1 צפייה בגלריה
ח"כ לשעבר כהן
ח"כ לשעבר כהן
ח"כ לשעבר כהן
(צילום: מוטי קמחי)
פרקליטות מיסוי וכלכלה החליטה לסגור את תיק החקירה נגד ח"כ לשעבר אמנון כהן, שנחשד בשוחד (מיני) ומרמה והפרת אמונים. הוא כיהן כח"כ מטעם ש"ס במשך 16 שנה, ויוחסה לו עבירה של קבלת שוחד בעל אופי מיני באמצעות איש העסקים דניאל מולקנדוב בתמורה לקידום עסקיו.
ההחלטה התקבלה על דעת המשנים לפרקליט המדינה (אכיפה כלכלית ועניינים פליליים) וממלא-מקום פרקליט המדינה עמית איסמן. במקביל הוחלט לסגור גם את תיק החקירה בעניינו של איש העסקים מולקנדוב שנחשד בחשד למתן שוחד.

תיק החקירה נגד כהן נסגר תחילה לפני שנים רבות לאחר שעסק באירועים משנת 2007. האישה המעורבת בתיק עזבה לאחר האירועים את ישראל, אך בנובמבר 2016 היא חזרה. חודש לאחר מכן היא נעצרה בביקורת הדרכונים כשהתכוונה לצאת מהארץ.
בעקבות כך החקירה חודשה, כהן אף נעצר באותה שנה ולאחר מכן שוחרר למעצר בית. מחשש שהעדה המרכזית בתיק - אזרחית זרה - תעזוב את הארץ ולא תשוב למשפט, היא מסרה לבקשת פרקליטות מיסוי וכלכלה ב-2016 עדות מוקדמת במשפט. מדובר בהליך חריג שנועד להבטיח שאם היה מוחלט בסופו של דבר להגיש כתב אישום נגד כהן, העדות שלה תהיה תקפה בבית המשפט.

"אני צריכה לקיים יחסי מין איתו"

במהלך עדותה סיפרה האישה כי קיימה לכאורה יחסים עם כהן, וטענה כי עשתה זו כי הבינה שכך מצופה ממנה מאיש העסקים שהיה בקשר איתה - ובגלל הפחד שלה ממנו.
האישה סיפרה בעדותה: "איש העסקים אמר שאמנון יבוא לבקר אותנו ושאני צריכה לקיים יחסי מין איתו. נכנסתי לקשר אינטימי עם אמנון כי פחדתי, הייתי חרדה לחיי ולבריאותי בגלל איש העסקים".
עורך דין עמית חדדעו''ד עמית חדדצילום: רפאל מזרחי
עו"ד עמית חדד, פרקליטו של כהן, מסר היום: "אנחנו שמחים ומברכים על כך שהפרקליטות קיבלה את עמדתנו וקבעה היום כי חבר הכנסת לשעבר כהן לא ביצע עבירה כלשהי. חבר הכנסת כהן, שהחליט להפסיק את פעילותו הציבורית נוכח החשדות, יוכל כעת לחזור לשגרת חייו ואולי אף ישוב לשרת את הציבור באותה תחושת שליחות כבעבר".