אזעקת צבע אדום נשמעה בשעה 6:23 הבוקר (יום ב') בשדרות וביישובים בעוטף עזה, לאחר שאמש נורו שתי רקטות אל אשקלון. גם בבוקר, כמו בירי אמש, הופעלה מערכת כיפת ברזל - שיירטה את אחת משלוש הרקטות שנורו. בתווך תקף הלילה צה"ל עמדות צבאיות של חמאס ברצועת עזה. כל זה בעיצומה של מתיחות ביטחונית והיערכות נרחבת לקראת יום ירושלים.
הבוקר נשמעה האזעקה בשדרות וכן בניר עם, ארז, מפלסים, איבים, כפר עזה וסעד. דקות לאחר מכן נמסר על סגירת מעבר ארז. הלילה נמסר מדובר צה"ל כי "טנקים של צה״ל תקפו מספר עמדות צבאיות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה, בתגובה להפרחת בלוני התבערה והנפץ במהלך הימים האחרונים וירי הרקטות משטח רצועת עזה לשטח ישראל מוקדם יותר הערב".
כתוצאה מירי הרקטות אמש, שאחת מהן יורטה על ידי כיפת ברזל, החליקה צעירה בת 26 בריצה למרחב המוגן ונפצעה קל, ותושבת אשקלון בת 49 לקתה בחרדה. שתיהן טופלו בחדר המיון בבית החולים ברזילי בעיר.
1 צפייה בגלריה
יירוט הרקטות באשקלון
יירוט הרקטות באשקלון
יירוט הרקטות מעל אשקלון, אמש
(צילום: דדי פולד)
תושבי אשקלון נכנסו למרחבים המוגנים לאחר שהאזעקה נשמעה ב-21:11. לפני חצות זוהו שני שיגורים כושלים משטח רצועת עזה שנפלו בשטח הרצועה. התרעה הופעלה ביישומון בלבד.
יום של אש, עשן ונזקים כבדים לשדות עבר על יישובי עוטף עזה אתמול, לאחר שכ-40 שריפות שנגרמו מבלוני תבערה כובו. מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף רסאן עליאן הודיע כי בתום שורת הערכות מצב ביטחוניות הוחלט על סגירת מרחב הדיג ברצועת עזה. בתגובה להחלטה מאיימים בעזה להגביר את קצב הפרחת בלוני התבערה.

ההחלטה נכנסה לתוקף באופן מיידי ותימשך עד להודעה חדשה. מתאם הפעולות בשטחים אמר כי הסיבה לסגירת מרחב הדיג היא "הירי הרקטי והמשך הפרחת בלוני התבערה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, המהווים הפרה של הריבונות הישראלית". עוד אמר כי "ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה כלפי מדינת ישראל, והוא יישא בהשלכות לאלימות המופעלת נגד אזרחי המדינה".
תנועת הרכבות הופסקה בין אשקלון לנתיבות בשל שריפה, אך חודשה בהדרגה בסביבות 16:00 באישור גורמי הכיבוי והמשטרה. מאוחר יותר אותר בלון עם חפץ חשוד ליד מסילת הרכבת באזור גבים.
המתיחות מורגשת גם בירושלים: כוחות משטרה עצרו אתמול שלושה חשודים במהלך הפרת סדר אלימה בכניסה לאוניברסיטה העברית בהר הצופים בירושלים. מהמשטרה נמסר כי מאות מתפרעים יידו אבנים לעבר כוחות המשטרה. שלושה שוטרים נפצעו. העימותים, החריגים מבחינת מיקומם, התרחשו בכניסה לשערי האוניברסיטה העברית - והיו מעורבים בהם פלסטינים משכונת עיסאוויה.
פורסם לראשונה: 21:15, 09.05.21