עדכון: בתביעת דיבה שהגיש סיקסיק, קבע בית הדין ביום 24.11.22 כי לא הוכח שהתובע נהג שלא כשורה בארגון האירועים בחוף הים בראשון לציון, וכן שאמירותיו של הנתבע בנושא, לשניים מהגורמים במשטרה, הינן בגדר לשון הרע.
סיקסיק יפוצה בסך 30 אלש"ח בגין הוצאת לשון הרע בצירוף 5 אלש"ח בגין שכר טרחת עורכי דינו. באשר לקליטתה של זיידמן לתפקיד במוקד 105, לא הוכחה אמירה מצד הנתבע כמו גם לקישור שבין גיוסה למשטרה ובין סיקסיק.

יחידת אתג"ר בלהב 433 קיימה אירוע גדול לשוטרים במתחם פרטי בחוף הים בראשון לציון ובחינם - אף שהעירייה הייתה נתונה באותה עת לשתי חקירות של להב 433. עבור אזרחים מן היישוב, קיום אירוע כזה יכול היה להסתיים בחקירה פלילית.
3 צפייה בגלריה
להב 433
להב 433
חשדות חמורים לקבלת טובות הנאה. הפרשה נחשפה בעקבות תביעת דיבה
(צילום: אוראל כהן)
האירוע התקיים ב-2018, בשעה שכבר התנהלו שתי חקירות נגד העירייה. כאשר נחשף האירוע, נטען כי מפקד יאח"ה באותה תקופה כורש ברנור נתן אישור לקיום האירוע. אך בתצהיר שהוגש לבית המשפט אמר תת-ניצב ברנור כי "לא אישרתי מעולם". אם לא די בכך, מסמכים שנחשפים כעת ב-ynet מעלים חשש לחתימה של בכיר על מסמך כוזב שמסתיר את מהות האירוע.
קרב גרסאות מביך בבית המשפט בין קצינים בכירים במשטרת ישראל, חושף כי דווקא ביחידת הדגל של המשטרה בכיריה מאפשרים לעגל פינות, ולקבל טובות הנאה ועוד מגוף שנמצא תחת חקירתם. הסיפור לא היה נחשף אלמלא תביעת דיבה שהגיש בכיר בלהב 433 לשעבר סגן-ניצב אבי סיקסיק נגד בלש זוטר – לאחר שזה העלה חששות לגבי טוהר מידות הקשור לאותו אירוע. בשבוע שעבר נמסרו תצהירי עדות ומסמכים אשר חושפים קרב גרסאות בין בכירים ביחידה וכן חשדות חמורים לקבלת טובות הנאה אסורות ביחידה הרגישה ביותר במשטרת ישראל.
בתביעתו, טוען סיקסיק כי שני אירועים שערכה יחידה בלהב, ללא תמורה, במתחם סגור של אגף החופים בעיריית ראשון לציון במקביל לחקירות נגד העירייה, שהתקיימו בתיווכו לכאורה, היו תקינים. עוד הוא טוען כי אחד מהם אף זכה לאישור מפורש של ברנור שניתן לניצב משנה ביחידה – חנן אדרי.
3 צפייה בגלריה
עיריית ראשל"צ נתונה תחת שתי חקירות של להב 433, אבל זה לא הפריע ליחידת אתגר מלהב 433 לקיים אירוע גדו
עיריית ראשל"צ נתונה תחת שתי חקירות של להב 433, אבל זה לא הפריע ליחידת אתגר מלהב 433 לקיים אירוע גדו
התצהיר של תנ"צ ברנור
במסמכים שהגישו לבית המשפט עורכי דינו של הבלש, אמיר טיטונוביץ ואפרת עקל-אזולאי, מודה המשטרה כי לא הועברה תמורה עבור קבלת המקום. כמו כן, הוגש טופס הבקשה המקורי שמילא נצ"מ אדרי טרם האירוע, ממנו עולה חשד לכאורה כי אדרי לא דייק, בלשון המעטה, בדיווח למפקד להב 433 בכך שכתב שהאירוע ייערך ב"חוף ראשון לציון" מבלי לפרט אודות קבלת המתחם, על אף פקודות משטרה מחייבות לפרט בעניין.
באופן תמוה, ועל אף טענות סיקסיק המפורשות בתביעה לפיה נצ"מ אדרי שהיה זה שביקש וקיבל מברנור את "האישור" – אדרי איננו מעיד בתביעה.
עו"ד אמיר טיטנוביץעו"ד אמיר טיטנוביץ
בשבוע שעבר הגיש תנ"צ ברנור, האיש שהיה אחראי על חקירת עיריית ראשון לציון, תצהיר לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב. בתצהיר הוא מכחיש באופן גורף את טענת סיקסיק, וטוען כי לא היו דברים מעולם ואף לא היה מתפקידו להעניק אישור שכזה. יתרה מכך, בתצהיר מודה ברנור, כי לאחת החקירות שניהלה יאח"ה נגד עיריית ראשון לציון אף היה קשר ישיר לאגף החופים בעירייה שהעניק ליחידה את המתחם פעמיים ללא תמורה.
עו"ד אמיר טיטנוביץ', בא כוחו של הנתבע, התייחס לתצהירים שנחשפו בבית המשפט: "לא העלינו בדעתנו עד כמה רבות יהיו העובדות המטרידות, שיתגלו בנוגע להתנהלותם של קציני משטרה בכירים כל כך. הדברים מטרידים מאוד ומחייבים בדיקה יסודית. אני נחרד מהידיעה שאלו מפקדי יחידת העל - 'קודש הקודשים' - של משטרת ישראל".
ממשטרת ישראל נמסר: "מטבע הדברים, ובשל תביעה המתנהלת בימים אלה בבית המשפט ושהמשטרה אינה צד לה, אנו מנועים מלהתייחס לנושא".