בית משפט המחוזי בירושלים קיבל את ערעור המשטרה והאריך אתמול (יום ג') את מעצרו של סגן מפקד מרחב ירושלים במד"א, אבי חובב, בחמישה ימים.
במקביל, הורה בית משפט השלום לשחרר שלושה חשודים במעורבות בפרשת בדיקות הקורונה הפיראטיות שנחשפה בתחקיר ynet - מרדכי אפללו, אריה כץ ואוהביה שרעבי - למעצר בית. המשטרה הגישה בקשה לעכב את ביצוע השחרור, והחלטה סופית תתקבל היום בבית המשפט המחוזי. בנוסף צו מעצר הוצא נגד אחד החשודים שנמלט לחו"ל.
נציג המשטרה טען בדיון בעניינו של חובב שמדובר במאות בדיקות שערך, כולל למפעל מזון, ואת הכסף ביקש שיעבירו לארגון אחר, כי הוא עצמו לא יכול להוציא חשבונית ובעל העסק היה צריך קבלה. לעניין השיבוש, טוענים במשטרה, כי "מהרגע שהתפרסם הסיפור בתקשורת, חובב מחק את כל הטלפון שלו. כמו כן, חובב הנחה את שרעבי למחוק הודעות מפלילות".

עורכת דינו של חובב, שילה ענבר, אמרה בדיון: "מדובר באדם שמגיל 15 מתנדב במד"א. הוא הקדיש את כל חייו להצלת חיי אדם. מפרוץ מגפת הקורונה הוא עובד ימים כלילות על מנת להקטין את התחלואה".
הפרשה נחשפה ב-ynet בחודש שעבר. בין היתר תיעדנו מתנדב בכיר במד"א מאזור ירושלים שמתאם בדיקת קורונה "אנונימית" תמורת מאות שקלים. בהמשך, בעקבות הפרסום נפתחה חקירה שהובילה למעצר סגן מפקד המרחב. הרשת, על פי החשד, גלגלה עשרות אלפי שקלים.
נציג המשטרה טען בדיון בעניינו של אוהביה שרעבי כי החשוד "העביר בדיקות לרמאללה, מסר כספים וקיבל את תוצאת המעבדה אשר גם כאשר הייתה חיובית לא טרח לעדכן את משרד הבריאות על כך".
עוד נטען כי שרעבי התחלק עם אבי חובב בכספים עבור הבדיקות הפיראטיות והיה קבלן הביצוע. חלק מהבדיקות החשוד הצליח להכניס לבדיקה על חשבון בדיקות של מד"א. כאשר התבקש לספק חשבונית, אמר שחשבונית תסופק - והתשלום הועבר דרך חברה שלישית.

סנגורו של שרעבי, עו"ד שמעון מור יוסף, אמר: "הבכיר במד"א אבי חובב הוא לא מפקד זוטר. אשתו של אבי היא ראש הלשכה של מנכ"ל מדא אלי בין. חובב הוא זה שאחראי במילה שלו לקבל או להוציא עובד. הוא הרוח החיה בכל הסיפור. ברור שאין מעשה מזימה או קנוניה בין מתנדבים שאמרו בואו נעשה חלטורה על מד"א".
בעניין החשוד אפללו (המוכר גם כמוטי אפל) נטען כי על פי החשד, חלק מהבדיקות שדגם כלל לא הגיעו למעבדה, מכיוון שהוא השליכן לפח. "מהחקירה עולה תמונה כי אנו נוגעים רק בקצה הקרחון", טען החוקר המשטרתי בדיון, והוסיף כי גם אפל מחק תוכן מהטלפון שלו.
השופט אמר בהחלטתו כי "מדובר בקשר רב ממדים בהיקף שבגדרו נגנבו כספים מאנשים בגין בדיקות קורונה פרטיות. תוצאות הבדיקה נמסרו לאנשים באופן שאינו נכון והתוצאות לא הגיעו לידי משרד הבריאות ולא בוצעו חקירת אפידמיולוגיות".