הוא מבעלי עניין ואינטרסנטים".
בתגובה צייץ זוהר: "אני מציע לו להירגע ולהתחיל לעבוד למען אזרחי ישראל תוך שימת דגש על קשב לצרכים ולבעיות. חבל מאוד שהוא מנסה להשליך עליי את ההתנהלות הכלכלית המנותקת שלו במקום להיאבק אך ורק למען הצרכים של הציבור".
השרה גילה גמליאל התערבה בעימות ובריאיון לאטילה שומפלבי ב-90fm אמרה כי "כל הבעיות קורות מאז שזוהר יו"ר הקואליציה. שייקח את עצמו בידיים – זה לא סגנון הליכוד". גם לדברים אלה הגיב זוהר, וכתב כי "כנראה העובדה שהיא ישראל כץ נתמכו יחד על ידי 'הליכודניקים החדשים' הפכה אותם לבני ברית, חבל מאוד שגילה גמליאל מערבבת את שיקולי הפריימריז שלה בוויכוחים מהותיים שקשורים לעתידם הכלכלי של אזרחי ישראל".