שבוע לאחר פרסום פרשת ההתעללות של שוטרי מג"ב בשוהים בלתי חוקיים (שב"חים) ליד מעבר מיתר, ביישובים הפלסטיניים עדיין מדברים בזעם על המעשים. הפלסטינים דורשים עונש קשה לחמישה שוטרי מג"ב שהיו מעורבים בפרשה. אחד המותקפים אמר היום (רביעי) כי "הם הכו אותנו מכל הלב, ומתוך רוע, תוך כדי שהם צוחקים. הם נהנו כאילו שהם היו בתחרות מי מכה יותר".

6 צפייה בגלריה
מונתסר אלפכורי אחד מהעובדים הפלסטינים שחוו אלימות מצד שוטרי מג"ב במעבר מיתר
מונתסר אלפכורי אחד מהעובדים הפלסטינים שחוו אלימות מצד שוטרי מג"ב במעבר מיתר
"לקחו את הכסף - והכו אותנו". אלפכורי
6 צפייה בגלריה
שוטרי מג"ב מכים ודורכים על פניהם של פועלים פלסטינים
שוטרי מג"ב מכים ודורכים על פניהם של פועלים פלסטינים
"השוטרים תכננו להמשיך ולהחריף את האלימות". תיעוד ההתעללות
השב"חים שהותקפו הם תושבי חברון והאזור. אחד מהם אמר היום בשיחה עם ynet כי "אני עדיין פגוע, לא ציפיתי שזה יקרה לי. עד היום אין לי כוח לצאת מהבית. כולם מדברים על המקרה, אני חי בחשש ולא יודע מה לעשות".
בריאיון שפורסם עם פלסטיני נוסף שנפגע, מונתסר אלפכורי (21), ברשת "קודס אלאכבאריה" הוא אמר כי "מה שראיתם זה רק חלק ממה שקרה, הם הכו אותנו במשך יותר משעה וחצי".
אלפכורי פירט את הנסיבות שהובילו אותו לחצות את הגדר באופן לא חוקי: "מגפת הקורונה התפשטה בשטחים, ובמיוחד בחברון, והמצב הכלכלי היה קשה מאוד. לא הייתה לנו עבודה ולא היה איך לפרנס את המשפחה, אז החלטנו לצאת לעבוד באזור רהט. יצאנו מחברון והגענו למחסום בערך בשעה 12:00, וכשיצאנו כדי להמשיך לרהט ראיתי שני אנשי מג"ב שיצאו מאחורינו, ועוד שניים אחרים מקדימה".
6 צפייה בגלריה
שוטרי מג"ב מכים ודורכים על פניהם של פועלים פלסטינים
שוטרי מג"ב מכים ודורכים על פניהם של פועלים פלסטינים
"אמא שלי נפגעה". תיעוד ההתעללות
לדבריו, "השוטרים דרשו מאיתנו להוריד את התיקים. ביקשנו מהם להזמין משטרה, שאחראית על אכיפת החוק, אבל הם סירבו. הם הורידו את התיקים שלנו, לקחו את הכסף שהיה לנו בכיס והתחילו להכות אותנו".
הוא הוסיף: "הם הכו אותנו ברגליים ובידיים, ודרכו על הבטן והגב שלנו. אמרתי להם שאני סובל מאסטמה, אבל כלום לא עזר. הם גררו אותנו מהרגליים עד הניידת, שם הם הוציאו כלים חדים ומקלות והתחילו להכות אותנו באמצעותם. הם הכו אותנו מכל הלב, ומתוך רוע, תוך כדי שהם צוחקים. הם נהנו כאילו הם היו בתחרות, רצו להראות מי מכה יותר. הם צחקו מי פוגע בנו יותר".
אלפכורי אמר כי כשחזר לבית לא סיפר לאיש על שעבר. "פחדתי על הרגשות של המשפחה שלי, אמא שלי קצת מתרגשת. אם היא הייתה שומעת על מה שקרה אולי היה צריך לפנות אותה לבית החולים. אתמול או שלשום כשהייתי בבית שלחו לי את הסרטון שבו הראו איך הכו אותי. שאלתי אותם מי פרסם את זה, ואמרו לי שהוא פורסם בתקשורת ומופיע ברשתות החברתיות בתפוצה רחבה. הייתי בהלם, אני ואמא שלי נפגענו נפשית".
