3 צפייה בגלריה
פעילות מפקד מפקדת "אלון" בפיקוד העורף
פעילות מפקד מפקדת "אלון" בפיקוד העורף
ייתכן שגם בקבינט הקורונה בצהריים לא יוצגו נתונים. מפקדת הקורונה של צה"ל
(צילום: דובר צה"ל)
משרד הבריאות לא פרסם הבוקר (ראשון) את נתוני התחלואה מסוף השבוע בעקבות תקלת מחשוב בגלל המעבר לשעון החורף. כתוצאה מהתקלה, לא הוצגו נתונים עדכניים בהערכת המצב המשותפת של משרד הבריאות ופיקוד העורף, וגורמים במשרד הביעו חשש כי אם התקלה לא תתוקן - ייתכן שגם בישיבת קבינט הקורונה בצהריים לא יוצגו נתונים.
בהודעה חריגה שפרסם המשרד נכתב כי "עקב תקלה טכנית 'תמונת המצב' הבוקר תתעכב. אנחנו פועלים לפתרון התקלה, ונמשיך לעדכן". העדכון היומי של פיקוד העורף ולנציגי קופות החולים שנערך מדי יום בשעה 09:00 נותר ללא נתונים מעודכנים בשל התקלה.

3 צפייה בגלריה
בית ספר ניצני אשכול
בית ספר ניצני אשכול
בלי נתוני תחלואה? קבינט הקורונה ידון על מתווה החזרה לבתי הספר
(צילום: בראל אפרים)
בשעה 14:00 יתכנס קבינט הקורונה לדיון נוסף במתווה לחידוש הלימודים - כשברקע חוסר הסכמה בין משרדי הבריאות והחינוך לגבי שיטת הקפסולות בכיתות א'-ב'.
פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, אמר מוקדם יותר בריאיון לאולפן ynet כי הוא מקווה שבשבוע הבא ישראל תגיע ליעדי התחלואה ומקדמי ההדבקה כדי שיתאפשר לפתוח את כיתות א'-ד' - אך ציין כי הוא עדיין מנהל דיונים עם משרדי האוצר והחינוך.
הבוקר הגיש צוות המומחים של גמזו את המלצותיו לקראת קבינט הקורונה - וקרא לחדש את הלימודים בכיתות א'-ד' בקפסולות ביישובים שנערכו לכך. למרות ההמלצה, המומחים הסכימו כי הילדים מדבקים ונדבקים גם אם בשיעורים פחותים ממבוגרים צעירים, ואמרו כי אין סיבה להתפשר על תנאי לימודים שיסכנו את התלמידים ואת משפחותיהם בזמן שעדיין מתקיימת הדבקה מפושטת בקהילה.
עם זאת, המחלוקת על חידוש הלימודים עדיין לא נפתרה. שר החינוך יואב גלנט טוען כי חזרה בקפסולות דורשת תוספת של 5 מיליארד שקל, ובמשרדו טוענים כי כל תוכנית שתיקבע על-ידי משרד הבריאות ותתוקצב על-ידי משרד הבריאות - תמומש.
3 צפייה בגלריה
מחסום מאולתר ב מג'דל שמס
מחסום מאולתר ב מג'דל שמס
מחסום בכניסה למג'דל שמס, בסגר הראשון
(צילום: AFP)
גמזו צפוי לבקש מהקבינט להטיל סגר על מג'דל שמס ופוריידיס, בעקבות עלייה בתחלואה ביישובים הללו. "שמתי לב שיש חידוש של החתונות, זה גורם לערים רבות להגיע למצב של תחלואה גבוהה", הסביר.
"אנחנו כרגע נמצאים במג'דל שמס ובפוריידיס שבצבע אדום בוהק - מה שאומר תנאי סגר. אנחנו נביא היום לוועדת השרים לאזורים מוגבלים בקשה של סגר, עם כל המאפיינים שהיו על ערים אחרות בדיוק לפני שבוע. אין לנו ברירה".