3 צפייה בגלריה
שרה נתניהו בנימין נתניהו אביחי מנדלבליט
שרה נתניהו בנימין נתניהו אביחי מנדלבליט
שרה נתניהו, בנימין נתניהו ואביחי מנדלבליט
(צילום: אלכס קולומויסקי, עמית שאבי, דנה קופל)
היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מסר היום (ראשון) הודעה מעדכנת לבג"ץ בנוגע להחזרת הכספים שקיבל ראש הממשלה בנימין נתניהו מבן דודו, נתן מיליקובסקי, וכתב כי על הוועדה לבחון אם הכספים שהתקבלו לכאורה עבור הגנתה המשפטית של רעייתו שרה הם למעשה טובת הנאה לראש הממשלה עצמו.
נזכיר כי בתחילת חודש יולי קבעה ועדת ההיתרים שעל נתניהו להשיב 30 אלף דולר מתוך 300 אלף דולר שקיבל מבן דודו נתן מיליקובסקי, מכיוון ש-270 אלף דולר נוצלו לטובת הגנתה המשפטית של רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו.
3 צפייה בגלריה
נתן מיליקובסקי
נתן מיליקובסקי
נתן מיליקובסקי
(צילום: MICHAEL FALCO / NYT)
מנדלבליט כתב כי "בכל הנוגע לסכום של 270 אלף דולר, ששולם לפי הנטען לסיוע בהגנתה המשפטית של רעיית ראש הממשלה, הרי שבמקרה מסוג זה נכון היה כי ועדת ההיתרים תבחן תחילה אם לגוף הדברים מדובר בטובת הנאה הניתנת למעשה בעקיפין לראש הממשלה עצמו".
לשיטת היועמ"ש, פרשנות מצמצמת מדי של החוק שקובע כי "שר לא יקבל טובות הנאה" עלולה להוביל במקרים מסוימים להפרת הכללים בדרך שלקבלת טובות הנאה על-ידי קרובי השר, שמהן נהנה השר.
עוד הודיע היועמ"ש כי נערך הסדר ניגוד עניינים עם איש העסקים ספנסר פרטרידג' בשל טיב יחסיו עם נתניהו, וכי העובדה שהוא עד תביעה נגד נתניהו אינה משפיעה על ההסדר. יש לציין כי לפי עמדת היועמ"ש שהוגשה בעבר לועדת ההיתרים, הוא סבור שאין לאשר את קבלת המימון של 10 מיליון דולר מפרטרידג', מכיוון שהדבר מנוגד לחוק המתנות, ואין זה חוקי לקבל מתנה בשיעור כה גבוה - גם מחברים.
3 צפייה בגלריה
המיליונר ספנסר פרטרידג' עם רה"מ בנימין נתניהו
המיליונר ספנסר פרטרידג' עם רה"מ בנימין נתניהו
המיליונר ספנסר פרטרידג' עם רה"מ בנימין נתניהו
(צילום: דוד רובינגר)
בתנועה לאיכות השלטון, שעתרה לבג"ץ בטענה שנתניהו צריך להחזיר את כל 300 אלף הדולרים שהתקבלו ממיליקובסקי אמרו על הודעת היועמ"ש: "מתן 'מתנה' בשווי כמעט מיליון שקל, לרעיית ראש הממשלה, היא מתנה לראש הממשלה עצמו. צר לנו שהוועדה בחרה שלא לרדת לעומקם של דברים, ואפשרה למעשה פרקטיקה של הענקת מתנות לשר בדרך של הענקת מתנות לרעייתו. אנו מברכים על עמדת היועץ, ומקווים כי בית המשפט יורה לוועדה לשוב לשולחן ולקבל החלטה מנומקת המבוססת על תשתית עובדתית ומשפטית מלאה"