2 צפייה בגלריה
רון חולדאי
רון חולדאי
רון חולדאי. "אפתח בתחילת פברואר את מוסדות התרבות למתחסנים"
(צילום: הדר יואביאן )
על רקע הודעתו של ראש העיר תל אביב ויו"ר מפלגת "הישראלים" רון חולדאי כי החל מפברואר בכוונתו לפתוח לפעילות את כל מוסדות התרבות בעיר עבור מתחסנים בשתי מנות, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה רז נזרי שיגר הערב (ראשון) מכתב לשר התרבות והספורט חילי טרופר - וקבע כי אין בסמכותם של ראשי ראשויות לעשות זאת. לקריאת המכתב המלא לחצו כאן.
המשנה ליועמ"ש הבהיר במכתב כי הדרך המשפטית לפתוח לציבור את מוסדות התרבות היא באמצעות ביטול האיסור או אי-הארכת תוקפו בידי הממשלה, "ומובן כי כל עוד האיסור עומד בתוקפו, רשות מקומית - גדולה ונכבדה ככל שתהא - אינה רשאית לעשות דין לעצמה ולגבש באופן עצמאי כללים להחזרת ענף התרבות לפעילות".

2 צפייה בגלריה
הפגנה של עולם התרבות מול מעון רה"מ בבלפור
הפגנה של עולם התרבות מול מעון רה"מ בבלפור
הפגנה של אנשי התרבות מול מעון רה"מ בבלפור
(צילום: שלו שלום )
נזרי ציין כי בימים אלה משרד הבריאות פועל בתיאום עם משרד התרבות ועם היועץ המשפטי לממשלה לשם גיבוש מתווה של "תו ירוק", שנועד בין היתר להחזיר את מוסדות התרבות לפעילות - כאשר המצב הבריאותי יאפשר זאת בהתאם להחלטות הממשלה והכנסת.
מכתבו של נזרי מגיע בין היתר על רקע ההודעה של ראש הממשלה נתניהו ושר התרבות חילי טרופר כי עולם התרבות יהיה הראשון שייפתח, שלאחריה חולדאי הכריז כי "בתחילת פברואר אפתח את כל מוסדות התרבות בתל אביב לכל מי שקיבל שני חיסונים".
בלשכת שר הבריאות יולי אדלשטיין זעמו על חולדאי: "עושה פוליטיקה על חשבון בריאות הציבור", אמרו, "ההפקרות של רון חולדאי, שהתחילה בחלוקת חיסונים בניגוד להחלטת ועדת התיעדופים המורכבת מאנשי מקצוע בלבד, וממשיכה בפתיחת מקומות באופן מסוכן, היא שערורייתית וצריכה להדליק נורת אזהרה לכל אזרח שבריאות הציבור חשובה לו".
שר התרבות טרופר הגיב לביקורת של חולדאי במעין עקיצה: "אני שמח על כל דמות ציבורית נוספת שבוחרת להעלות על נס את חשיבות התרבות, אך מוטב שזה לא יהיה לצורכי בחירות אלא מתוך תפיסה אחראית ואמיתית. כשמדובר בממלכתיות ובבריאות, אני מציע לכולם להניח את הפופוליזם בצד".