5 צפייה בגלריה
חיסון קורונה בנתיבות
חיסון קורונה בנתיבות
רוב מוחלט של החולים שמצבם קשה - לא התחסנו. חיסוני קורונה בנתיבות, ארכיון
(צילום: רויטרס)
כבר יותר מחודש שבישראל מאובחנים מדי יום פחות מ-100 חיוביים לקורונה. למעשה, מאז תחילת החודש אובחנו בישראל 848 מאומתים לנגיף - ממוצע של כ-34 ביום. לשם השוואה, במאי אשתקד – שהחזיק עד כה בתואר החודש עם הכי פחות מאומתים מאז פרוץ המגפה (פרט לפברואר 2020 שבו הגיעו לארץ המאומתים הראשונים), אובחנו בסך הכול 1,187 מאומתים – והממוצע עמד על מעט יותר מ-38 ביום.
היום (שלישי), מאז חצות, אובחנו בישראל 14 חיוביים לנגיף. למעשה, מקדם ההדבקה (R) – שהפך בינתיים ללא כל כך רלוונטי, עומד על 1.01 – ולראשונה אחרי זמן רב הוא יותר מ-1. עם זאת, בדו"ח אחר שפרסם משרד הבריאות מוקדם יותר – מקדם ההדבקה הוא 0.93.
5 צפייה בגלריה
דיזנגוף סנטר בתל אביב לפני ואחרי הקורונה
דיזנגוף סנטר בתל אביב לפני ואחרי הקורונה
דיזנגוף סנטר בתל אביב, בזמן ואחרי הסגר
(צילום: מוטי קמחי)
5 צפייה בגלריה
חוף הים בתל אביב בזמן ואחרי הקורונה
חוף הים בתל אביב בזמן ואחרי הקורונה
חוף הים בתל אביב בזמן ואחרי הסגר
(צילום: טל שחר, AFP)
5 צפייה בגלריה
איצטדיון סמי עופר בחיפה בזמן ואחרי הקורונה
איצטדיון סמי עופר בחיפה בזמן ואחרי הקורונה
איצטדיון סמי עופר בחיפה בזמן ואחרי הסגר
(צילום: אורן אהרוני, עוז מועלם)
בסך הכול בישראל יש 459 חולי קורונה פעילים, לעומת יותר מ-80 אלף בחודש ינואר. בבתי החולים מאושפזים 100 חולי קורונה, 55 מהם במצב קשה. מדובר במספר החולים הקשים הנמוך ביותר מאז סוף יוני 2020. מנתוני משרד הבריאות עולה כי 85% מהחולים הקשים לא התחסנו נגד קורונה. 40 מהחולים הקשים מחוברים למכונות הנשמה.
מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 6,406 חולי קורונה, 28 מתוכם מאז תחילת חודש מאי. לשם השוואה, בחודש אפריל נפטרו בישראל 166 חולי קורונה, במרץ 454, בפברואר 947 ובינואר 1,443. במאי 2020 נפטרו בישראל 63 חולי קורונה.
149 מהחולים הפעילים כעת הם תושבי ירושלים, 77 מתגוררים בתל אביב, 27 בבאר שבע, 17 ברעננה, 17 בפתח תקווה ו-17 בחיפה. משרד הבריאות אינו מפרסם את המספר המדויק של החולים הפעילים ביישובים שבהם בין חולה בודד ל-14 חולים פעילים.
ויש לא מעט יישובים שבהם אין בכלל חולי קורונה. מדובר בין היתר בראש העין, בית שאן, שדרות, מעלות-תרשיחא, יהוד, אור עקיבא, נתיבות, גבעת שמואל, קריית אונו, טמרה, כפר יונה, טבריה, עכו, קריית מלאכי, נשר, אופקים, עפולה, חריש, מגדל העמק, כרמיאל ודימונה.

אתמול הודיע שר הבריאות יולי אדלשטיין כי מיום שלישי בשבוע הבא יוסרו רוב הגבלות הקורונה בתוך שטח ישראל. אדלשטיין הודיע כי לא יבקש להאריך את המגבלות שיפקעו ב-1 ביוני, וכי המשמעות היא שהחל מאותו יום יבוטל הצורך בתו ירוק ויבוטלו מגבלות התו הסגול.
במשרד הבריאות מסרו כי חובת עטיית המסכה בחללים סגורים תישאר בעינה לפי שעה, וכי בשבועיים הקרובים אנשי המקצוע יקיימו דיונים בנוגע להגבלה הזו. עוד הודגש כי המגבלות על הכניסה והיציאה לישראל יוותרו, ובמידת הצורך אף יוחמרו. החלטת השר אדלשטיין נעשתה לאחר התייעצות עם בכירי משרד הבריאות.
5 צפייה בגלריה
מנהיגי עולם בכינוס השנתי של ארגון הבריאות. "החלשים ביותר נפגעים הכי קשה"
מנהיגי עולם בכינוס השנתי של ארגון הבריאות. "החלשים ביותר נפגעים הכי קשה"
מנהיגי עולם בכינוס השנתי של ארגון הבריאות. "החלשים ביותר נפגעים הכי קשה"
(צילום: AFP)
ובזמן שבישראל נערכים להיפרד מהתו הירוק והתו הסגול, במדינות אחרות בעולם נגיף הקורונה ממשיך להשתולל ולהפיל חללים. מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש הצהיר אמש בפתח הכינוס השנתי של ארגון הבריאות העולמי כי העולם "נמצא במלחמה" נגד הקורונה, וקרא לאמץ לפיכך נהלים של שעת מלחמה – ולאפשר גישה שוויונית בהרבה ל"נשק" הדרוש לטיפול במגפה, כלומר לחיסונים.
בנאומו בכינוס השנתי של הארגון אמר גוטרש כי הקורונה הביאה "צונאמי של סבל לעולם", וציין שיותר מ-3.4 מיליון בני אדם מתו מהנגיף וכחצי מיליארד מיליון משרות נעלמו מהשוק העולמי מאז פרוץ המגפה בסוף 2019. "האנשים החלשים ביותר הם אלה שנפגעים יותר מכול, ואני חושש שאנחנו רחוקים מהסוף", אמר לבאי הכינוס. "אם לא נפעל, נתמודד עם מצב שבו מדינות עשירות מחסנות את רוב תושביהן ופותחות את הכלכלה שלהן – בעוד הנגיף ממשיך לגרום סבל קשה על-ידי הדבקות והיווצרות של מוטציות במדינות העניות ביותר. התפרצויות נוספות עלולות לעלות בחייהם של מאות אלפי בני אדם ולהאט את ההתאוששות של הכלכלה העולמית. את נגיף הקורונה אי אפשר לנצח בשיטה של 'כל פעם מדינה אחת'".