"אני כל הזמן מגבילה את הילדים שלי, אני אימא לא פשוטה, הם תמיד אומרים לי 'אימא, תרפי'. ביום חמישי אמרתי לאריאל 'אתה לא הולך למסיבה'. הוא התקשר עוד פעם והתחנן 'אימא, בבקשה'. אמרתי לו 'אתה יודע מה? בסדר'. זה עלה לי בחיים שלו, עשיתי טעות, נתתי לבן שלי ללכת למסיבה שהרגה אותו". כך סיפרה הבוקר (יום א') באולפן ynet ענת עידן צפריר, אימו של אריאל צפריר, שמת ביום שישי במהלך מסיבת טבע בשמורת פורה בדרום.
היא הוסיפה ש"כל מה שאני יודעת זה מהתקשורת. לא ממש מיידעים אותנו. המשטרה לא מספרת לנו כלום. חבר שלו רז אמר לי בטלפון, ואנחנו באינטואיציות שלנו הבנו שמדובר בבן שלנו. שאלתי את רז אם הם עישנו סמים, והוא ענה 'ענתי, אני נשבע לך, לא עישנו שום דבר. אריאל התחיל להרגיש לא טוב וכנראה זרקו לו משהו לכוס. שמנו אותו באוטו וכשראינו שהוא מזיע נורא, שפכנו עליו מים."
2 צפייה בגלריה
ענת עידן צפריר ועידו צפריר
ענת עידן צפריר ועידו צפריר
האם ענת והאח עידו צפריר
(צילום: שמוליק דודפור)
"זה מה שרז סיפר לי. בבית החולים לא אמרו לי כלום וגם המשטרה, כשהגיעה אלינו בערב, אמרה שהם בודקים 'אם זאת הייתה המתה'. שאלתי את השוטרת מה זה אומר, והיא ענתה 'אני לא יכולה להגיד לך הכול, כי אז זה שיבוש בהליכי חקירה'."
"אריאליק שלי, הילד המקסים הזה, הנפלא הזה, שעוד חודש היה אמור לצאת לקורס קצינים, שהיו לו תוכניות גדולות לחיים, אלוהים אדירים, אריאליק שלי מת סתם. הוא שכב שם. אף אחד לא חשב להרים אליי טלפון, אף אחד לא הרים אליי טלפון. לכולם יש את הטלפון שלי. תרימו טלפון. אומרים שהרימו טלפון למשטרת ישראל. איפה הייתה משטרת ישראל? איך הם לא הגיעו לשם, להציל אותו? איך?"
2 צפייה בגלריה
אריאל יואב צפריר
אריאל יואב צפריר
אריאל צפריר
(צילום: איחוד הצלה קרית גת)
הבנו שהמשטרה הגיעה רק אחרי זמן רב. "זה מה שאני מבינה מהתקשורת, שהיה שם תושב שהתקשר ואמר שיש שם מסיבת טבע והם פשוט לא מצאו את המקום. מה זה לא מצאו את המקום? תרימו רחפן, תעשו משהו. זה מחדל".
במסיבה נכח גם אחיו של אריאל, עידו, שהגיע עם חבורה אחרת. הוא סיפר לאימו שהכל היה בסדר, הם צחקו ורקדו: "משהו קרה בשעות האלה שהרג את הילד. אנחנו פשוט לא יודעים מה, כי אף אחד לא טורח להסביר לנו. זה מייסר אותי".
בראיון לאולפן ynet נכח גם האח עידו, שהוסיף: "לא הבנתי מה קרה עד שכבר הגעתי הביתה. אני יצאתי מהמסיבה בסביבות 11:00-10:30 והלכתי אליו ושאלתי אותו אם הוא רוצה לחזור איתי. הוא ענה לי 'לא, אני רוצה להישאר עוד קצת. אני אוהב אותך אחי'".
לא היו שום סימנים שאריאל לא מרגיש טוב? "לא, הוא היה בסדר גמור. הוא נראה טיפה אולי שיכור, אבל זה לגיטימי במסיבה שהייתה כל הלילה. הוא דיבר איתי באופן רגיל".
נשמע לך הגיוני כשהמשטרה אומרת שהיא לא מצאה את המקום, אחרי שהיא פטרלה שעתיים באזור? "אפשר היה למצוא את המסיבה הזאת די בקלות. לקח לנו עשר דקות, אולי אפילו פחות, מהכביש ועד למסיבה. ממה שגם הבנתי, הדייר שהתקשר למשטרה הציע להם לתת בדיוק את המיקום והם לא לקחו. הם החליטו להגיע לשם לבד ולקח להם יותר מדי זמן. זו התרשלות וזה עלה בחיים".

לפי מה שאתה יודע, אריאל לא השתמש בסמים או בחומרים אחרים? "נכון. ממה ששמעתי מחברים שנשארו שם אחרי שהלכתי שלא ראו אותו עושה שום דבר. יכול להיות שהוא התבלבל באחד הבקבוקים, יכול להיות שהוא שתה משהו שהוא לא ידע מהו. רמת החום שם זה היה משהו, אתה פשוט נצלה, גם כשאתה בצל, והוא כנראה פשוט מצא בקבוק עם מים שנראה קר ולקח אותו. ואריאל בחור ששותה לא קצת. הוא כנראה שתה את כל מה שהוא חשב שהוא מים".
ומה אתה חושב שהיה שם, MDMA או משהו בסגנון? "זה מה שאני חושב שהיה שם".
בניגוד לרצון המשפחה, המשטרה מבקשת לערוך נתיחה שלאחר המוות וערערה על כך בבית המשפט. מחר בשעה 9:00 בג"ץ ידון בעניין. הלווייתו של אריאל נקבעה למחר בערב.
ממשטרת ישראל נמסר: "אנו משתתפים בצערה של המשפחה על אובדנם. מדובר במסיבת טבע בלתי חוקית שהתקיימה בתנאי מזג אוויר קיצוניים של חום כבד. בעקבות המקרה המשטרה פתחה בחקירה ועצרה ארבעה חשודים ומתחקור ראשוני עולה כי כבר בשעות הבוקר המוקדמות המנוח לא חש בטוב ומצבו הלך והתדרדר, אולם איש מחבריו או ממארגני המסיבה לא התקשרו לגופי החירום וההצלה במטרה להגיש לו את הסיוע הנדרש.
"נציין כי הדיווחים למשטרה בגין מסיבה ורעש לא כללו כל פרט הנוגע לסכנת חיים כלשהי, וניידת שהוזעקה למקום ביצעה סריקות ממושכות אולם לא הצליחה לאתר את מיקום המסיבה שהיה בוואדי המוסתר בעומק השטח, באופן שנועד מלכתחילה שרשויות האכיפה לא יצליחו להגיע למסיבה ולהפסיקה. לצד האמור הוחלט על מינוי קצין בודק לבחינת התנהלות הכוחות באירוע".