6 צפייה בגלריה
שוטרי מג"ב מכים ודורכים על פניהם של פועלים פלסטינים
שוטרי מג"ב מכים ודורכים על פניהם של פועלים פלסטינים
שוטרי מג"ב מכים ודורכים על פניהם של פועלים פלסטינים
"הם התגאו מי הכה אותנו יותר", הוסיף אלפכורי. "היו גאים בכך שהם מתעללים בעובד פלסטיני. הם הראו איך משפילים את האזרח הפלסטיני בשגרת חייו, בדרך לעבודה, כאילו אנחנו לא יכולים להגיש תלונה".
בשבוע שעבר הגישה המחלקה לחקירות שוטרים כתב אישום נגד השוטרים המעורבים בפרשה. השוטרים, עמית אדרי (21) משדרות, טל מזרחי (20) מאשדוד, אורי מדינה (20) מנתיבות, רפאל חזן (20) ממושב נווה מיכאל ולידור צפרירי (19) ממושב פטיש מואשמים בעבירות של שוד מזוין, הפרת אמונים, תקיפה בנסיבות מחמירות, התעללות בחסר ישע ועבירות נוספות, כל אחד לפי חלקו.
לפי כתב האישום, שהגישה עו"ד עדי וולנרמן, השוטרים ניצלו את סמכויותיהם ומעמדם כדי לשדוד כספים מפלסטינים שנכנסו דרך הפרצה בגדר ההפרדה ליד מעבר מיתר. כל זאת הם עשו בזמן שהיו בניידת משטרתית ובמסגרת תפקידם. בחלק מהמקרים הם אף תקפו את הפלסטינים, כיוונו לעברם נשק, ערכו עליהם חיפושים ותיעדו הכל בסרטוני ווידאו. בסוף המשמרת, על אף שהיו בתפקיד, הם לא דיווחו על החיפושים שערכו ועל השימוש בכוח לשום גורם.

בכתב האישום נכתב, בין היתר, כי "הנאשמים ניצלו את חולשתם של הפלסטינים, לעתים תוך שהם מאיימים עליהם בנשק ואף מכים אותם, ומתוך הנחה שמכיוון שמדובר בשוהים בלתי חוקיים הם לא יפנו לרשויות אכיפת החוק להתלונן. בחלק מהמקרים עטו רעלות ומסכות כדי למנוע את זיהויים".
מח"ש ביקשה לעצור את הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם. עו"ד וולנמרן אמרה בבקשת המעצר כי "הנאשמים ביצעו את המעשים בזמן שהיו לבושים במדי משטרה וחמושים בנשקים משטרתיים. הם ניצלו את מעמדם ואת האמון שניתם בהם, ועשו שימוש במדיהם ובחזותם כשוטרים כדי להטיל אימה על הקורבנות ולהכניעם לצורכיהם. המעשים של הנאשמים מעידים שאין להם עכבות, והם לא חוששים לבצע מעשי עבירה קשים בחסות תפקידם המשטרתי".
היא הוסיפה: "הנאשמים חברו זה לזה לביצוע עבירות של שוד מזוין, תקיפה בנסיבות מחמירות, התעללות ועוד. הם תיעדו חלק מהמעשים בתמונות ובסרטונים, ביצעו את העבירות באופן שיטתי בהזדמנויות רבות ואף פעלו בתחכום ופיתחו 'שיטה' במטרה להסוות מפני הנשדדים את דבר הגניבה. חלק מהעבירות נעשו באכזריות ובאלימות חמורה, תוך שימוש בנשק חם לצורך ביצוע העבירה. מחומר הראיות עולה שהנאשמים אף סיכמו להמשיך בפעילות העבריינית ולשדוד פלסטינים בהזדמנויות נוספות, תוך שסיכמו על העלאת הסכומים הנגנבים והחרפת האלימות הננקטת".
ממשמר הגבול נמסר בתגובה: "אנו רואים בחומרה את המעשים הפסולים והחריגים שבגינם הואשמו הלוחמים המשרתים בחיל בשירות סדיר. ללוחמים המבצעים מעשים מעין אלו שעומדים בסתירה מוחלטת לערכי החיל אין מקום בשורותיו. בהתאם החל הליך לסיום שירותם במג"ב לאלתר, במקביל להליך המשפטי הפלילי שיתנהל נגדם".