1 צפייה בגלריה
רוחמה סעד ו נירית שוויד סייעות התעללות ב פעוטות ב שפלה רמלה
רוחמה סעד ו נירית שוויד סייעות התעללות ב פעוטות ב שפלה רמלה
הסייעות החשודות, רוחמה סעד ונירית שוויד
(צילום: נדב אבס )
שעות אחרי הארכת מעצרן של רוחמה סעד ונירית שוויד, הסייעות בגן בשפלה החשודות בתקיפת פעוטות בגן ילדים, החלו הורי הפעוטות לחבר בין התנהגות הילדים בבית לבין מה שחוו בגן. "בשבועות האחרונים הוא החל ממש לדבר, להגיד משפטים. יום אחד הוא חזר מהגן ואמר שנירית הרביצה לו, אבל ביקשה לשמור על זה בסוד", שחזרה חן ספיר, אמו של אחד הפעוטות בגן.
"הוא היה מתעורר באמצע הלילה בבכי. לא משנה אם אני או אביו ניגשנו אליו, הוא לא היה מפסיק", הוסיפה חן. "היו פעמים שהוא היה דופק את הראש ברצפה או נושך ומכה אותי ואת אביו. זה הילד הראשון שלנו ולא הבנו מה קורה. אפילו הלכנו למרכז להתפתחות הילד כדי למצוא את הסיבה".

היא אמרה כי הילד סיפר לה רק לפני ימים ספורים שילדה בגן הכתה אותו, וכשפנתה לסייעת רוחמה הוא השתתק וסירב לדבר. "פניתי לרוחמה והיא אמרה לי שהיא לא יודעת על מה מדובר. היא ניגשה אליו ושאלה אותו, אך הוא עמד מולה מפוחד ולא ענה. רק כשיצאנו מהגן הילד שוב דיבר", סיפרה האם. "אני מנסה להשיג טיפול לילד שלי. אני עדיין לא יודעת מה הוא עבר".
האם הוסיפה כי בנה היה מתארח באופן קבוע בביתה של רוחמה, שהשגיחה אחריו אחרי שעות הלימודים בגן, ואמרה כי היא לא יודעת מה קרה שם. "היא הייתה היחידה שסמכתי עליה בגן. נתתי לה את הילד בידיים. היא הוציאה אותו מהגן ושמרה עליו בביתה. בסרטונים התגלה לנו שטן. לא ידענו מה עוברים הילדים שלנו ואיזה נזקים הם עשו לילדים שלנו ולנפש התמימה שלהם".

בשעות הלילה חסמו עשרות הורים ובני משפחה של ילדי הגן בכיכר ברחוב שושנה דמארי ברמלה. ירון, אביו של אחד הילדים מהגן, אמר: "אנחנו מוציאים את מה שיש לנו על הלב. קשרו לילדים שלנו את הידיים ואנחנו רוצים שאנשים ידעו על זה. דיברנו בקבוצת ההורים והחלטנו לעורר את הנושא".
אתמול בשעות הבוקר, נזכיר, התאספו הורי הגן בביתו של אחד הילדים שמצא תיעוד ממצלמות הגן, שבו נראו הסייעות מתעללות בפעוטות. "רואים שם זריקת ילדים על הרצפה, השכבת ילדים על הגב בחוזקה, זריקת מגבות ומגבונים על הילדים", סיפרה אחת האימהות על התיעוד. "רואים שהיא גם מרביצה לילדים עם קופסת מגנטים". הבוקר הוארך מעצרן של הסייעות החשודות בהתעללות בילדים בשלושה ימים.