יו"ר ימינה נפתלי בנט התייחס היום (ב') בוועידת "האנשים של המדינה" של ynet ו"ידיעות אחרונות" ליחסיו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהשאיר אותו באופוזיציה חרף שמירתו על הבלוק ומכתבי הנאמנות שעליהם חתם עבורו. הוא חזר על כך שהוא לא פוסל ישיבה עם נתניהו: "אני לא מונע מרצון לנקום בפוליטיקאים אלא מאהבה לאזרחי ישראל".
אמרת על בצלאל סמוטריץ' שהוא ילד כאפות של נתניהו. אולי אתה בעצם ילד הכאפות שלו? "מי שהכי סובל מהמשך השלטון הזה זה כלל אזרחי ישראל, זה כבר לא עניין פוליטי. שלטון של 12 שנה שאיבד שליטה בנגב, בגליל. השלטון הזה לא נותן שירותים טובים לאזרחים. תחתיו מחירי הדיור עלו 12 שנה. מישהו חושב שעכשיו זה יקרה?".
על המתקפות נגדו אמר: "בשבועות האחרונים זה פשוט לא ייאמן. יש את נתניהו, ששנים עושה את זה, וגדעון סער שעשה עכשיו קמפיין אנונימי".
אבל הציע הפסקת אש. "אחרי שהוא התגלה ונחשף. אני ממשיך בקו שלי. אני מאמין שהבחירות האלה הן על לאן לוקחים את ישראל. אפשר להפוך את ישראל לגן עדן לאזרח. תחשבו שאתם במלון 5 כוכבים".
1 צפייה בגלריה
ועידת ידיעות אחרונות ו  - ynet  בנייני האומה ירושלים 2021
ועידת ידיעות אחרונות ו  - ynet  בנייני האומה ירושלים 2021
בנט. "את נתניהו אפשר להחליף רק מימין"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
אתה מעריך שראש הממשלה הבא יהיה נתניהו? "את נתניהו אפשר להחליף רק מימין. אני מתכוון להחליף אותו".
איך? יש לך 10 מנדטים. "אני בקאמבק-בנט".
אם תגיד שלא תשב איתו זה יביא לך את הקאמבק הכי טוב. "יש היום לישראל שתי אפשרויות – להמשיך בקו של מדינה מדשדשת עם נתניהו, עם ההסתדרות של מירי רגב וכו', או לקחת את ישראל להיות כמו סינגפור, מדינה מתוקתקת עם מסים נמוכים ושירות מעולה".
סער יכול להיות ראש ממשלה? "אני לא נותן ציונים. הוא לא שמאלן. זו עובדה. האם הוא אדם לגיטימי? בהחלט. אני רוצה לשכנע אנשים, קוראים לזה דמוקרטיה. אתה בא ומסביר למצביעי הליכוד 'איתי תקבלו ממשלת שינוי לאומית, לא ממשלת שמאל ולא דשדוש".
היית שוכר עובד שלא מתחייב? "אני מתחייב לדבר אחד – הבאת שינוי מבלי להביא את השלטון לשמאל".

אתה קורא לאחדות, לפיוס, לשנות את השיח בחברה הישראלית. איך זה מסתדר עם זה שבכנסת הבאה, אם תקום ממשלה בראשות נתניהו, אתה תשב עם איתמר בן גביר ונציגי נעם בכנסת? "הם לא במפלגה שלי, אני לא הולך לתת ציונים".
אבל תשב איתם בקואליציה? "כל מי שיהיה בעד מדינה יהודית ודמוקרטית מוזמן לקואליציה בראשותי. הדור הצעיר לא יודע שיכול להיות היום שאחרי ביבי. תדמיינו - מדינת ישראל תשרוד, אלחץ את היד של נתניהו, אגיד תודה. יהיה יותר מוצלח פה ביום שאחרי נתניהו אם בנט יחליף אותו".
גדלנו באותה שכונה, ואני תוהה מה אימא שלך אומרת על המצב שלך עם ביבי. היא לא שאלה למה אתה לא אומר שלא תשב איתו וזהו? "אמא שלי מקסימה, יש לה עין טובה. אין לה את השנאה. גם לי אין. זו בעיה לפוליטיקאי, אגב, כשאין לך את חוש השנאה".
לנתניהו יש שנאה כלפיך? "אני לא פסיכולוג שלו. אני מסתכל על הפעולות".
איך אתה יכול לסלוח לו אחרי שדיבר ככה על אשתך? "בחודשיים האחרונים מועמד אחר טינף עליי. אלה מטנפים. אני לימדתי את הילדים שלי חוק: כשמקללים ויורדים - תקום ותעשה מה שנכון. אני לא מונע מנקמות, אני בא להנהיג את הציבור הישראלי בצורה ממלכתית".