1 צפייה בגלריה
מיקי זוהר וישראל כץ
מיקי זוהר וישראל כץ
מיקי זוהר וישראל כץ
(צילום: אלכס קולומוינסקי, אבי מועלם )
יו"ר הקואליציה מיקי זוהר, שרק שביום ראשון נאם בכנסת בשבחי האחדות והורדת גובה הלהבות בקואליציה ובכנסת בכלל, הודה אמש (שלישי) כי ישנם גם שיקולים פוליטיים שמונעים את גיבוש תקציב המדינה - שאי העברתו עלול להוביל לבחירות.
בראיון לערוץ 20 נשאל זוהר אם העיכוב בהעברת התקציב עלול להיות בשל העובדה שראש הממשלה בנימין נתניהו שומר לעצמו את האפשרות למנוע את חילופי התפקידים עם בני גנץ, והשיב: "ברור שבסופו של דבר גם שיקולים פוליטיים קיימים כאן. כרגע כחול לבן לא הראו שותפות אמת איתנו, ולא הראו שהם מתכוונים לעבוד איתנו בשיתוף פעולה מלא".
לדבריו, "בהרבה פעמים הם (כחול לבן) פעלו אחרת ויכול להיות שכדי לממש איתם את ההסכם קודם כל נדרוש מהם לממש את ההסכם איתנו".
שר האוצר ישראל כץ מיהר להגיב לדבריו וכתב בטוויטר: "אנו דוחים על הסף את דבריו של חבר הכנסת זוהר על שיקולים פוליטיים בלוח הזמנים להכנת תקציב המדינה". לפי כץ, שדיבר בשם משרדו, "דבריו אינם משקפים את עמדת משרד האוצר, שמקדם את תקציב 2021 בהתאם ללוחות הזמנים שפורסם ומשיקולים מקצועיים בלבד".
על כך הגיב זוהר: "כוחנו באחדותנו".
גם בשבוע שעבר זוהר הצליח לעורר סערה בהתבטאות בראיון כשאיים על היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ואמר כי אם "לא יתפטר ויבטל את כתב האישום נגד ראש הממשלה תהיה רעידת אדמה". לדבריו, ייחשפו הקלטות נוספות כמו ההקלטה שבה נשמע מנדלבליט מכפיש את פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן.
דברים אלו של זוהר נדחו על ידי לשכת ראש הממשלה בטענה כי "ראש הממשלה לא שוחח בנידון עם חבר הכנסת זוהר ומסתייג מהדברים שאינם מקובלים עליו". גם זוהר עצמו פרסם הודעה ואמר כי" לא ביקש לאיים על איש".
ברקע חילופי הדברים הקשים באולפן ynet בין שר החוץ גבי אשכנזי ושר האוצר ישראל כץ בסוגיית תקציב המדינה שמאיימת להפיל את הממשלה, התייחס גנץ ביום שני בהצהרה בפתח ישיבת סיעתו בכנסת לסוגיית התקציב. "אני לא מוכן להיות בן ערובה למצב פוליטי של אף אחד", הוא אמר. "סדר העדיפויות הוא של מדינת ישראל ולא האישי שלי. זה מה שצריך להיות גם בצד השני. לא סדר העדיפויות של נתניהו, אלא של ישראל".
מגמות התחלואה ממשיכות לרדת וטוב שכך", אמר גנץ בהתייחסו לנושא הקורונה, "אבל אנחנו בסיטואציה רגישה מאוד. האתגר הגדול הוא להצליח להתקדם בפתיחה איטית ובמקורת. המגמה צריכה להמשיך לרדת עד שנוכל לנהל פה שגרת כלכלה".
"התקציב הוא מבחן לרצינות", אמר גנץ, "ומבחן הרצינות הוא לא ב-23 בדצמבר, אלא הדרך אליו. אם לאוצר יש תוכניות - שיוציאו אותן אם תהיה יציבות כלכלית - תהיה יציבות פוליטית וחברתית ואז נתמודד עם הקורונה. נהיה נכונים לשיתוף פעולה של ממשלה מתפקדת עם תקציב, אבל ככה זה לא יימשך".