2 צפייה בגלריה
תחנת רכבת נתניה
תחנת רכבת נתניה
ארכיון
(צילום: עידו ארז)
ממחר (יום א') ועד יום שלישי תיסגר מסילת הרכבת בין תחנת תל אביב סבידור מרכז להרצליה ותנועת הרכבות מדרום תסתיים בתחנת תל אביב סבידור. רכבות שמגיעות מצפון יסיימו את מסלול נסיעתן בתחנת הרצליה. בין התחנות יופעל שירות היסעים בחינם.
כמו כן, תחנות האוניברסיטה, בני ברק, פתח תקווה וראש העין ייסגרו, ותנועת הרכבות תשוב לסדרה ביום שלישי, 13 בינואר. הסיבה: עבודות תחזוקה. בשבוע האחרון הושבתה תנועת הרכבות בין תחנות ההגנה וסבידור בתל אביב. רכבות מדרום נעצרו בתחנת ההגנה ורכבות מצפון נעצרו בתחנת סבידור. בין שתי התחנות פעלו שאטלים והעומס היה ניכר.

העבודות נועדו להחליף רכיב במסילה שמאפשר מעבר רכבות ממסילה אחת לאחרת. הרכיב ממוקם בתחנות הגדולות ולכן מסילות הרכבת מתפצלות סמוך לרציפים. בנוסף, במהלך העבודות יוחלפו רכיבי מסילה נוספים הקשורים במערכת האיתות והתקשורת של הרכבת.
2 צפייה בגלריה
עומסים בתחנת הרכבת סבידור תל אביב
עומסים בתחנת הרכבת סבידור תל אביב
עומס בתחנת ת"א סבידור-מרכז. ארכיון
עבודות התחזוקה הוקדמו לתקופת הסגר, שכן אז נרשמת ירידה בכמות הנוסעים. בשבוע שעבר, נזכיר, נסגר המקטע בין תחנת תל אביב-סבידור לתל אביב-ההגנה, אז נרשמו עומסים בתחנות הללו.
כמו כן, על רקע נתוני הנסיעה הנמוכים מאז תחילת הסגר, ברכבת ישראל בוחנים את האפשרות להרחיב ולהאיץ את תוכנית התחזוקה ולבצע עבודות שתוכננו להמשך השנה בתקופת זו, שכן הרכבת פועלת בימים א' עד ה' בלבד ומושבתת בסופי השבוע ובשעות הערב.
ברכבת מזכירים כי לפני כל נסיעה יש להנפיק שובר - והוסיפו: "אם מסלול הנסיעה שלכם מושפע מעבודות התשתית, יש לבחור את תחנת היעד הסופית לפי הסגירה". כמו כן, נוסעים שייאלצו להחליף רכבות ולהשתמש בשירותי ההיסעים יקבלו צמידים שבאמצעותם יוכלו להמשיך את הנסיעה ללא צורך בהנפקת שובר נוסף.