3 צפייה בגלריה
משה פייגלין
משה פייגלין
משה פייגלין
(צילום: אוראל כהן)
פייסבוק הסירה הערב (יום ה') את הפוסט שפרסם אמש יו"ר מפלגת זהות והח"כ לשעבר משה פייגלין, שהגדיר את האסון בלבנון "חגיגה ליום האהבה". פייגלין כתב את הדברים יום לאחר הפיצוץ העז שאירע בנמל ביירות, הבירה הלבנונית, שבו נהרגו לפחות מאה בני אדם, אלפים נפצעו ורבים עדיין מוגדרים כנעדרים.
מפייסבוק נמסר: "הפוסט הוסר משום שהתוכן בו לועג לקורבנות, דבר שמנוגד למדיניות שלנו". בנוסף, גולשים התלוננו בפני הרשת החברתית כל הדברים שנכתבו בו.
3 צפייה בגלריה
הפוסט של משה פייגלין בעקבות הפיצוץ בביירות
הפוסט של משה פייגלין בעקבות הפיצוץ בביירות
הפוסט של משה פייגלין בעקבות הפיצוץ בביירות
בהתייחסו לט"ו באב, כאמור יום לאחר הפיצוץ העז בביירות, פייגלין כתב כי "לכבוד 'חג האהבה' קיבלנו 'מופע פירוטכניקה' מרהיב. אתם לא באמת מאמינים שזה היה איזה מחסן מבולגן של דלקים, כן? אתם מבינים שהגיהינום הזה היה אמור ליפול עלינו בתוך גשם של טילים? יש לי מעט ניסיון עם חומרי נפץ. הפיצוץ הגדול ביותר שנטלתי בו חלק היה של 2.5 טון ט.נ.ט".
עוד כתב פייגלין: "מה שראינו אתמול בנמל ביירות היה הרבה יותר גדול. אפקט ההרס (בלי הקרינה) היה של מיני-פצצה גרעינית". עוד כתב: "עכשיו שימו לב, בעיקר בתמונות מכיוון הים, לוואקום האדיר במרכז הפיצוץ ששאב לתוכו את מי הים והרים פטרייה דמוית פיצוץ גרעיני. אז נכון שאת האפקט הנורא של הקרינה אין שם, אבל זה מפוזר על ראשי נפץ מדויקים של כ-200 אלף טילים שיודעים להגיע לכל נקודה אסטרטגית בישראל".

3 צפייה בגלריה
נזקים בעקבות הפיצוץ
נזקים בעקבות הפיצוץ
נזקים בעקבות הפיצוץ
(צילום: Getty Images)

לבנון: עשרות נעדרים בנמל, דרישה לחקירה בינלאומית

מספר ההרוגים הרשמי בביירות עומד כעת על 137 בני אדם, ומספר הפצועים הוא כ-5,000. עד רבע מיליון תושבים נעקרו מבתיהם. לאחר האסון בישראל הציעו לממשלה הלבנונית סיוע הומניטרי, ובתי חולים ברחבי הארץ קראו לקליטת פצועים.
בקרב החוקרים בלבנון התחזקה אתמול ההערכה כי הפיצוץ האדיר אירע כתוצאה של תאונה שנגרמה מרשלנות – ולא של חבלה מכוונת. כך אישר לסוכנות הידיעות רויטרס גורם הבקיא בפרטי החקירה.
ארגון זכויות האדם Human Rights Watch קרא מוקדם יותר היום לקיים חקירה בינלאומית בנוגע לפיצוץ, ולא להפקיד את החקירה בידי לבנון עצמה בלבד. זאת ברקע חוסר האמון של התושבים בממשלה.